اینستاگرام به شبکه اجتماعی امن برای نوجوانان تبدیل می شود

اینستاگرام به شبکه اجتماعی امن برای نوجوانان تبدیل می شود

اینستاگرام در حال حاضر یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار است و تفاوتی ندارد چه سنینی از این شبکه بهره می گیرند. حال این شبکه قرار است تدابیر جدیدی برای نوجوانان بیاندیشد تا آنان را از محتوای آسیب پذیر دور سازد و حتی به دنبال تشویق جهت دوری از فضای مجازی آسیب زاست.

روز گذشته نیک کلگ، یکی از مدیران ارشد روابط عمومی فیسبوک در گفتگو با رسانه ها بیان شده است. پیشتر برخی رسانه ها گزارش دادند که اینستاگرام موجب تاثیر منفی روی روان نوجوانان و افراد کم سن و سال تر می شود، همین امر مدیران فیسبوک را بر آن داشت تا به دنبال راه حلی باشند.

هفته قبل پیش از خاموشی گسترده پلتفرم‌های اجتماعی فیسبوک، یکی از کارمندان سابق این شرکت در مقابل کنگره از نتایج یک تحقیق داخلی مبنی بر احتمال تاثیر مخرب اینستاگرام روی سلامت روانی نوجوانان افشاگری داشت.

فیسبوک اعلام کرده از این پس الگوریتم های اینستاگرام فیدهایی با محتوا آسیب پذیر نوجوانان را شناسایی و به حذف آنها می پردازد. این شبکه در تلاش است تا با دوری نوجوانان از محتوای ناخوشایند و دعوت به تماشا محتوا بهتر، نظر آنها را جلب سازد. متاسفانه ساخت اینستاگرام ویژه کودکان معلق شده و مشخص نیست چه زمانی پروسه توسعه آن به اتمام خواهد رسید.

نیک کلگ بیان داشته بزودی یک قابلیت تحت عنوان take a break افزوده خواهد شد و از نوجوان می خواهد کمی از شبکه اجتماعی اینستاگرام دوری کند. اگرچه تاریخ افزودن مشخص نیست اما فیسبوک سخت در تلاش است تا مسئله تخریب سلامت روانی نوجوانان براثر اینستاگرام را بررسی کرده و به حل مسئله آن بپردازد. متاسفانه فیسبوک در هفته های گذشته با حجمه های مختلفی پس از قطعی رو به رو شد و حال مسائل اخلاقی موانعی را در سر راه این شبکه بزرگ اجتماعی گذاشته است.

با تمام این اوصاف مدیران فیسبوک هر چه سریعتر باید با ارائه راه حلی این مسائل را برطرف سازند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  7 اپلیکیشن iOS که اینستاگرام شما را حرفه ای تر خواهد کرد

نظرات در مورد : اینستاگرام به شبکه اجتماعی امن برای نوجوانان تبدیل می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *