کدام هندزفری و هدفون را انتخاب کنیم؟

کدام هندزفری و هدفون را انتخاب کنیم؟

این سوالی است که حین خرید هندزفری با آن درگیریم. اینکه واقعا کدام هندزفری یا هدفون را انتخاب کنیم. وقتی هندزفری خراب می‌شود و از تعمیر یا درست شدن خودبخودی آن ناامید می‌شویم معمولا اولین سوالی است که ذهن ما را مشغول می‌کند. استایل آپ به عنوان مرجع تخصصی هندزفری و هدفون و لوازم جانبی در این مقاله نسبتا کوتاه به شما می‌گوید که چه مدل هندزفری یا هدفونی انتخاب کنید و به بسیاری از سوالات شما در این زمینه جواب می‌دهد.

اصولا چند مدل هندزفری داریم؟

خب، در ابتدای کار باید بگیم که اگه قصد خرید هندزفری رو دارید اول از هر چیز باید با انواع مدل‌های مختلف هندزفری و هدفون و هدست آشنا بشید. هدفون و هندزفری‌های زیادی تو بازار وجود دارن مثل:

  • هندزفری سیمی که شاید بشه گفت همه‌مون تجربه استفاده از اونا رو داشتیم. یعنی به اصطلاح قدیمی‌ترن و خیلی‌ها ازش استفاده می‌کنن. البته اینکه قدیمی‌ترین به این معنا نیست که کیفیت پایینی دارن. نه به هیچ وجه اینجوری نیست. هندزفری‌های سیمی پا به پای بقیه هندزفری‌های بیسیم رشد کردن و از هر نظر کیفیت‌شون بالاتر رفته.
  • هندزفری بیسیم یا ایرباد: اصطلاحا بهشون ایرباد می‌گیم. احتمالا ایرپاد اپل یا گلکسی بادز رو دیدین. این هندزفری‌های کوچیک که معمولا یک کیس شارژر هم دارن با نام ایرباد شناخته می‌شن. بلوتوثی‌ان و هیچ سیمی ندارن. خیلی راحت می‌تونید داخل گوش‌تون بذارید و موزیک گوش کنید. وقت‌هایی که استفاده نمی‌کنید هم داخل کیس شارژرشون می‌ذارید تا شارژ شن.
  • هندزفری بیسیم دور گردنی: به این هندزفری‌های دورگردنی یا تو زبان انگلیسی Collar-Style می‌گن. اینا دو مدل دارن. یه مدلشون کاملا سیمیه. یعنی سری‌های هندزفری با سیم به هم وصل شدن. ولی یه سری از مدل‌هاشون بدنه پلاستیکی دارن و می‌توانید دور گردن‌تون آویزون کنید. معمولا سری‌هاشون هم آهنربایی‌ان و وقتایی که استفاده نمی‌کنید می‌تونید این سری‌های آهنربایی رو به هم وصل کنید.

کدام هندزفری و هدفون را انتخاب کنیم؟

حالا بگید چند مدل هدفون یا هدست داریم؟

هدفون و هدست معمولا یکی‌ان. احتمالا شما هم شنیدید. هدست اسم قدیمی‌تر هدفون‌هاست. این مدل‌ هدفون‌ها اصطلاحا رو گوشی‌ان. برای گیمینگ زیاد استفاده می‌شن. ورزشکارها هم زیاد ازش استفاده می‌کنن. احتمالا تو بازی‌های فوتبال دیدید که وقتی بازیکنا هنوز تو رختکن هستن این هدفونا به گوش‌شونه و دارن موزیک گوش می‌کنن.

هدفون‌ها هم سه نوعن.

  • هدفون سیمی
  • هدفون بیسیم
  • هدفون سیمی و بی‌سیم: این مدل ترکیبی از دو مدل بالاست که در موردشون توضیح ندادیم چون خودتون می‌تونید تشخیص بدید که فرق‌شون چیه. اکثر هدفون‌های جدید هم سیمی‌ان و هم بی‌سیم.

هدفون بهتره یا هندزفری؟

هر موقع که این سوال رو می‌پرسن فقط یه جواب براش وجود داره که شما خودتون کدوم یکی رو ترجیح می‌دید؟

  • اگه می‌خواید کیفیت بالای موزیک رو تجربه کنید که تموم بیس‌ها و فرکانس‌های صوتی رو دقیق بشنوید و غرق بشید تو موزیک مسلما یه هدفون باکیفیت گزینه بهتریه چون درایور صوتی قوی‌تری داره.
  • اگه دوست ندارید همیشه یه چیز گنده و پرحجم رو حمل کنید و همچنان دوست دارید موزیک باکیفیت گوش بدید هندزفری‌های سیمی یا بیسیم گزینه خوبی‌ان.
  • اگه ورزش می‌کنید هدفون بی‌سیم و هندزفری‌های دور گردنی بهتر جواب می‌دن. مخصوصا هندزفری‌های دور گردنی که بدنه پلاستیکی دارن چون حتی اگه تحرک زیادی داشته باشید و هندزفری از گوش‌تون خارج بشه هم آسیبی نمی‌بینه.
  • اگه دنبال یه استایل خیابونی خاص هستید مسلما ایربادها بهتر جواب می‌دن. چون هم کوچیک و خاصن. هم سیم ندارن که دست و پاگیر باشن. یه سری قابلیت هوشمند هم دارن که کار شما رو برای موزیک گوش دادن و تماس جواب دادن راحت‌تر می‌کنه.
  • اگه گیمر هستید قطعا هدست گیمینگ اون هم از نوع سیمی به شما پیشنهاد می‌شه چون هدفون‌های گیمینگ بلوتوثی معمولا یکم تاخیر دارن. یعنی صدا و تصویر در حد هزارم ثانیه با هم اختلاف دارن. در حالت عادی احساس نمی‌شه اگه گیمر حرفه‌ای هستید این هزارم ثانیه‌ها هم مهمه براتون.
  • اگه تو کار صداسازی و موزیک و میکس و مسترینگ هستید هندزفری جواب نمی‌ده و یه هدفون باکیفیت که معمولا گرون‌قیمت هم هستن بهتر جواب می‌ده.
  • اگه موتور دارید ایربادها براتون بهتر جواب می‌دن چون دنگ و فنگ سیم رو نداره و هر لحظه که بخواید می‌تونید تماس‌هاتون رو جواب بدید.
  • اگه حوصله شارژ کردن هندزفری رو ندارید یا مدام در سفرید و یا فراموش‌کار هستید هندزفری سیمی قطعا گزینه بهتریه. هدفون سیمی هم خوبه. اما هدفون سیمی باتری گوشی رو هم زودتر خالی می‌کنه که این رو هم باید در نظر داشته باشید.
  • اگه خیلی خیلی خیلی به سلامتی گوش‌تون هم اهمیت می‌دید یه سری هندزفری وجود دارند به نام هندزفری‌های استخوانی القایی یا Bone Conductor که می‌تونید از اونا استفاده کنید.
بیشتر بخوانید  چگونه طول عمر هدفون خود را افزایش دهیم

کدام هندزفری و هدفون را انتخاب کنیم؟

در ادامه تموم این حرف‌ها اگه می‌خواید اطلاعات بیشتری تو این زمینه پیدا کنید مطلب هدفون خوب چی بخرم رو از سایت استایل آپ بخونید. مطمئن باشید چیزای خوبی اونجا می‌خونید تا دقیق‌تر و بهتر خرید کنید.

نکته پایانی برای این مطلب؟

خب. بی‌محابا انتخاب نکنید. به نظرم قبل از هر چیز نقد و بررسی کامل این هندزفری‌ها رو بخونید و بعد تصمیم بگیرید. یا اینکه از دوستان و آشنایان‌تون بپرسید و تصمیم بگیرید. به این کامنت‌های زیر هندزفری‌ها و هدفون‌های مختلف که تو یه سری سایت‌ها که همه‌مون می‌شناسیم می‌بینید هم اعتماد نکنید. اکثر این کامنت‌ها رو خود فروشنده‌ها می‌نویسن و اصلا اجازه نمی‌دن کامنت‌های بد منتشر بشن. حتما از یک مرجع معتبر اقدام کنید که ضمانت برگشت کالا به شما بده. چون جنس پلمپ شده ممکنه از خود کارخانه نواقص داشته باشه و باید حتما مواظب این مسئله باشید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کدام هندزفری و هدفون را انتخاب کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *