بررسی اتومبیل جدید مزدا ۲ اسپرت 2017

مزدا ۲

بعد از توقف طراحی و ساخت اتومبیل سوزوکی سوئیفت مدل اسپرت که مجهز به موتور پیشرانه ی تنفس طبیعی بود، خودروی مزدا ۲ با حجم موتور ۱.۵ لیتری و قدرت ۱۱۳ اسب بخار، قوی ترین اتومبیل سوپر مینی بازار است که از هیچگونه توربو شارژی استفاده نمی کند.

طبق اطلاعات موجود در باره ی اتومبیل مزدا ۲ این ماشین دارای وزن کم و در برابر این وزن کم دارای قدرت زیادی است. این اتومبیل به طرز عجیبی وزنش سبک است و چیزی در حدود نه صد و هفتاد کیلو گرم وزن دارد که در کالبدی کوچک و کاملا زیبا حایی گرفته است. این حالت باعث شده است که تا حدودی با این که قدرت آن کم به نظر می رسد از نظر ریاضی و اعداد و شتابی بسیار خوب در حدی که شتاب صفر تا صد ۸.۷ ثانیه ای به آن داده است.

مزدا ۲

این اتومبیل را می توان با اتومبیل تویوتا یاریس مقایسه کرد که از موتور پیشرانه ای به همان حجم و اندازه بهره می برد ولی برای رسیدن به سرعت صد کیلو متر بر ساعت از حالت سکون به سه ثانیه بیشتر از مزدا ۲ جدید نیاز دارد، همچنین اتومبیل واکسهال یا همان اوپل کورسا که از ۱۵۰ اسب بخار قدرت موتور بهره می برد برای رسیده به سرعت صد کیلو بر ساعت از حالت سکون به بیشتر ۱۳ ثانیه وقت لازم دارد که این زمان نسبت به رکوردی که مزدا ۲ اسپرت ۲۰۱۷ دارد خیلی زمان زیادی است. از لحاظ قیمت هم باز این اتومبیل خیلی بهتر از رقیبانش در بازار عمل کرده است به طوری که طبق گفته های رسمی این کمپانی محبوب اتومبیل سازی دارای بر چسب قیمتی ۱۶۹۹۵ پوند می باشد.

مزدا ۲

امکانات این اتومبیل بسیار خوب و عالی است به طوری که نسبت به سایر رقبایش یک سر و گردن بالا تر است. کمپانی مزدا برای این اتومبیل امکانات و ویژگی هایی نظیر میسر یابی ماهواره ای، دوربین پارک عقب و صندلی های اتوماتیک چرمی گرم شونده ی تعبیه کرده است، همچنین سیستم های تعلیق و فرمان ماشین هم برای راحتی و آسایش بیشتر مشتریان دست خوش تغییرات زیادی شده است.

این اتومبیل در قسمت انتقال قدرت تغییر چندانی نکرده است، دارای یک گیر بکس شش سرعته دستی است که در ورژن GT sport آن ارائه می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی اتومبیل جدید مزدا ۲ اسپرت 2017

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *