9 راه حل برای زمانی که نمی توانید با گوشی آیفون خود تماس بگیرید

9 راه حل برای زمانی که نمی توانید با گوشی آیفون خود تماس بگیرید

گوشی اپل جزو پرطرفدارترین گجت ها در بازار گوشی موبایل است و در کشور ما نیز محبوبیت بالایی دارد. اما آیفون همیشه به درستی کار نمی کند و ممکن است در برخی مواقع دچار مشکل شده و عملکرد درست را به کاربر ارائه ندهد. به عنوان مثال پیغام Call Failed یا تماس ناموفق که می تواند فعالیت کاربر را مختل کند. شاید فکر کنید که تماس ناموفق فقط در نسخه های قدیمی وجود دارد و با چنین پیغامی روبه رو می شوید، اما این مشکل آنقدر رایج است که اپل یک صفحه پشتیبانی به آن اختصاص داده تا از طریق آن بتواند به کاربران سرویس دهد.

عدم برقراری تماس در گوشی آیفون ممکن است به صورت یک پیغام با عنوان Call Failed بر روی صفحه رخ دهد و یا کاربر موفق به برقرار و دریافت تماس نشود. در ادامه این مقاله 9 راه حل برای زمانی که نمی توانید با گوشی آیفون خود تماس بگیرید ارائه شده است، پس اگر می خواهید از شر این مشکل خلاص شوید، نکاتی که در اینجا معرفی شده را به ترتیب بر روی گوشی خود اعمال کنید.

9 راه حل برای زمانی که نمی توانید با گوشی آیفون خود تماس بگیرید

1.       تغییر حالت هواپیما، اولین راه حل برای مشکل تماس آیفون

اولین و ساده ترین روش برای رفع تماس ناموفق در آیفون قرار دادن گوشی بر روی حالت هواپیما است. به این منظور که شما باید یک بار حالت هواپیما را روشن و سپس خاموش کنید، برای این کار به قسمت Control Center بروید و بر روی نماد Airplane ضربه بزنید، چند ثانیه صبر کنید و سپس دورباره آن را خاموش کنید.

2.     ساعت و تاریخ گوشی را تنظیم کنید

اگر با روشن و خاموش کردن حالت هواپیما مشکل تماس در آیفون شما برطرف نشد راه حل بعدی که تنظیم تاریخ و زمان است را امتحان کنید. گاهی مواقع مخصوصا اگر از یک منطقه زمانی به یک منطقه زمانی دیگر سفر کنید تاریخ و زمان گوشی شما تغییر می کند و ممکن است در سرویس دهی اختلال ایجاد شود که برای رفع چنین مشکلی بهتر است گزینه تنظیم خودکار را فعال کنید.

3.    بررسی لیست مخاطبین مسدود شده

شاید شماره ای که می خواهید با آن تماس بگیرید مسدود کرده باشید. بنابراین به لیست مخاطبین مسدود شده بروید و شماره مورد نظر را در لیست مسدود شده ها بررسی کرده و در صورت موجود مخاطب از حالت مسدود خارج کنید. با مراجعه به تنظیمات تلفن و انتخاب Blocked Contacts می توانید لیست مخاطبین بلاک شده را مشاهده کنید و شماره مورد نظر را بررسی کنید.

9 راه حل برای زمانی که نمی توانید با گوشی آیفون خود تماس بگیرید

4.     چک کردن سیگنال آنتن گوشی

اگر در مناطق دورافتاده هستید و یا در معرض بارش برف و باران قرار بگیرید ممکن است با دریافت سیگنال ضعیف مواجه شوید. نماد سیگنال را در قسمت نوار وضعیت چک کنید و اگر سیگنال ضعیف بود به مکانی بهتر بروید تا بتوانید تماس را برقرار کنید. این مشکل علاوه بر مکانی که در آن قرار گرفته اید به مدل گوشی نیز بستگی دارد و معمولا گوشی های جدید نظیر آیفون 12 آنتن دهی بهتری ارائه می دهند. اگر قصد تهیه این گوشی را دارید می توانید به فروشگاه آترین کالا مراجعه کنید و با مشاهده مشخصات و قیمت آیفون 12، ظرفیت مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

5.     بررسی تنظیمات سیم کارت برای رفع تماس ناموفق در آیفون

یکی دیگر از مواردی که در هنگام تماس ناموفق باید مورد بررسی قرار گیرد تنظیمات سیم کارت است. پس اگر با انجام راه حل های قبلی نتوانستید سرویس دهی گوشی آیفون خود را درست کنید بد نیست تنظیمات اپراتور را نیز بررسی کنید که برای انجام اینکار باید به قسمت تنظیمات شبکه تلفن همراه مراجعه کرده و تنظیمات را ریست کنید.

6.     سیستم عامل IOS را بروزرسانی کنید

برخی مواقع آپدیت نبودن IOS در تنظیمات آیفون همچون شبکه موبایل اختلال ایجاد می کند که اغلب با بروزرسانی سیستم عامل مشکلات مذکور رفع می شود. IOS 15.5 در حال حاضر جدیدترین نسخه ای است که ارائه شده که برای بروزرسانی به آخرین نسخه می توانید به قسمت تنظیمات و سپس General و انتخاب Software Update بروید تا آپدیت های جدید را جستجو کند.

ناگفته نماند تمامی مدل های آیفون از IOS 15 پشتیبانی نمی کنند و فقط یک سری از آنها قابلیت پشتیبانی را دارند که شما می توانید با تهیه مدل های جدید نظیر آیفون 13 از جدیدترین امکانات اپل بهره مند شوید. اگر هم در خرید گوشی عجله ندارید می توانید تا معرفی نسخه بعدی صبر کنید و با خرید آیفون 14 صاحب جدیدترین گوشی اپل شوید.

9 راه حل برای زمانی که نمی توانید با گوشی آیفون خود تماس بگیرید

7.     برای رفع تماس ناموفق در آیفون گوشی خود را ریستارت کنید

یک راه حل رایج و موثر برای اکثر مشکلات فنی در آیفون، راه اندازی مجدد یا ریستارت کردن آن است. پس اگر با انجام موارد قبلی موفق به رفع مشکل تماس ناموقع آیفون خود نشدید بهترین راه حل ریستارت کردن گوشی است که با راه اندازی مجدد گوشی شانس شما بیشتر می شود و ممکن است در این مورد از راه حل های قبلی موثرتر باشد.

8.     خارج کردن و راه اندازی مجدد سیم کارت برای رفع Call Failed

برداشتن و وارد کردن دوباره سیم کارت نیز می تواند در رفع این مشکل موثر باشد. برای این کار شما باید اسلات سیم کارت را از آیفون خارج کنید و سیم کارت را بردارید، سپس دوباره آن را در جای خود قرار دهید. برای خارج کردن سیم کارت از سوزن مخصوص خود گوشی استفاده کنید و مواظب بود که آن را به درستی انجام دهید تا آسیبی به اسلات وارد نشود.

9.     راه اندازی مجدد تنظیمات، آخرین راه حل برای رفع تماس ناموفق در آیفون

راه اندازی مجدد تمامی تنظیمات، آخرین پیشنهاد ما به شما به عنوان راه حل برای زمانی که نمی توانید با گوشی آیفون خود تماس بگیرید است. برای ریست کردن آیفون خود تنظیمات گوشی را باز کنید و سپس مسیر General و Transfer or Reset iPhone را دنبال کنید، در اینجا لیستی از گزینه های انتخابی مختلف نمایش داده شده که با انتخاب Reset و انتخاب گزینه انتخابی مناسب می توانید گوشی خود را ریست کنید.

لازم به ذکر است که گزینه Erase All Content and Settings تنظیمات گوشی را به بازنشانی می کند و تمامی اطلاعات در گوشی پاک می شود و اگر می خواهید اطلاعات داخل گوشی پاک نشود از انتخاب این گزینه خودداری کنید.

عدم دریافت تماس از طریق دستگاه گیرنده

شاید اصلا مشکل از آیفون شما نباشد و ممکن است دستگاه گیرنده توانایی دریافت تماس را نداشه باشد. به عنوان مثال دستگاه مقصد سیگنال ضعیفی دارد و یا شاید مخاطب هدف شما گوشی را در حالت Do Not Disturb قرار داده تا تمامی تماس ها را مسدود کند.

برای اطمینان بر اینکه مشکل از آیفون شما نیست می توانید یک تماس آزمایشی با شماره دیگری داشته باشید. اگر تماس موفقیت آمیز بود، نشان می دهد که گوشی شما مشکلی ندارد و از اعمال موارد بالا بر روی آیفون خودداری کنید.

خرید گوشی اپل  از آترین کالا

آترین کالا به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی سطح کشور، گوشی های اپل را با بهترین قیمت ارائه می کند. برای خرید آیفون 11 یا هر مدل از گوشی های اپل می توانید با اطمینان خاطر از سلامت کالا اقدام به ثبت سفارش کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : 9 راه حل برای زمانی که نمی توانید با گوشی آیفون خود تماس بگیرید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. گوشی های آیفون با وجود تمامی مشکلات ریز و درشتی که دارد از تمام برندهای دیگه سرتره و کیفیت بسیار بالایی داره