بررسی تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro

بررسی تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro

شرکت شیائومی آخرین بار در سال 2018 بود که تبلت Mi Pad خود را عرضه کرد و تقریبا سه سال از معرفی مدل جدید دست کشید. اما با گسترش فروش تبلت ها باری دیگر تصمیم گرفت مدل جدید را با ارتقا قابل قبولی نسبت به مدل پیشین تحت عنوان Mi Pad 5 راهی بازار کند.

این مدل که در کنار نسخه پرو رونمایی شد، دارای طراحی کاملا جدید نسبت به نسل قبل بوده و بهترین ویژگی ها نیز با قیمتی بسیار مناسب برای آنها تدارک دیده شد. در این مطلب قصد داریم مدل Mi Pad 5 Pro را بررسی کنیم تا مشخص شود آیا این نسخه پرو حقیقتا یک گزینه ارزشمندتر نسبت به نسخه استاندارد است یا تنها پسوند Pro را یدک می کشد.

بازار تبلت های اندرویدی با مشکلاتی مانند عدم وجود برنامه ها و سناریوهای مورد استفاده مناسب روبرو شده بود. بدون ارتقاء سخت افزاری قابل توجه و بهینه سازی نرم افزاری، همچنان غیرممکن است که تبلت های اندرویدی در مرکز توجه قرار بگیرند. تا چند ماه پیش، این تبلت ها در مقایسه با آیپدهای اپل حرفی برای گفتن نداشتند و اکنون باید انتظار بیشتری داشت.

بنابراین Mi Pad 5 Pro قطعا می تواند برای افرادی که دنبال محصولی ایده آل هستند و قدرت بالایی هم می خواهند باشد.

بررسی تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro

 

بررسی Mi Pad 5 Pro: طراحی

شیائومی این تبلت خود را بسیار شبیه به آیپد پرو اپل ساخته و این موضوع را با نگاهی به رابط کاربری MIUI آن هم می توان متوجه شد. می پد 5 پرو دارای بدنه فلزی بوده که در قسمت‎‌های کناری از برش CNC بهره گرفته شده و همین امر طراحی ظاهری را باکیفیت جلوه می دهد.

هنگام به دست گرفتن می پد 5 پرو شاید کمی ناراحتی احساس کنید اما به طور کلی تجربه کاربری با Mi Pad 5 Pro می تواند جذاب باشد. طراحی عقب بخصوص ماژول دوربین شباهت فاحشی به Mi 11 پرچمدار دارد. یک ماژول دوربین مربع با دو حسگر و یک فلاش LED. در قسمت عقب شاهد بدنه ای با رنگ مات هستیم و در گوشه پایین نیز لوگو شیائومی به چشم می‌خورد.

عدم وجود جک 3.5 میلی متری هدفون ممکن است یکی از معدود معایب Mi Pad 5 Pro باشد، به ویژه به عنوان یک وسیله سرگرمی. اکنون که بیشتر جزئیات طراحی Mi Pad جدید را معرفی کرده ایم، اجازه دهید در مورد پورت های USB آن هم صحبت کنیم.

درگاه USB-C یکی دیگر از اشکالات تبلت جدید شیائومی است. این درگاه تنها با USB-2 سازگاری دارد، که نه خروجی ویدئو را پشتیبانی می کند و نه انتقال داده با سرعت بالایی رقم خواهد زد. علاوه بر این، سازگاری و پشتیبانی از لوازم جانبی توسعه یافته هم محدودیتی دارد، که ممکن است احتمال ارتقا آن را با مشکل رو به رو سازد.

 

بررسی تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro

بررسی Mi Pad 5 Pro: صفحه نمایش

تقریباً همه ویژگی های رایج تبلت با صفحه نمایش شروع می شود. صفحه نمایش Mi Pad جدید دارای نرخ نوسازی 120 هرتز با رزولوشن 2K است. همچنین از استاندارد Dolby Vision و محتوای HDR پشتیبانی می کند.

در تست های صورت گرفته، Mi Pad 5 Pro با موفقیت فیلم های HDR را در برنامه های مختلف تشخیص داد و پخش کرد. اگرچه باید تلاش های شیائومی در زمینه پشتیبانی نرم افزاری محتوای HDR را تحسین کنیم، اما حداکثر روشنایی صفحه نمایش 485 نیت بوده که چندان امیدوارکننده نیست. بنابراین برای لذت بردن از رنگ های زنده در Mi Pad Pro کافی بوده، اما در عین حال، جلوه واقعی HDR تحت تأثیر محدودیت های روشنایی قرار می گیرد.

گذشته از نمایشگر 2کا با نرخ نوسازی 120 هرتز، این تبلت به هشت اسپیکر مجهز بوده که شامل فناوری دالبی اتموس می شوند. با داشتن نمایشگر روان و پروضوح در کنار سیستم صوتی استریو باکیفیت، Mi Pad 5 Pro یک وسیله سرگرمی مالتی مدیا تلقی می شود که تجربه کاربری خوبی را به دنبال دارد و می تواند نظر مخاطب خود را جلب کند.

 

بررسی تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro

بررسی Mi Pad 5 Pro: عملکرد و سخت افزار

تبلت می پد 5 پرو شیائومی با چیپ اسنپدراگون 870 یکی از بهترین پردازنده ها را در میان تبلت های اندرویدی دارد. در بنچمارک ها نیز شاهد نتایج بزرگ و قابل توجهی بودیم که نشان از برتری آن نسبت به سایر پردازنده های موجود است.

بنابراین در بخش سخت افزاری Mi Pad 5 Pro نباید نگرانی داشته باشیم و این مدل با مشخصاتی که دارد می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. خوب در آزمایش گیمینگ، به لطف بهینه سازی شیائومی و قابلیت خنک کننده بهتر تبلت، چیپست 870 با ظرفیت کامل روی Mi Pad 5 Pro کار می کند. این تبلت توانست با مشخصاتی که دارد، بازی های روز همچون PUBG را با نرخ ثابت 90 فریم اجرا کند.

چنین نتایجی برای یک تبلت قابل توجه است و شیائومی هم توانسته یک محصول ایده آل در بحث سخت افزاری را وارد بازار کند که حرف بسیاری برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید  آشکار شدن طراحی و مشخصات گوشی Redmi A2

 

بررسی Mi Pad 5 Pro: نرم افزار

شیائومی برای این تبلت از نسخه بهینه شده MIUI بهره گرفته که برخلاف نسخه های قبلی دارای ویژگی های اضافی است و تجربه کاربری بهتری را در بخش نرم افزاری ارائه می دهد. در این راستا، ما چند راه حل خلاقانه در تبلت هوآوی MatePad و لنوو Xiaoxin Pad Pro مشاهده کرده ایم. به خصوص در MatePad، بهینه سازی نرم افزار بسیار شگفت انگیز بود. در مورد Mi Pad 5 Pro، راه حل نرم افزاری آن بسیار شبیه به آنچه در MatePad 11 مشاهده کردیم، است.

قابل ذکر بوده که همه برنامه های رسمی برای رابط کاربری صفحه نمایش بزرگ بهینه شده اند. همچنین بهینه سازی برنامه های شخص ثالث وجود دارد، مانند نمایش یک رابط مربع در نمای افقی. در برخی از برنامه ها، می توانید وظایف دوگانه را در داخل برنامه باز کنید و هر یک از آنها را می توان به طور مستقل اجرا کرد، که همان ویژگی به نام App-multiplier در سیستم عامل Harmony MatePad است.

علاوه بر این، برای بهبود کارآیی دستگاه، Mi Pad 5 Pro به کاربران امکان می دهد همزمان 2 برنامه را در صفحه نمایش باز کنند. اگرچه بسیار آشنا به نظر می رسد، MatePad با باز کردن 4 پنجره به طور همزمان امکان بیشتری را ارائه می دهد. علاوه بر این، در نمای تقسیم صفحه، برای کاربر امکان کشیدن تصاویر یا متن از یک برنامه به برنامه دیگر وجود دارد. اما به نظر می‌رسد که این ویژگی هنوز محدودیت های رنج آور دارد و در سطح جهانی ارائه نمی شود.

از نظر بهره وری، MIUI for Pad دارای ویژگی های زیادی است، اما مهمتر از همه، لوازم جانبی رسمی مانند صفحه کلید و قلم، نقشی کلیدی در تصمیم گیری درباره اینکه آیا می توانید آن را برای کار مورد استفاده قرار دهید، قابل استفاده هستند. در بخش صفحه کلید، تنها از اتصال تماس پشتیبانی می کند اما از اتصال بی سیم بلوتوث پشتیبانی نمی کند. بنابراین تنها یک راه برای استفاده از صفحه کلید وجود دارد، این بوده که آنها را در یک زاویه ثابت کنار هم قرار داده و از تبلت مانند یک لپ تاپ استفاده کنید.

متأسفانه تهیه لوازم جانبی شیائومی بسیار سخت است. قلم در حال حاضر موجود نیست. بنابراین در اینجا ما نمی توانیم جزئیات بیشتری در مورد لوازم جانبی به شما ارائه دهیم. تجربه نرم افزاری Mi Pad جدید به ما این احساس را می داد که اکثر ایده ها روی کاغذ خوب به نظر می رسند اما هنوز به خوبی بهینه نشده اند.

اگرچه شیائومی تلاش های بسیار برای بهینه سازی MIUI این تبلت انجام داده است، اما هنوز نمی تواند تجربه کاربری عالی را تضمین کند. این برند هنوز نیاز به همکاری نزدیک با توسعه دهندگان برنامه دارد تا برنامه های خود را به تبلت ها بیاورند. بنابراین قبل از تصمیم به خرید یک Mi Pad جدید یا هر تبلت دیگر، باید بررسی کنید که آیا بیشتر برنامه های کاربردی شما برای سیستم Pad بهینه شده اند یا خیر.

 

بررسی تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro

بررسی Mi Pad 5 Pro: شارژ و عمرباتری

یکی دیگر از نقاط قوت Mi Pad 5 Pro عمر طولانی باتری آن با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی است. در مقایسه با Mi Pad 4، ظرفیت باتری 8600 میلی آمپر ساعتی، 2600 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است.

در آزمایش واقعی ما، باتری بدون توجه به مصارف اداری یا سرگرمی عملکرد خوبی داشت. پس از پخش ویدئو به مدت یک ساعت و استفاده از آن برای کارهای اداری عمومی تا یک ساعت دیگر، انرژی تنها 28 درصد کاهش یافت. پس از اتمام آزمایش، هنوز حدود 35 درصد انرژی باقی مانده بود.

درباره شارژ، راه حل شارژ سریع 67 واتی نیز سریعترین قدرت شارژ در بازار تبلت است. فقط 73 دقیقه طول می کشد تا Mi Pad 5 Pro از 0 تا 100 درصد شارژ شود.

 

نکته پایانی

بسیاری از طرفداران شیائومی در انتظار نسل جدید تبلت می پد بودند و شرکت چینی هم به وعده خود عمل کرد. مدل جدید تغییرات بزرگی نسبت به نسل قبل محسوب می شود و قطعا نظر علاقمندان را جلب می کند. بنابراین با گزینه ساده رو به رو نیستیم و برند مورد اشاره سعی داشت در نسل جدید تغییراتی به خرج دهد که ارزش داشته باشد.

گذشته از آن این تغییرات در کنار قیمت مناسب موجب شده تا Mi Pad 5 Pro همراه با مدل استاندارد به تبلت ایده آل و سطح بالایی تبدیل شود که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد. آنچه که هر فردی را به سمت خود جلب کرده و می تواند یک گزینه فراتر از انتظار باشد.

با تمام این اوصاف اگر می خواهید تبلتی داشته باشید که عمر باتری طولانی و شارژ سریع، دوربین معقول، صفحه نمایش بزرگ داشته باشد، بی شک نباید Mi Pad 5 Pro را یک گزینه معمولی از شیائومی تلقی کرد.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *