انتشار اطلاعاتی از پردازنده Snapdragon 8 Gen 4

انتشار اطلاعاتی از پردازنده Snapdragon 8 Gen 4

شرکت کوالکام هر سال در انتها آن نسل جدید پردازنده پرچمدار خود را معرفی می کند. در دسامبر گذشته از Snapdragon 8 Gen 2 رونمایی کرد که نسبت به نسل پیشین خود ارتقا قابل توجهی داشت. در این بین انتظار داریم چیپ Snapdragon 8 Gen 4 را هم در این محدوده زمانی شاهد باشیم.

به تازگی اطلاعاتی درباره پردازنده Snapdragon 8 Gen 4 منتشر شده که نشان می دهد با یک پردازنده بسیار قدرتمندتر رو به رو هستیم. گزارشی که اخیرا منتشر شده، طراحی چهار کلاستر Snapdragon 8 Gen 3 را با شش عملکرد و دو هسته کارآمد که به طرز جالبی کنار هم قرار گرفتند، آشکار کرده است.

قبل از آن، امتیاز تک هسته این چیپ در Geekbench 5 از 1950 به 1800 تغییر یافته بود. افشا دیگری از کاربر Weibo و توییتر @Tech_Reve مشخص کرده که با پردازنده سریعتری رو به رو هستیم. گفته می شود که اسنپدراگون 8 نسل 3 حدود 6500 امتیاز در تست چند هسته ای Geekbench به دست آورده که تقریباً 20 درصد بیشتر از اسنپدراگون 8 نسل 2 (با کد SM8650) است. امتیاز تک هسته ای آن حدود 1800 بوده که آن را با آخرین پیشنهادات اپل برابری می کند. همانطور که گفته شد، A17 Bionic احتمالاً مزیت خود را دوباره به دست خواهد آورد زیرا بر روی گره 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد، در حالی که Snapdragon 8 Gen 3 به همان گره کلاس 5 نانومتری (N4P) سازنده تراشه تایوانی می چسبد.

جانشین آن، Snapdragon 8 Gen 4 (با اسم رمز SM8750)، گفته می‌شود که اولین AP همراه با هسته‌های Nuvia جدید کوالکام در پیکربندی 2+6 (2x Phoenix I به اضافه 6x Phoenix M) دارد. امتیاز Geekbench 5 آن 2070 (تک هسته ای) و 9100 (چند هسته ای) پیش بینی شد. این احتمالاً به این دلیل بوده که هسته‌های Nuvia از ابتدا طراحی شده‌اند و AP بر روی گره سه نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. با این حال، امتیاز فوق می تواند متعلق به یک نمونه اولیه باشد و محصول نهایی که قرار است تا سال 2024 عرضه نشود، بسیار بهتر خواهد بود.

بنابراین باید منتظر ماند تا مشخص شود این کمپانی تا سال 2024 اسنپدراگون 8 نسل 4 را رونمایی نخواهد کرد و نسل 3 نیز دسامبر امسال از راه می رسد. همچنین انتظار داریم اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 نیز تابستان از راه برسد.

بیشتر بخوانید  کوالکام اسنپ دراگون 820 ؛ هفته ی بعد معرفی خواهد شد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : انتشار اطلاعاتی از پردازنده Snapdragon 8 Gen 4

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *