باز کردن برنامه ها در مک از توسعه دهندگان ناشناس

باز کردن برنامه ها در مک از توسعه دهندگان ناشناس

اپل همیشه مصمم بوده است که امنیت استثنایی را از طریق سیستم عامل های خود برای کاربران خود فراهم کند. این شرکت تضمین می کند که تعداد زیادی از منابع فقط برای این منظور اختصاص داده شده است. برای هکرها تقریباً غیرممکن شده است که با رایانه های تحت حمایت اپل صدمه بزنند.

نصب برنامه ها در مک از توسعه دهندگان ناشناس

همه چیز با macOS Catalina شروع شد و اکنون این شرکت اقدامات امنیتی را به سطح بالاتری رسانده است. با این حال، گاهی اوقات این میزان امنیت نیز می تواند در موارد خاص نتیجه معکوس داشته باشد. امنیت سودمند یک حوزه در حال تکامل است. گاهی اوقات، ممکن است برای همه کار نکند. به عنوان مثال، اگر سعی کنید برنامه ای را در که در اپل ثبت نشده است، نصب کنید، بلافاصله یک هشدار دریافت خواهید کرد.

این بدان معنا نیست که مشکلی در برنامه وجود دارد. به این معنی است که برنامه در شرکت سازنده، یعنی اپل ثبت نشده است.

بسیاری از مردم از این شرایط اپل که به عنوان سکوی بسته نیز شناخته می شود، شکایت دارند. سخنگوی اپل می گوید که تمام این اقدامات امنیتی برای کنترل برنامه ها و محافظت از کاربران در برابر بدافزارها است. اما برای کاربر می‌تواند کاملاً خسته‌کننده باشد که برنامه‌ای را به انتخاب خود اجرا کند و در نهایت با یک هشدار از سوی یک توسعه‌دهنده ناشناس روبرو شود.

در اینجا این سؤال مطرح می شود که چگونه می توان برنامه های کاربردی را از یک توسعه دهنده ناشناس بدون دریافت پیام هشدار در مک نصب کرد؟ خوشبختانه امکان نصب و اجرای این برنامه ها در مک وجود دارد، اما به یاد داشته باشید که فقط به سراغ برنامه هایی بروید که از توسعه دهندگان مک قابل اعتماد هستند و از شرکت های قانونی هستند.

چرا یک علامت هشدار ظاهر می شود؟

اپل سیاست های بسیار سختگیرانه ای در رابطه با اقدامات امنیتی برای محصولات خود مانند مک، آیفون و آیپد دارد. برعکس، مک در مقایسه با iOS هنوز کمی آرام است. تنها راهی که می توان یک برنامه شخص ثالث را در iPhone یا iPad دانلود کرد، از طریق اپ استور iOS است.

هنوز برخی حفره ها وجود دارد که می تواند به شما در نصب برنامه های شخص ثالث در مک کمک کند. اگرچه اقدامات امنیتی اپل همچنان در حال ارتقا است، نصب برنامه‌هایی که ممکن است امنیت مک را تهدید کنند، پیچیده‌تر از قبل است.

Gatekeeper نامی است که به جنبه امنیتی macOS اپل داده شده است، که مسئول بررسی برنامه ها برای تهدیدات احتمالی بدافزار و قرنطینه کردن آنها است. دروازه‌بان تمام الزامات را بررسی می‌کند و سپس تأیید می‌کند که آیا باید برنامه را باز کنید یا نه.

همانطور که مشخص شده است که Gatekeeper مجموعه ای بسیار دقیق از بررسی ها را برای دنبال کردن دارد، بنابراین چگونه می توان از آن پیشی گرفت و چگونه از علامت هشدار هنگام نصب برنامه های توسعه دهندگان ناشناس جلوگیری کرد؟ بیایید دریابیم.

چگونه برنامه های ناشناس را در مک نصب کنیم؟

MacOS به شما این امکان را می دهد که به طور پیش فرض برنامه ها را از Mac App Store نصب کنید. اگر این تنظیمات پیش‌فرض در Mac شما باشد، هر زمان که بخواهید برنامه‌ای را از یک توسعه‌دهنده ناشناس نصب کنید، علامت هشدار را مشاهده خواهید کرد.

خوشبختانه با ایجاد یک تغییر در تنظیمات، می توانید به راحتی برنامه های شخص ثالث را که در فروشگاه اپل ثبت نشده اند باز کنید. به شما این امکان را نمی دهد که برنامه شخص ثالث را به راحتی باز کنید، اما به شما امکان می دهد هنگام اجرای برنامه ها از علائم هشدار کمتری عبور کنید.

بیشتر بخوانید  سریع ترین راهکار برای کار نکردن جک هدفون در مک: 7 راهکار

این مراحل را برای نصب برنامه‌های توسعه‌دهندگان ناشناس دنبال کنید.

1.اول از همه، به تنظیمات سیستم بروید.

2.اکنون باید روی تب Security & Privacy کلیک کنید.

3.برای انجام تغییرات مورد نظر باید روی آیکون قفل کلیک کرده و رمز عبور را وارد کنید.

4.تنظیمات “Allow apps downloaded from” را به “App Store and identified developers.” تغییر دهید.

باز کردن برنامه ها در مک از توسعه دهندگان ناشناس

این مراحل ممکن است همچنان از باز کردن برنامه‌هایی که macOS آن‌ها را نمی‌شناسد جلوگیری کند، اما قطعاً به شما امکان می‌دهد برنامه‌هایی را که از فروشگاه اپل خریداری نشده‌اند باز کنید.

چگونه یک برنامه مسدود شده توسط MacOS را باز کنیم؟

اگر می‌خواهید برنامه‌ای را باز کنید اما macOS به شما اجازه این کار را نمی‌دهد، واقعاً به این معنی نیست که مشکلی در برنامه وجود دارد. ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که برنامه از یک توسعه دهنده شناخته شده نباشد، یا به عبارت دیگر، توسعه دهنده برنامه در لیست شناخته شده اپل نباشد. هنوز نقاط ضعفی وجود دارد که باید اصلاح شود تا اپل بتواند به توسعه دهنده اعتماد کند.

در اینجا روشی وجود دارد که چگونه می توانید برنامه ای را که توسط macOS مسدود شده است باز کنید، بررسی کنید:

1.به تنظیمات سیستم بروید.

2.اکنون باید به تب Security & privacy رفته و روی تنظیمات کلی کلیک کنید.

3.اگر برنامه‌ای که می‌خواهید باز کنید قبلاً توسط macOS مسدود شده است، این تنظیمات به شما این امکان را می‌دهد که یک بار آن را لغو کنید، زمانی که روی دکمه موقت

4. روی “Open Anyway” کلیک کنید.

5.حالا سیستم یک بار دیگر از شما تایید می خواهد.

برای باز کردن باید کلیک کنید تا برنامه از اینجا به بعد روی سیستم اجرا شود. این تنظیم به نوع خاصی از استثنا برای برنامه مذکور اجازه می دهد و همچنین به شما امکان می دهد در آینده آن را بدون انجام مجدد کل این فرآیند باز کنید.

برنامه را در پنجره Finder پیدا کنید

یکی دیگر از راه‌های باز کردن برنامه‌های توسعه‌دهندگان ناشناس، باز کردن آنها در پنجره Finder است.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1.به پنجره Finder بروید.

2.اکنون برنامه ای را که نصب کرده اید، اما باز نمی شود، پیدا کنید. ممکن است در پوشه برنامه یا دانلودها باشد.

3.سپس روی آن کلیک راست کنید.

4.از منو گزینه Open را انتخاب کرده و گزینه opening the app anyway را انتخاب کنید. این همچنین زمانی کار می کند که macOS اجازه نمی دهد برنامه در سیستم باز شود.

آیا نصب یا باز کردن برنامه ها از منابع ناشناس ایمن است؟

ممکن است بی خطر باشد، ممکن است نه. نکته اصلی این است که شما گواهینامه اپل برای اطمینان از ایمن بودن آن ندارید. می توانید قبل از نصب، بررسی های مربوط به برنامه را بررسی کنید. اطلاعات مربوط به شرکت، تجزیه و تحلیل هزینه، توصیفات، بررسی ها، صفحات صنعت و غیره را مرور کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که گرفتن نظرات جعلی در اینترنت رایج است. بنابراین برای اطمینان در مورد شرکت های مشکوک، باید به طور کامل برای مشروعیت آن جستجو و بررسی کنید.

می‌توانید از وب‌سایت‌ها و پورتال‌های معتبری دیدن کنید که رتبه‌بندی‌هایی را برای شرکت‌های توسعه‌دهنده مختلف ارائه می‌دهند و بر اساس بازخورد و بررسی‌های آنها، می‌توانید تصمیم نهایی را بگیرید.

خلاصه مطلب

این تصمیم کاربر است که یک برنامه را از توسعه دهنده ناشناس نصب کند یا نه. توصیه می شود قبل از نصب یک برنامه ناشناس، مطمئن شوید که نرم افزار آنتی ویروس دستگاه به روز است تا بتواند با بدافزار مبارزه کند. اگر فکر می‌کنید که برنامه همچنان مشکل‌دار است، همیشه جایگزین امنی است که در macOS  آن را نصب کند.

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : باز کردن برنامه ها در مک از توسعه دهندگان ناشناس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *