راهنمای هزینه و شرایط ثبت شرکت در سال 1401

راهنمای هزینه و شرایط ثبت شرکت در سال 1401

ثبت شرکت از چه زمانی در کسب و کار ما اهمیت پیدا می کند؟ شروع هر کسب و کاری در کشور و حتی در نقاط مختلف دنیا، نیازمند دریافت مجوزهای لازم خواهد بود. این گواهینامه ها که هر یک تعریف خاصی در فرآیند راه اندازی دارند، باید از طریق اقدام در سازمان متبوعه دریافت شوند و روند خاص خود را دنبال می کنند. شرکت های تجاری، حقوقی، بازرگانی و بسیاری از موارد دیگر هم به صورت طبیعی نیاز به طی کردن این مسیر دارند و باید از طریق قواعد و استانداردهای خاصی که قبلا برای آنها مشخص شده است، نسبت به کسب مجوزها اقدام کنند.

 

ثبت شرکت چیست؟

ثبت شرکت احتمالا از آشناترین پروسه های تعریف شده در این حوزه است. موضوعی که به دفعات و توسط افراد متعدد در اطراف شما دنبال شده است تا به یک سری از مدارک رسمی و قابل ارائه در مراجع قانونی منجر شود. با اینکه پیچیدگی های چندانی در طی فرآیند دریافت آن وجود ندارد، اما برخی از نکات ویژه می تواند کار شما را با سرعت و دقت بالا همراه کند.

تعریف عمومی شرکت ها و جایگاه آنها در توسعه

در همین چند سال گذشته، صحبت از ثبت یک شرکت رسمی برای بسیاری از افراد به صورت یک تابو درآمده بود. آنها به سختی می توانستند درک کنند که کل روند تقاضا تا ثبت چنین نهاد رسمی، به چه میزان می تواند در وجهه تجارت و سایر زمینه های فعالیت آنها تاثیرگذار باشد.

هر گامی که در این مسیر برداشته می شود، شامل شناساندن ابعاد مختلف از کسب و کاری است که باید رشد کند و در آینده پایه های توسعه یک کشور را بنیان گذاری کند.

در تعاریف حقوقی و رسمی برای مفهوم شرکت، از آن به عنوان یک شراکت در سرمایه و فعالیت یاد می شود. همین گزاره به خوبی نشان می دهد که شرکت های مختلف در نقاط مختلف کشورمان، شامل انواع دوگانه تجاری و مدنی می باشند. برخی برای کسب سود مالی و برخی دیگر در راستای فعالیت های اجتماعی به وجود می آیند و چه بسا در آینده ای نزدیک، نام های شناخته شده ای برای مردم می شوند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت

در تقسیم بندی اسناد قابل ارائه برای ثبت شرکت، برخی از آنها را به عنوان مدارک مشترک و عمومی می شناسند که شامل تمامی برگه های هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی خواهد بود.

این مدارک باید برای تمامی افراد مشارکت کننده تهیه شده و برای سازمان از طریق پست ارسال شود. از سوی دیگر اساسنامه و شرکتنامه هم از جمله همین عناوین عمومی می باشند که در  تمامی اشکال ثبت شرکت برای تمام انواع آن، وجود خواهند داشت.

دسته دیگری از اسناد نیز وجود دارند که کاملا وابسته به نوع شرکت انتخاب شده متفاوت خواهند بود و متناظر با نیازهای قانونی، فرد باید آنها را در اسرع وقت برای بارگذاری و ارسال آماده کند.

انواع شرکت ها را می شناسید؟

اصلی ترین شکل این مفهوم که البته بیشتر قابل فهم هستند، شرکت های تجاری در زیر مجموعه های مختلف مانند موارد زیر می باشند :

  • شرکت های سهامی
  • شرکت های مسئولیت محدود
  • شرکت های مختلط غیرسهامی
  • شرکت های تضامنی
  • شرکت های نسبی
  • شرکت های تعاونی
  • شرکت های مختلط سهامی

در مورد نمونه شرکت های مدنی نیز می توان گفت، فارغ از انواع آن که بیشتر تفاوت ها در نوع عملکرد می باشند، نوعی اشتراکات و علایق در فعالیت ها وجود دارد. اغلب این قالب ها دغدغه های انسانی و بهبود شرایط مدنی در کشور را دارند

آنچه باید از صفر تا صد برای ثبت یک شرکت انجام دهید

ثبت شرکت به معنای ارائه مدارک و مستنداتی است که اثبات می کند تمامی طرفین فعالیت برای این منظور، دارای اهداف و استراتژی های همسو و مطابق با قانون برای حرکت هستند. همه موارد قانونی به صورت صریح و روشن برای سازمان مربوط و البته افراد سهیم در شرکت مشخص می باشد و حتی آنها به خوبی به اندازه شراکت و شیوه های تقسیم منافع نیز آگاه خواهد بود. در چنین شرایطی روبرو شدن با فرصت های بزرگ برای دارندگان این مجوز راحت تر خواهد بود و احتمال موفقیت در مذاکرات مالی و متقاعدسازی مشتریان و شرکای تجاری بیشتر می شود.

موضوع فعالیت شرکت را مشخص کنید

برای آغاز روند ثبت یک شرکت، بهتر است در گام اول به سراغ تعیین ماهیت و شفاف سازی فعالیت ها و اقدامات خود بروید. باید تمامی ابعاد این شراکت به طور کامل برای مشارکت کنندگان تصریح شود و پیش بینی ها از گام های بعدی در قالب اساسنامه ها و پلن های توسعه تعیین گردند.

با تشخیص این موارد، حال شما به خوبی می دانید که چه نوع شرکتی را تاسیس خواهید کرد و البته بر طبق قوانین حاکم بر کشور، چه اسناد و مدارکی را باید برای مراجع ذی صلاح آماده کنید. هر یک از انواع شرکت های ذکر شده در خطوط بالا، نیازهای متمایزی در مورد این مدارک خواهند داشت.

امورمربوط به سامانه ثبت شرکت را دنبال کنید

اکنون باید به سراغ وب سایت رسمی ثبت شرکت بروید و با ورود در سامانه آن، تقاضای خود را به صورت آنلاین برای سازمان ثبت شرکت ها ارسال کنید. مدارک لازم را نیز در همین مرحله از طریق راهنمای سامانه به ترتیب بارگذاری خواهید کرد.

  • شرکت شما باید دارای یک نام رسمی و منطبق بر قواعد پیش بینی شده سازمان باشد. نام هایی که انتخاب می کنید طبق یک قالب مشخص، باید دارای پنج سیلاب مختلف و مرتبط با نوع فعالیت شما باشند. یکتایی این اسم در کنار ارتباط معنایی آن، از جمله استانداردهای محکم برای ثبت شرکت است که برای آن هم باید قبلا تصمیم لازم را گرفته باشید. همین روند را برای موضوع فعالیت شرکت باید طی کنید و شرایط آن را هم برای هیئت بررسی صلاحیت ثبت توضیح دهید.
  • آیتم های بسیار مهمی از قبیل تعیین آدرس دقیق محل راه اندازی شرکت، مشخص کردن سرمایه مقرر برای شروع کار و همچنین در سطوح بالاتر، سهم هر یک از اعضای موسسان و سایر نفرات نیز به همین ترتیب در ابتدای تقاضا به صورت صریح تعیین خواهد شد و از الزامات کار می باشد. برای هر کدام از نفرات اشاره شده نیز باید اقدام به ورود اطلاعات در بخش مربوط در سامانه کنید تا احراز هویت کامل در مورد صلاحیت آنها برای فعالیت صورت گیرد.
  • اساسنامه شرکت و مفهومی به نام شرکت نامه از دیگر مواردی هستند که تحت عنوان مدارک ثبتی از آنها یاد می شود و باید توسط افراد متقاضی آماده ارائه به سازمان ثبت شود. تمامی آیتم های فوق را به دقت آماده کرده و در وب سایت ثبت شرکت ها وارد کنید، علاوه بر این شکل فیزیکی و چاپ شده این مدارک را نیز به صورت امضا و ممهور شده تقدیم بخش مربوط در سازمان ثبت شرکت ها خواهید کرد.

در مدت زمان مشخصی، استعلامات لازم توسط این سازمان انجام خواهد شد و نتایج برای شما قابل مشاهده است تا بتوانید در صورت تایید، با پرداخت هزینه های قانونی، امکان چاپ آگهی تاسیس را بدست آورید.

راهنمای هزینه و شرایط ثبت شرکت در سال 1401

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت یکی از دغدغه های متقاضیان ثبت شرکت می باشد. تعرفه های جدید برای این منظور از طریق سازمان ثبت شرکت ها مشخص شده است. بازه قیمتی آن نیز در محدوده بیش از یک میلیون تومان برآورد می شود که باید مدنظر علاقه مندان باشد. تعرفه های دیگری نیز با توجه به نوع شرکت و هزینه های قانونی موردنیاز برای آماده سازی مدارک و اسناد، متفاوت خواهد بود.

و اکنون شروع یک مسیر قانونی

با ثبت یک شرکت، شما در ابتدای مسیری قرار می گیرید که همه چیز برای توسعه آماده است و اتفاقا قانونی ترین راه را انتخاب کرده اید. همان طور که قبلا هم اشاره شد، شرکت های ثبت شده یکی از بهترین شرایط چانه زنی های اقتصادی و کسب موقعیت های تجاری هستند. این فرصت های ایده آل نباید در پیچ و خم روال اداری گم شوند و به سادگی می توان از طریق مشاوره های قانونی و حقوقی، در کوتاه ترین زمان نسبت به کسب آنها اقدام کرد.

5/5 - (3 امتیاز)

نظرات در مورد : راهنمای هزینه و شرایط ثبت شرکت در سال 1401

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *