اپل تصمیم دارد در سال 2020 میلادی از نخستین گوشی 5G خود رونمایی به عمل آورد

شبکه اینترنت 5G

شبکه اینترنت 5G | کمپانی اپل در سراسر دنیا به عنوان کمپانی پیشرو در زمینه ی تکنولوژی های جدید به شمار می رود و حتی برخی از شرکت های چینی نیز برای تولید محصولات جدید خود دستگاه های کمپانی اپل را به عنوان الگو قرار می دهند. مدتی است که در سایت های خبری بحث راه اندازی اینترنت 5G در موبایل ها مطرح شده است و علاقمندان بسیاری نیز پیدا کرد است. اکنون گویا اپل نیز بر اساس گزارش ها تصمیم دارد در این زمینه اقداماتی را داشته باشد.

شبکه اینترنت 5G

براساس گزارشات از سوی یکی از منابع مرتبط با کمپانی اپل گویا نخستین آیفون کوپرتینویی ها با پشتیبانی از شبکه‌ ی 5G در سال 2020 رونمایی خواهد شد. کوپرتینویی ها تصمیم دارند تا در سال ۲۰۲۰ میلادی، نخستین آیفون خود را با مودم 8161 و با ویژگی اتصال به شبکه‌ ی اینترنت پر سرعت 5G به بازار معرفی نمایند. این آیفون، اولین محصول کمپانی اپل خواهد شد که از اتصال به شبکه‌ ی استاندارد 5G پشتیبانی به عمل می آورد. براساس اطلاع منابع آگاه، کمپانی اینتل نیز در حال توسعه‌ ی مودم های 8161 به همراه تراشه‌ ی 8060 می باشد که برای تست اتصال به شبکه‌ ی 5G در آیفون استفاده خواهند شد. لازم به ذکر است که مودم 8161 با فرآیند طراحی لیتوگرافی 10 نانومتری کمپانی اینتل تولید خواهند شد؛ در نهایت انتظار داریم که سرعت و کارایی بیشتری را داشته باشند.

شبکه اینترنت 5G

به طورکلی از خبرهای منتشر شده از سوی اینتل فرآیند طراحی لیتوگرافی 10 نانومتری این کمپانی، مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته که در ابتدا انتظار داشتیم که در سال 2016 میلادی به تولید انبوه نزدیک شود ولی در اواخر ماه قبل، مدیر عامل موقت اینتل اعلام نمود که در سیستم تولید انبوه این چیپ توانسته اند به پیشرفت‌ های زیادی دست پیدا کنند ولی تا سال ۲۰۱۹ هنوز آماده‌ ی بهره‌برداری نخواهد شد. در طی گزارش های منتشر شده، پیش‌بینی شده است که تا وقتی پشتیبانی از اتصال به شبکه‌ی 5G به گوشی‌ های آیفون نفوذ کند؛ کمپانی اینتل فقط تامین‌کننده‌ ی اصلی چیپ کمپانی اپل خواهد بود.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: appleinsider

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل تصمیم دارد در سال 2020 میلادی از نخستین گوشی 5G خود رونمایی به عمل آورد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *