ایستگاه پلیس هوشمند در چین

ایستگاه پلیس هوشمند

ایستگاه پلیس هوشمند : همین چند وقت پیش بود که دانشمندان چینی ربات هایی را اختراع کردند که توانایی تولید و فروش دارو را داشتند , اما مثل این که این امر برای آن ها کافی نبوده و می خواهند از تکنولوژی رباتیک در زمینه پلیسی نیز استفاده کنند. هفته گذشته , اخباری حاکی از تاسیس ایستگاه پلیس با استفاده از هوش مصنوعی منتشر شد. در این ایستگاه هیچ مامور پلیسی حضور نخواهد داشت و فقط با استفاده از هکش مصنوعی راه اندازی می گردد.

این ایستگاه پلیس با به کارگیری یک برنامه شبیه ساز در انجام کارهایی مانند ارزیابی راننده های خودرو ها و تسریع ثبت نام به ماموران پلیس کمک خواهد کرد. همچنین مهندسان قصد دارند تکنولوژی تشخیص چهره را در این ایستگاه راه اندازی کنند. از آن جا که در این ایستگاه هیچ ماموری وجود ندارد در نتیجه نیازی به تعطیلی برای استراحت نیست، یعنی این ایستگاه به صورت 24 ساعته در کلیه روزهای سال باز می باشد.

با بهره مندی از سیستم تشخیص چهره بسیار پیشرفته هر فردی که به این ایستگاه مراجعه کند باید چهره خود را به منظور شناسایی نشان دهد. امروزه ربات ها جایگاه نسبتا خوبی در زندگی روزمره انسان ها دارند. دانشمندان امیدوارند , علم و تکنولوژی رباتیک تا حدی پیشرفت کند که بتوان در بسیاری از حوزه های زندگی از آن ها استفاده کرد.

دنیای تکنولوژی بقدری پیچیده شده است که شنیدن چنین خبرهایی آنقدرها هم بعید نیست و در آینده حتی ممکن است ربات ها جای انسان ها را بگیرند و برخی از تحلیلگران این موضوع را بسیار تاسف بار میدانند ولی برخی این موضوع را بسیار جذاب و باعث پیشرفت انسان ها در زمینه های متفاوت می دانند، به هر حال امیدواریم به دنیایی دسترسی بیابیم که پیشرفت بیشتری نسبت به قبل داشته و دنیای دیجیتال سب پیشرفت عصر حاضر گردد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آموزش کامل ربات نظر سنجی تلگرام

نظرات در مورد : ایستگاه پلیس هوشمند در چین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *