بررسی نکاتی که هنگام خرید باتری موبایل باید به آن توجه شود

بررسی نکاتی که هنگام خرید باتری موبایل باید به آن توجه شود

قطعا یکی از اصلی ترین و مهم ترین ابزارهای ارتباطی زندگی بشر، گوشی های همراه است که گاهی برخی ها ساعت های طولانی را به سرگرم شدن با آن می پردازند. استفاده طولانی مدت از گوشی های همراه و البته عدم رعایت برخی از اقدامات لازم به منظور پیشگیری از خرابی دستگاه باعث شده است تا باتری های موبایل زودتر خراب شوند.

قطعا گوشی های موبایل بدون باتری کارایی ندارند و به همین دلیل درصورت خرابی باتری، اولین گزینه ای که به ذهن خطر می کند، همان خرید باتری است. به همین دلیل درصدد آمده ایم تا نکاتی را در رابطه با راهنمای خرید باتری موبایل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

از کجا بدانیم که باتری موبایل خراب است؟

از آنجاییکه که باتری یک قسمت سخت افزاری از موبایل است به دلایل مختلفی می تواند دچار خرابی می شود اما در درجه اول باید بدانید که باتری خراب شده است یا نه؟ حال به چند مورد از علائم خرابی موبایل اشاره می کنیم:

تغییر ظاهری باتری: گاهی به هر دلیلی ممکن است ظاهر باتری دچار تغییرات شود. برای مثال قسمتی از پلاستیک و یا فلزی آن کنده شده و یا ساییده شود که این مشخصات ظاهری می تواند از جمله دلایل خرابی باتری و رفتن به سراغ خرید باتری جدید باشد.

از دیگر تغییرات ظاهری باتری موبایل می توان به تغییر حجم باتری اشاره کرد به طوری که با دیدن ظاهر آن هم می توان مشکل آن را تشخیص داد. معمولا قرارگیری گوشی در معرض رطوبت باعث حجیم شدن باتری و در نتیجه عدم قرارگیری آن در جای مشخص خود خواهد شد.

بررسی نکاتی که هنگام خرید باتری موبایل باید به آن توجه شود

تغییرات کارایی

تغییرات باتری موبایل گاهی تنها به وضعیت ظاهری آن برنمی‌گردد بلکه در کارایی آن نیز اختلالاتی رخ می دهد. یکی از این اختلالات باتری، به افزایش دمای باتری برمیگردد به این صورت که با در دست گرفتن گوشی، گرمای باتری احساس می شود. از دیگر نشانه های خرابی باتری موبایل می توان به ری‌استارت شدن گوشی اشاره کرد به این صورت که بدون هیچ دلیل خاصی گوشی خاموش می شود. از طرف دیگر اگر باتری گوشی به سرعت خالی می شود، می تواند یکی از نشانه های دلیل خرابی موبایل باشد که هشدار تعویض باتری و خرید باتری خرید را در پی خواهد داشت.

باتری اورجینال تهیه کنید

مهم ترین نکته ای که باید پیش از خرید باتری موبایل به آن توجه کنید، اصل و باکیفیت بودن باتری است. فروشگاه های مختلفی در سراسر کشور اقدام به فروش انواع باتری موبایل برای گوشی های مختلف می کنند که در این میان انواعی از باتری های اصل و تقلبی وجود دارند. نکته ای که در خرید باتری باید به آن توجه کنید این است که باتری کیفیت لازم را برای تامین انرژی گوشی داشته باشد.

هرچند که باتری های تقلبی قیمت ارزان تری دارند اما قطعا کیفیت آن ها به اندازه ای نیست که دوام چندانی داشته باشد به همین دلیل قطعا مجبور خواهید شد که برای مدتی بعد، هزینه ای را صرف خرید باتری دیگر کنید. مسئله دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که اگر از باتری های فیک استفاده کنید، حتی ممکن است پس از مدتی بر روی کارکرد دیگر قسمت های دستگاه هم آسیب برساند به همین دلیل از هر لحاظی خرید باتری تقلبی موبایل به صرفه نخواهد بود.

بیشتر بخوانید  حجم باتری آیفون های جدید اپل

خرید باتری از فروشگاه های معتبر

چندین روش مختلف برای تشخیص باتری اصلی از تقلبی وجود دارد اما باید بدانید که این تشخیص کار چندان ساده ای هم نیست و نیاز به دانش و البته تجربه دارد. به منظور تشخیص باتری های اصلی باید حتما از افراد متخصص این کار کمک بگیرید به همین دلیل تنها یک مرکز معتبر برای خرید باتری موبایل می تواند به شما کمک کند. برای آن بتوانید تجربه خوبی از خرید بهترین نوع باطری برای گوشی موبایل داشته باشید، موارد زیر را در نظر بگیرید.

 

به توان باتری توجه کنید

توجه داشته باشید که هر مدل از گوشی بر اساس کارایی که دارد، از باتری با توان ویژه استفاده می کند در واقع استفاده از باتری های با توان بالاتر یا پایین تر از حد معمول دستگاه، قطعا موجب آسیب رسانی به گوشی خواهد شد. میزان استفاده ای که شما از گوشی دارید یا به عبارتی میزان کاری که شما از دستگاه می کشید، در تعیین نوع باتری با توان مشخص تاثیر گذار خواهد بود. با توجه به مطالبی که گفته شد، برای خرید باتری موبایل حتما باید به سراغ باتری با توان انرژی مناسب با کارایی گوشی موبایل بروید چرا که استفاده از توان نامناسب موجب آسیب به دستگاه خواهد شد.

تست باتری را فراموش نکنید

خرید قطعات موبایلی و کامپیوتری باید دارای مدت زمان تست و یا عودت محصول باشد چرا که ممکن است قطعه خریداری شده به هر دلیلی دچار آسیب دیدگی باشد و یا پاسخگوی گوشی موبایل نباشد به همین دلیل نیاز است که یک فرصت زمان آزمایش محصول برای باتری تعیین شود تا در صورت ایراد، قابلیت تعویض وجود داشته باشد.

بررسی نکاتی که هنگام خرید باتری موبایل باید به آن توجه شود

قیمت باتری موبایل

توجه داشته باشید که قیمت باتری موبایل بر حسب کیفیت و کارایی که دارد، متفاوت خواهد بود و در این میان قطعا قیمت باتری اصلی از تقلبی بیشتر است؛ به همین دلیل هیچگاه درگیر تبلیغات بازاری برای خرید باتری های ارزان قیمت نشوید. به منظور خرید باتری با کیفیت و البته منصفانه لازم است که به فروشگاه ها و مراکز مورد اعتماد مراجعه کنید تا در عین دریافت محصول باکیفیت، هزینه مناسب تری را نیز برای آن بپردازید.

و در پایان

باتری یکی از قطعات اصلی موبایل است به همین دلیل انتخاب و خرید این محصول نیازمند دقت و دانش کافی است که برای این منظور بهتر است که از فروشگاه ها و سایت های اینترنتی معتبر خرید نمایید. همچنین مشاوره و کمک از افراد متخصص در این زمینه قطعا به داشتن یک خرید خوب و مطمئن کمک می کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی نکاتی که هنگام خرید باتری موبایل باید به آن توجه شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *