با این 4 تکنولوژی سفر راحت‌تری داشته باشید

اسنپ تریپ

چند سالی‌ست که تکنولوژی، جنبه‌های مختلفی از زندگی ما را تغییر داده است و سفر از شیوه‌های سنتی‌اش تا حدود زیادی فاصله گرفته است. این‌روزها سبک زندگی ما به سمتی رفته که اگر چند ساعت به ابزارهای تکنولوژی دسترسی نداشته باشیم، دست‌وپایمان را گم می‌کنیم و این موضوع در سفرها بیشتر به چشم می‌آید. برای همین هم ما در این نوشته چهار تکنولوژی را که به آسان شدن سفرها کمک کرده‌اند، معرفی کرده‌ایم.

 

گوگل مپز( (Google Maps)

زمانی بود که مدام باید در سفرها ماشینت را کنار می‌زدی و از بقیه آدرس می‌پرسیدی و این موضوع تا وقتی به مقصد برسی ادامه داشت، ولی گوگل مپز که به راه افتاد مشکل خیلی‌ها هم از بابت آدرس راحت شد. مدام آدرس پرسیدن و گم کردن راه با این سرویس از بین رفت و حالا مشترکانش می‌توانند خیلی مستقل و بلد، مثل کسی که شهر را عین کف دست می‌شناسد بهترین و کم‌ترافیک‌ترین مسیر را روی گوشی‌های‌شان پیدا کنند. این سرویس در سال 2004 کارش را شروع کرد و به‌واسطه نقشه‌های کشیده‌شده توسط کاربران، حالا در بیش از ۱۶۰ کشور جهان، نقشه‌های قابل اطمینانی دارد. نقشه‌ها و عکس‌های گوگل مپز در ایران هم مناسب و راهگشا هستند و از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقاط ایران را پوشش می‌دهد.

برای رزرو هتل در شیراز با قیمت مناسب به صفحه رزرو هتل های تخفیف دار شیراز بروید.

ویز( waze)

خیلی از ما دلمان می‌خواهد بدانیم که چطور می‌شود میان‌بر زد و زود به مقصد رسید بدون اینکه زیاد در ترافیک ماند یا چطور می‌شود آسان به جایی رسید که آدرسش را بلد نیستیم. برنامه Waze  که یک مسیریاب حرفه‌ایست، این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم مبدا و مقصد را مشخص کنیم و از کوتاه‌ترین و سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصدمان مطلع شویم.

علاوه بر نمایش سریع‌ترین مسیر، این برنامه زمان تقریبی و میزان فاصله تا مقصد را هم نشان می‌دهد و از طرف دیگر به صورت لحظه‌ای ما را در جریان ترافیک مسیر قرار می‌دهد. علاوه بر امکان مسیریابی، کاربران می‌توانند توسط اپلیکیشن ویز (Waze) از وجود دوربین‌های کنترل سرعت و چراغ های راهنمایی در طول مسیر مطلع شوند.  ویز، یکی از اپلیکیشن‌های محبوب در ایران است و به خصوص در شهرهای پرترافیکی مثل تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز، خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسنپ تریپ 2

 

برای رزرو هتل در تبریز به صفحه هتل های تخفیف دار تبریز مراجعه کنیم.

فوراسکوئر (foursquare)

فوراسکوئر، سرویس جدیدی نیست. سال ۲۰۰۹ بود که  اپلیکیشن فوراسکوئر به بازار عرضه شد و در مدت کمی توانست میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا پیدا کند و رمز این موفقیت مشارکت شهروندان و مسافران هر شهر در گردآوری اطلاعات آن بود، چیزی که دیگر اپلیکیشن‌ها فاقد آن بودند. حال فوراسکوئر روی گوشی میلیون‌ها نفردر سراسر جهان و از جمله ایران است. این اپلیکشن، مثل همسفری کاربلد در شهرهای مختلف همراهی‌مان می‌کند و بهترین جاهای شهر را برای گشتن یا غذا خوردن نشان‌مان می‌دهد. در فوراسکوئر کافی‌ست لوکیشن‌تان را مشخص کنید و بعد این اپلیکیشن، مکان‌های دیدنی، موزه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید، جاهایی که در شب می‌شود به آن رفت را نشان می‌دهد. همه اطلاعات براساس کیفیت و نظرات کاربران طبقه‌بندی و رتبه‌بندی می‌شوند، نظراتی که بیشترشان قابل اعتمادند و براساس تجربه شخصی عده زیادی گردآوری شده است.

اسنپ‌تریپ( Snapptrip)

زمانی بود که تنها شهرهایی را برای سفر انتخاب می‌کردیم که حتما قوم و خویشی در آنها داشته باشیم، ولی سفر حالا از حالت سنتی‌اش فاصله گرفته و دایره جاهایی که برای دیدن وجود دارد، زیاد است و بحث اقامت به میان می‌آید. در ایران، آژانس‌ها و وب‌سایت‌های زیادی در زمینه رزرو آنلاین هتل و خرید اینترنتی بلیط هواپیما فعالیت می‌کنند و اسنپ تریپ هم از جمله آنهاست. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما  است و اطلاعات بیش از 800 اقامتگاه و هتل در سراسر ایران در آن موجود است. به گفته مسئولان اسنپ تریپ، این سرویس پایین‌ترین قیمت بازار را تضمین می‌کند، چون می‌خواهد سفر رفتن تنها مختص به طبقه‌ای خاص نباشد و همه در هتلی که دل‌شان می‌خواهند اقامت کنند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با این 4 تکنولوژی سفر راحت‌تری داشته باشید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *