اپل استفاده از ChatGPT را در محل کار ممنوع کرد

اپل استفاده از ChatGPT را در محل کار ممنوع کرد

به دنبال سامسونگ، جی پی مورگان، گلدمن ساکس و دیگر شرکت های بزرگ، اپل اکنون تصمیم گرفته است که استفاده از چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT، Bard و Bing را در میان نیروی کار خود ممنوع کند. این اقدام بخشی از تلاش اپل برای جلوگیری از افشای تصادفی داده های محرمانه بوده و همچنین همزمان با برنامه های آن برای ساخت فناوری مشابه در داخل است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، اپل همچنین به کارمندان خود نسبت به استفاده از Copilot مایکروسافت هشدار داده، نرم افزاری که به نوشتن کد نرم افزار کمک می کند. این ممنوعیت در بحبوحه نگرانی ها در مورد نحوه مدیریت این چت بات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT اعمال می شود. این پلتفرم‌ها دارای یک پایگاه کاربری ترکیبی صدها میلیون نفری هستند و نحوه استفاده از داده‌های کاربر برای آموزش هوش مصنوعی به یک نقطه نگران کننده تبدیل شده است.

در اوایل سال جاری، یک باگ در ChatGPT کشف شد که به برخی از کاربران اجازه می‌دهد عناوین تاریخچه چت را از سایر کاربران مشاهده کنند. این باعث شد OpenAI، توسعه دهنده ChatGPT، به طور موقت این سرویس را به صورت آفلاین دربیاورد. به دنبال این مسائل مربوط به حریم خصوصی، OpenAI گزینه ای را برای کاربران برای غیرفعال کردن سابقه چت معرفی کرد که از آموزش مدل هوش مصنوعی بر روی داده های آنها جلوگیری می کند. با وجود این حرکت، شرکت‌هایی مانند اپل قانع نشده اند و استفاده از این چت بات ها را محدود کرده اند.

سامسونگ نیز موضع مشابهی اتخاذ کرده و کارمندان خود را از استفاده چت بات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT پس از اینکه سورس کد با این ابزار به اشتراک گذاشته شد، ممنوع کرد. طبق گزارش ها، این شرکت در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی خود بوده و به کارمندان دستور داده که هیچ اطلاعات شرکتی یا شخصی را با چت بات های شخص ثالث به اشتراک نگذارند.

به نظر می رسد پاسخ اپل در حال توسعه جایگزینی برای ChatGPT است. طبق گزارش ها، تحت رهبری کارمند سابق گوگل، جان جیاناندریا، که اکنون معاون ارشد اپل است، این شرکت در حال توسعه مدل های زبان بزرگ خود است. این پیشرفت در جریان تماس اخیر اپل در مورد درآمد، جایی که تیم کوک، مدیر عامل شرکت، نگرانی خود را در مورد پیشرفت هوش مصنوعی مولد ابراز کرد و بر نیاز به رویکردی دقیق و متفکرانه تاکید کرد، اشاره شد. اپلیکیشن ChatGPT هم اکنون برای کاربران iOS در ایالات متحده در دسترس است.

بیشتر بخوانید  تست سقوط آیفون 5s و 5c

بیشتر بخوانید :

همه چیز درباره چت جی بی تی Chat GPT

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل استفاده از ChatGPT را در محل کار ممنوع کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *