با متد ROAD، کمپین های تبلیغات در گوگل را حرفه ای طراحی کنید

گوگل ادوردز

خیلی از کسانی که در گوگل تبلیغات متنی می کنند، در اوایل کار نتایج مطلوبی از کار نمی گیرند. علت این مشکل به عدم طراحی بهینه کمپین های مبتنی بر جستجو (search campaign) در پلتفرم تبلیغات در گوگل ادز باز می گردد. طراحی کمپین کاری بسیار تخصصی است و طراحی بهینه کمپین ها و  گروه های تبلیغاتی و انتخاب کلمات کلیدی نیاز به تجربه زیادی دارد.

طراحی بهینه و اصولی کمپین تبلیغاتی در گوگل

 اگر در اینترنت جستجو کنید احتمالا چک لیست ها و مقالات مختلفی با موضوع بهینه سازی کمپین های گوگل ادز یا طراحی قدم به قدم تبلیغات در گوگل پیدا خواهید کرد اما بیشتر این فرمول ها و راهنماها یک ضعف بزرگ دارند! دستورالعمل ها و فرمول های خارجی برای تبلیغات در گوگل مطابق با شرایط بازار ایران، راه حل های خوبی ارائه نمی کنند چون خدمات تبلیغات گوگل در ایران با محدودیت ها و نکاتی همراه است که متفاوت از نسخه های خارجی است و جز با تجربه و پشتکار، به دست نمی آیند.

همچنین این چک لیست ها معمولا کامل نیستند و فوت کوزه گری را به شما یاد نمی دهند و عملاً شما مجبورید برای بهینه سازی یا آموزش آن به نیروهای خود وقت و هزینه زیادی بگذارید.

طراحی کمپین تبلیغات در گوگل با متد بهینه ROAD

آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین برای اولین بار در بین آژانس های بازاریابی آنلاین ایرانی، اقدام به معرفی یک متد اختصاصی و بومی در مدیریت تبلیغات گوگل ادز کرده است. این روش بر اساس تجربیات چندین ساله راتین در طراحی و مدیریت تبلیغات صدها اکانت تبلیغاتی، ایجاد و معرفی شده است.

روش ابداعی و جالب راتین برای تبلیغات در گوگل، متد ROAD یا «طراحی بهینه تبلیغات گوگل» است. متد ROAD مختص کمپین های مبتنی بر جستجو است و آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین که چند وقت پیش با کمپین چریکی نقل و نبات خود سر و صدایی در شبکه های اجتماعی به پا کرده بود. در مهرماه ۱۳۹۸ اقدام به معرفی این متد طراحی بهینه شده کرد.

توجه به سابقه راتین در حوزه تبلیغات گوگل برای صنایع مختلف و تعداد نمایش میلیاردی تبلیغات گوگل که این آژانس در رکوردهای کاری خود ثبت کرده است (بیش از ۴.۲ میلیارد بار نمایش تا کنون) و پارتنر رسمی گوگل بودنِ آن سندی از تجربه و مهارت راتین در تبلیغات گوگل ادز است. همچنین راتین برگزارکننده بیش از ۱۰۰ کارگاه تبلیغات در گوگل در این سال ها بوده و  تمرکز زیادی روی انواع مدل های تبلیغات در گوگل داشته است.

گوگل ادز

در مورد متد ROAD باید گفت که این متد در حقیقت جاده ای است که با طراحی اصولی و مدیریت بهینه و بهبود مستمر، بودجه تبلیغاتی شما را به نحو احسن هزینه کرده و شما را به اهدافی که از طریق تبلیغات گوگل در برنامه بازاریابی دیجیتالی سازمان خود گنجانده اید می رساند.

 

 مراحل طراحی و بهینه سازی کمپین در متد ROAD

این متد طی ۴ مرحله کلی تعریف می شود. یادگیری این متد بسیار آسان است اما تسلط و به دست آوردن مهارت در آن به تجربه زیادی نیاز دارد.

راتین متد ROAD در تبلیغات گوگل را با این مراحل معرفی کرده است:

 

  1. برنامه ریزی و تحقیق

در ابتدا باید بر اساس تحقیقات از بازار هدف و مشتریان و با در نظر گرفتن منابع و استراتژی های سازمان خود، برنامه ریزی کرده و اهداف شفاف و معقولی برای تبلیغات گوگل ادز معین کنید.

  1. بررسی رقبا

در این مرحله راتین به بررسی رقبای شما می پردازد،‌ با استفاده از ابزارهای آنلاین رایگان و پولی، بودجه تبلیغاتی آنها را تخمین زده و سعی می کند فعالیت های بازاریابی دیجیتال رقبا را زیر نظر بگیرد.

  1. ساخت اکانتی بهینه سازی شده

پس از کسب اطلاعات و بینش بازاریابی که در مراحل قبل کسب شده باید یک اکانت بهینه شده طراحی کرد. راتین این کار را برای مشتریان انجام می دهد. در متد ROAD مشتریان کاملا به نکات و ریزه کاری های ساخت این یک اکانت حرفه ای و بهینه سازی شده آگاه خواهند شد.

  1. بهبود مستمر و دقیق اکانت تبلیغاتی با برنامه از پیش تعیین شده

متاسفانه خیلی از کسانی که تبلیغات در گوگل دارند این بخش را جدی نمی گیرند و دقیقا از همین جا هم ضربه می خورند. بهبود مستمر وضعیت اکانت تبلیغات در گوگل به ارزان تر تمام شدن کلیک ها و تبدیل بهتر کلیک ها به سرنخ فروش یا خود فروش می انجامد و اصلا نباید آن را دست کم گرفت. بررسی دوره ای کلمات کلیدی، استراتژی قیمت گذاری، استفاده از افزونه های مکمل تبلیغاتی (Ad extension ها) و نوشتن متون تبلیغاتی جذاب با قابلیت A/B testing هوشمند گوگل از جمله مواردی است که به بهبود نتایج تبلیغات کمک می کند. البته طراحی بهینه کمپین از ابتدا فرایند تبلیغات در گوگل را در این مرحله آسان تر از حالت معمول خواهد کرد.

گوگل ادز

پس از پیاده سازی این مراحل، نوبت به بررسی های دوره ای اکانت تبلیغاتی می رسد که در فواصل زمانی مشخصی باید آنها را انجام داد. همچنین چندین چک لیست مشخص هست که راتین برای کنترل وضعیت تبلیغات گوگل، تا هر زمانی که کمپین های تبلیغاتی فعال هستند وضعیت اکانت را طبق آنها رصد می کند.

چک لیست های اصلی بهینه سازی در متد ROAD

پس از انجام مراحل ۴ گانه طراحی کمپین، باید در بازه های زمانی خاص، یک سری موارد را بررسی و کنترل کرده و آنها را بهبود داد. همچنین در این متد، یک چک لیست استاندارد هم وجود دارد که چراغ راه شما در ادامه فعالیت اکانت خواهد بود و موارد زیر به صورت مداوم در آن چک و کنترل شده و در قالب گزارش به اطلاع ذینفعان تبلیغات می رسد:

  1. بررسی امتیاز کیفی تبلیغات
  2. بررسی عبارات جستجو شده کاربران
  3. بررسی و تصمیم گیری درباره افزایش قیمت هر کلیک
  4. بررسی جمعیت شناسی کلیک ها
  5. کنترل تنظیمات بازاریابی مجدد
  6. بررسی آگهی های تبلیغاتی و افزودن موارد جدید
  7. کنترل وضعیت بودجه همه کمپین
  8.  کنترل قیمت های پیشنهادی و نرخ کلیک به نمایش و نرخ تبدیل بر اساس دستگاه
  9. کنترل قیمت های پیشنهادی و نرخ کلیک به نمایش و نرخ تبدیل بر اساس سن

 

گزارش گیری منظم و خودکار در گوگل

گوگل ادز برای راحتی کاربران  این امکان را فراهم کرده تا گزارش هایی در بخش Reports تولید کنید و آنها را به شکل دلخواه  و دوره ای برای افراد مختلف ایمیل کنید. پیشنهاد می کنیم از این مورد هم استفاده کنید تا لذت استفاده از متد ROAD برای شما و ذینفعان تبلیغات گوگل ادز در کسب و کارتان دو چندان شود.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با متد ROAD، کمپین های تبلیغات در گوگل را حرفه ای طراحی کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *