بررسی تلویزیون هوشمند ال جی GX OLED

آیا G به معنای زرق و برق دار است؟ اولین چیزی که در مورد تلویزیون LG GX OLED مشاهده خواهید کرد (با شروع از 2،499 دلار ، به عنوان آزمایش 3،499 دلار) نحوه ساخت این مجموعه عالی برای نصب روی دیوار است. این بسیار نازک است ، و زیبایی آن فقط برای بهترین تلویزیون هایی است که پول می تواند خریداری کند.

بنابراین بله ، تلویزیون LG GX OLED هزینه زیادی دارد و برای صفحه نمایش 77 اینچ حداکثر 6000 دلار است. اما برای سر و صدا شما می توانید تمام ویژگی های خیره کننده تلویزیون پرفروش LG CX OLED را در ابعادی زیبا و با عرض 20 میلی متر با زاویه دید بهبود یافته بدست آورید.

در حالی که آرزو می کنیم این مدل سری Gallery از نظر قیمت ، ارتقا performance عملکرد واضح تری داشته باشد ، این بررسی تلویزیون LG GX OLED توضیح می دهد که چرا پردازش هوشمندانه هوش مصنوعی ، رابط تلویزیون هوشمند شناخته شده و طراحی متمایز نصب صفحه ، آن را برای هر کسی که امیدوار است سینمای خانگی خود را بالا ببرد، ارزشمندتر می کند تجربه.

قیمت و تنظیمات تلویزیون LG GX OLED

LG GX قفسه بالای مجموعه تلویزیون های OLED این شرکت است. سری محبوب CX مقرون به صرفه تر است ، اما از همان شاسی بلند باریک مدل های GX استفاده نمی کند. خوشبختانه ، از آنجا که این مجموعه ها با سری جدید LG OLED evo جایگزین می شوند ، می توانید مدل های GX را با بهترین معاملات تلویزیونی ارزان قیمت در بازار پیدا کنید. و اگر راهنمای “تلویزیون شما با چه اندازه ای باید خریداری کنید؟” نشان می دهد که شما به یک تلویزیون بزرگتر از 77 اینچ نیاز دارید ، لیست بهترین تلویزیون های 85 اینچی ما را در حال حاضر بررسی کنید.

اما هر اندازه تلویزیون LG GX OLED را انتخاب کنید ، انتظار می رود عملکرد مشابهی را در مقایسه با مدل آزمایشی 65 اینچی ما شاهد باشید. هر سه اندازه از مجموعه آراسته قابل توجهی گرفته تا LG’s α9 Gen 3 AI Processor 4K از ویژگی های یکسانی برخوردارند.

 

طراحی LG GX OLED

بر خلاف مجموعه هایی که برای قرار گرفتن در جای خود یا قرار گرفتن بر روی دیوار با براکت نصب شده VESA طراحی شده اند ، تلویزیون LG GX OLED مخصوص آویز شدن با براکت اختصاصی این شرکت ساخته شده است – حتی با در جعبه بایستید. ما مجبور شدیم یک جفت پایه L شکل برای آزمایش درخواست کنیم ، اما آنها کاملاً پهن هستند و آنقدر محکم نیستند که من می خواهم ، بنابراین من قطعاً GX را در سناریوهای دائمی دیواری می کنم.

اگر با تلویزیون تصاویر پس زمینه ال جی آشنا هستید ، LG GX همان بسیاری از حساسیت های طراحی را در خود جای داده است ، اما ساخت 20 میلی متر همه موارد مورد نیاز تلویزیون از جمله صدا را در خود جای داده است. البته می توانید با GX از یکی از بهترین نوارهای صدا نیز استفاده کنید.

در حالی که اکثر تلویزیون های OLED از یک نمایشگر فوق العاده باریک با یک جعبه مولفه برآمده بهره می برند ، GX دارای یک ضخامت یکنواخت با یک پایه فرو رفته و پانل های ورودی برای پنهان کردن کابل ها بدون ایجاد اختلال در نصب فلاش است.

هنوز هم ، LG نصب حرفه ای با جعبه AV فرو رفته را برای جلوه کامل سری Gallery توصیه می کند.

 

پورت LG GX OLED

مجموعه گالری های LG ، همراه با سایر مجموعه های 2020 ، دارای 4 پورت HDMI 2.1 برای تمام ورودی های HDMI است ، پشتیبانی از پهنای باند بهبود یافته و مجموعه ویژگی های توسعه یافته. این شامل نرخ فریم تا 120 هرتز با فیلم 4K ، فرمت های صوتی فشرده نشده از طریق کانال بازگشت صوتی پیشرفته (eARC) و نرخ فریم متغیر برای بازی است. این مجموعه دارای 3 پورت HDMI نیز است.

یک خروجی صدای دیجیتال نوری و یک درگاه 3.5 میلی متری برای هدفون های سیمی در نظر گرفته شده است ، در حالی که کابل شاترها از دانستن یک پلاگین کواکسیال RF برای آنتن خوشحال می شوند. تلویزیون های OLED سری Gallery همچنین با تیونرهای داخلی ATSC 3.0 ارائه می شوند ، اولین تلویزیون هایی که شاهد پشتیبانی از فناوری جدید پخش هستیم. ATSC 3.0 در شهرهایی که پخش شده است ، تصویر 4K را از طریق هوا و یک کانال بازگشت فراهم می کند که امکان تعامل و تبلیغات هدفمند را فراهم می کند.

عملکرد LG GX OLED

تلویزیون LG GX OLED مجهز به پردازنده ال جی α9 Gen 3 AI 4K مانند تلویزیون LG CX و LG BX OLED است. آخرین تراشه پردازنده ال جی ، این تراشه نوید بهبودهای بیشتری نسبت به تکرارهای قبلی ، با اصلاحات در بهبود تصویر ، از جمله حذف مصنوع ، وضوح موضوع و ارتقا سطح برای رزولوشن پایین (غیر 4K) محتوای آن است.

LG GX همچنین از دو حالت عکس جدیدتر پشتیبانی می کند: Filmmaker Mode و Dolby Vision IQ. حالت فیلمساز یک پیش تنظیم تصویری در حال رشد است که تصویر را همانطور که سازنده فیلم در نظر گرفته است ارائه می دهد. Dolby Vision IQ اساساً Dolby Vision است که ما می شناسیم و دوستش داریم ، اما روشنایی و دامنه دینامیکی را با توجه به نور محیط در اتاق تنظیم می کند.

برای آزمایش حکایت ، من Greyhound را در Apple TV Plus با Dolby Vision استاندارد تماشا کردم. در آن سوی تاریکی وسیع اقیانوس اطلس ، موشکهای آتشین آتشین به سمت آسمان شعله ور می شوند و حملات اژدر را در میان ناوگان تأمین متحدین نشان می دهند و این نشان دهنده توانایی مجموعه در ارائه کنتراست واضح در صحنه های کم نور است. سپس ، در حالی که اژدر دیگری به سمت کشتی تام هنک در حرکت بود ، GX نیز به طور مشابه هندلینگ حرکت خود را خم کرد. موشک مهلک درست زیر بیدار اقیانوس با حالت تعلیق تیغی اوج گرفت و تنها هنگامی که از بدنه Greyhound دوچرخه سواری کرد نفس من را آزاد کرد.

هنگامی که پل برای حفظ دید در شب خدمه به نور قرمز تغییر یافت ، رنگ های گرم صورت هانک را تحت فشار قرار داد بدون اینکه بیان خسته مردی را که 40 ساعت به طور مستقیم از یو-قایق دفع می کرد ، قربانی کند. من می گویم که Sony Bravia A8H OLED در حل اختلافات ظریف در سیاه پوستان بهتر عمل می کند – در بعضی مواقع نمی توانستم شکل یقه یکنواخت خالص کاپیتان را به وضوح همانطور که دوست دارم ببینم.

با تغییر روی یک دیسک 4K از سیاره زمین ، من شروع به درک زاویه دید گسترده سری Gallery کردم. در عکسهایی از کوههای برفی و آفتاب گیر، طبیعی است که وقتی من از مرکز بازی تماشا می کنم آبی و سایه ای به نظر می رسد. اما GX روشنایی و رنگ را حتی از زاویه 45 درجه حفظ کرد. آسمان صاف در این صحنه ها هیچ نوار زشت ناخوشایندی ایجاد نمی کند.

 

تست عملکرد LG GX OLED

نتایج آزمایش تلویزیونی Tom’s Guide منحصر به فرد ما در بیشتر موارد از آنچه در ساعت ها تماشا مشاهده کردم پشتیبان تهیه کرد. نتایج نیز عملاً معادل LG CX OLED TV است که خوب و بد است. دیدن سازگار بودن پردازنده ال جی در بازار با نام تجاری بسیار دلگرم کننده است ، اما من تعجب می کنم که آیا این مجموعه باید قیمت های بالاتر را ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید  پخش زنده شبکه های تلویزیون ( irib live )

مانند LG CX ، دقت رنگ نیز از نکات برجسته GX است. نمره Delta-E 1.73 را کسب کرد. هر نتیجه 2.0 یا پایین با بهتر شدن امتیازات خوب است. این یک پیشرفت جزئی نسبت به CX (1.95) و بسیار بهتر از تلویزیون Vizio OLED (4.32) و تلویزیون سامسونگ Q80T QLED (3.91) است. فقط Sony Bravia A8H OLED (1.54) دقت بالاتری را در بین مجموعه های سال گذشته ارائه داده است.

اما GX در هنگام ارائه رنگ از A8H برتری دارد. در حقیقت ، این یکی از وسیع ترین طیف های رنگی است که ما دیده ایم و 134.42 درصد فضای رنگی Rec 709 را تولید می کند و با یک حاشیه قابل توجه بیش از استاندارد اصلی رنگ است. سونی Bravia A8H OLED فقط 108.94 درصد و سامسونگ Q80T QLED فقط 99.93 درصد تولید کردند. با کمال تعجب ، تلویزیون ارزان قیمت Vizio OLED با نمره 130.06 درصد به نزدیکترین تلویزیون منطبق با LG نزدیک شد.

وقتی نوبت به تأخیر می رسد ، LG GX در بین بهترین کلاس ها قرار دارد. این می تواند تمام پردازش های ویدئویی خود را برای حالت تأخیر کم خودکار در هنگام بازی خنثی کند. در آزمایش های ما ، این زمان تأخیر فقط 14.9 میلی ثانیه اندازه گیری شده است. این بهبودی نسبت به نتایجی است که از سایر مجموعه های برتر دیده ایم ، از جمله Q80T QLED سامسونگ (26.9 میلی ثانیه) و Sony A8H OLED (18 میلی ثانیه). با توجه به قیمت و عملا ال جی سی ایکس کمتر از 13.1 میلی ثانیه است. گزینه بهتری برای گیمرها هم وجود دارد، اما LG GX به همین ترتیب یکی از بهترین تلویزیون های بازی است که می توانید خریداری کنید ، مخصوصاً اگر طراحی لوکس می خواهید.

صدا عملکرد LG GX OLED

یکی از معدود به روزرسانی های غیر زیبایی شناختی که با تلویزیون LG GX OLED نسبت به تلویزیون LG CX OLED دریافت می کنید ، افزایش عملکرد صدا است. از آنجا که بلندگوها می توانند در کل شاسی توزیع شوند  LG GX دارای بلندگوهای 60 واتی قوی تر در برابر آرایه 40 واتی CX است.

علاوه بر سخت افزار بلندگو ، α9 Gen 3 AI Processor 4K قابلیت های پیشرفته صوتی را فراهم می کند. تنظیم هوش صوتی AI از میکروفون کنترل از راه دور برای کالیبراسیون صدا و متناسب سازی صدا با اتاق خاص شما استفاده می کند ، در حالی که AI Sound Pro صدای بهینه را برای ژانر هر آنچه که تماشا می کنید ایجاد می کند. پس از انجام کالیبراسیون تنظیم صوتی ، متوجه تفاوت استقبال در مشخصات صدا شدم ، اما تشخیص AI Sound Pro دشوارتر بود. فقط هنگامی که هنگام تماشای یک بازی بسکتبال آن را روشن و خاموش می کردم ، وضوح بیشتری بین عملکرد داخل زمین و صداگذاری گوینده بازی به بازی مشاهده کردم.

 

ویژگی های نرم افزاری LG GX OLED

نرم افزار تلویزیون هوشمند webOS ال جی بدون شک بهترین نرم افزار موجود در بازار است که یک رابط کاربر پسند و جمع و جور ارائه می دهد و آنچه را که در حال حاضر مشاهده می کنید قطع نمی کند. اگرچه webOS گستره کاملاً یکسانی از برنامه های Roku یا Android TV را ارائه نمی دهد ، شما همچنان می توانید هر فیلم جنگ ستارگان را در Disney Plus ، بهترین نمایش های Netflix و موارد دیگر مشاهده کنید. می توانید با پخش کننده های مورد علاقه خود در Twitch همگام شوید و بازی بزرگ را در NFL Game Pass دریافت کنید.

فروشگاه webOS حتی یک برنامه Apple TV نیز ارائه می دهد ، بنابراین می توانید محتوای خود را که خریداری کرده اید یا تمرین با Apple Fitness Plus را بدون نیاز به جعبه جریان Apple TV 4K جداگانه تماشا کنید. ویژگی های هوشمند این مجموعه فقط به محتوا محدود نمی شود. سیستم عامل خانه هوشمند LG ThinQ دارای داشبوردی بر روی GX است که می تواند برای مدیریت هر چیزی از دستگاه پخش Blu-ray و PS5 گرفته تا یخچال LG InstaView و سایر بهترین دستگاه های هوشمند خانگی مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این تلویزیون در مرکز خانه هوشمند خود ، می توانید قبل از تماشای فیلم چراغ های هوشمند خود را کم کنید بدون اینکه تلفن خود را بگیرید یا از کاناپه بلند شوید. به عنوان مثال چراغ کف اتاق نشیمن خود را جفت کردم.

از این بهتر ، LG GX هم الکسا و هم دستیار Google را در داخل خود ارائه می دهد ، بنابراین می توانید از تلویزیون خود برای نمایش سeriesالها مانند بهترین بلندگوهای هوشمند استفاده کنید. اکثر تلویزیون های هوشمند حداقل با یکی از این butler های هوش مصنوعی سازگار هستند ، اما تعداد کمی از آنها به شما اجازه می دهند فقط با استفاده از کنترل از راه دور آنها را صدا کنید.

 

ریموت LG GX OLED

مواردی که من دوست دارم و مواردی که من دوست ندارم در مورد LG’s Magic Remote است. هنگامی که این مشکل را از دست دادید ، مکان نما بی سیم با استفاده از چرخ اسکرول / قابل کلیک به راحتی کنترل می شود ، اما استفاده از ریموت Nintendo Wii را به من یادآوری می کند. من از نحوه شکل گیری کنترل های کلیدی برای انعکاس عملکردهایشان قدردانی می کنم ، اما به نظر نمی رسد مثلاً از راه دور تلویزیون Roku یکسان باشد. من اضافه کردن چراغ وضعیت میکروفن را برای حفظ حریم خصوصی دوست دارم ، اما کاش دزد دکمه های نور پس زمینه بیشتری ارائه می داد.

اگر دکمه های زیادی را دوست دارید ، یک روز میدانی با ریموت GX خواهید داشت. در حالی که برخی از سازندگان تلویزیون کنترل های فیزیکی خود را با کنترل هایی که می توانید روی صفحه حرکت کنید تغییر داده اند ، LG به شما امکان می دهد تقریباً همه چیز را با دکمه های خاص مدیریت کنید. این نسخه از راه دور همچنین دکمه های راه اندازی اختصاصی Netflix و Prime Video را ارائه می دهد که برای کسانی که اغلب از این سرویس های پخش جریانی استفاده می کنند مفید است.

 

نتیجه گیری برای خرید LG GX OLED

بگذارید این مسئله را از سر راه خود دور کنیم: انتخاب گران قیمت LG GX نسبت به LG CX ارزان تر ، کیفیت تصویر OLED را بهبود نمی بخشد. در عوض ، شما برای یک طراحی براق نصب براق حق بیمه پرداخت می کنید. اگرچه مطمئناً مورد استقبال قرار می گیرند ، اما سایر تغییرات مانند بلندگوهای قوی تر و زاویه دید گسترده تر، مانند یک فکر بعدی است.

اگر تا به حال آفرودیت تلویزیون وجود داشته باشد ، این مجموعه همین است. بنابراین اگر می خواهید تلویزیون LG GX OLED را تهیه کنید ، مانند یک الهه با آن رفتار کنید. روی نصب حرفه ای سرمایه گذاری کنید و نوار صوتی متناسب را خریداری کنید. احمقانه به نظر می رسد؟ پس این مجموعه احتمالاً برای شما مناسب نیست و اشکالی ندارد. LG CX و Sony Bravia A8H به همان نسبت تصویر OLED بسیار عالی با هزینه کمتری ارائه می دهند. همچنین می توانید منتظر نسل بعدی LG OLED evo Gallery Series باشید که به زودی به بازار عرضه می شود و نوید می دهد عملکرد بیشتری را نسبت به آنچه در این بررسی تلویزیون LG OLED تجربه می کنیم افزایش دهد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی تلویزیون هوشمند ال جی GX OLED

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *