اپل در برابر فشار اتحادیه اروپا برای استاندارد شارژر تلفن مقاومت می کند

اپل در برابر فشار اتحادیه اروپا برای استاندارد شارژر تلفن مقاومت می کند

قانونگذاران اتحادیه اروپا چندین سال است که برای کمک به صرفه جویی در انبارهای زباله الکترونیکی و ساده تر کردن امور برای مصرف کنندگان ، پرونده ای را برای شارژر تلفن همراه معمولی در نظر گرفته اند. کمپانی هایی مانند سامسونگ، نوکیا، ال جی، هواوی – و اپل – قبلاً در زمینه هماهنگی ابتکار عمل شارژر داوطلبانه امضا کرده اند. هفته گذشته وقتی قانونگذاران اروپایی پیش نویس قانون را اصلاح کردند، چیزهایی به سر آمد. این اصلاحیه می گوید، توانایی کار با شارژرهای معمولی در صورت وارد شدن به اتحادیه اروپا یک تجهیزات ضروری برای تجهیزات رادیویی است و این امر می تواند به جای یک راهنمایی داوطلبانه تبدیل به قانون شود.

اپل در برابر فشار اتحادیه اروپا برای استاندارد شارژر تلفن مقاومت می کند

این قانون جدید اتحادیه اروپا، در صورت تصویب و اجرایی شدن، می تواند بیشترین تأثیر را روی اپل داشته باشد؛ که از زمان آغاز آیفون طرفدار اتصالات اختصاصی بوده است. در سال 2012 ، اپل از اتصال ناخوشایند و غیر استاندارد 30 پین اتصال خود (باعث ایجاد تعداد زیادی زباله مصرف کننده و زباله الکترونیکی) به یک کانکتور لایتنینگ بسیار ظریف و جمع و جور شد، نه اینکه منطبق با بقیه صنعتهایی باشد که از میکرو پشتیبانی می کنند. USB با این حال، اتصال Apple Lightning از بعضی جهات در واقع برتر بود.
در سال های اخیر USB Type-C جمع و جور و برگشت پذیر شروع به تبدیل شدن به یک اتصال دهنده برق/داده (حتی در لپ تاپ ها و تبلت های اپل) اما اپل هنوز هم به نظر می رسد که قصد دارد در برابر ایده استفاده از آن در تلفن های خود کاملاً مقاومت کند.

اپل در برابر فشار اتحادیه اروپا برای استاندارد شارژر تلفن مقاومت می کند

اپل: مقررات و انطباق، نوآوری را خفه می کند

اپل در بیانیه ای از رویترز گفت: “ما معتقدیم كه مقررات مطابق با نوع اتصال دهنده داخلی در تمام تلفنهای هوشمند باعث ایجاد نوآوری می شود و به مصرف كنندگان در اروپا و اقتصاد به طور كلی آسیب برساند.” اپل افزود که این صنعت در حال حاضر به سمت USB-C حرکت می کند، بنابراین تنظیم لازم نبود. این بیانیه با ادعای مختلفی ادامه یافت: “ما امیدواریم كه کمیسیون (اروپا) همچنان به دنبال راه حلی باشد كه توانایی صنعت در نوآوری را محدود نكند.”
اپل در حمایت از تمایل خود مبنی بر رعایت نکردن از استاندارد شارژر تلفن، برخی تحقیقات را انجام داده است. به گزارش رویترز براساس ارقامی که از آن حمایت مالی “اقتصاد کپنهاگ” را برای مطالعه انجام داده است ، وادار کردن اپل به “شارژر مشترک” حداقل 1.5 میلیارد یورو هزینه دارد و از مزایای زیست محیطی مرتبط با آن 13 میلیون یورو فراتر می رود.
مقامات کمیسیون اروپا تصمیم گرفته اند تا اندکی طولانی تر درباره اجرای این قانون رایج شارژر تلفن به عنوان بخشی از دستورالعمل سازگار با محیط زیست اندیشه کنند. مطالعه آن در اواخر ژانویه / اوایل فوریه منتشر خواهد شد و ارزیابی های مربوط به تأثیرگذاری خود در مورد شارژر تلفن معمولی که در قانون الزام شده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل در برابر فشار اتحادیه اروپا برای استاندارد شارژر تلفن مقاومت می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *