انشا در مورد اعتیاد و پیامد های مواد مخدر

انشا در مورد اعتیاد و مواد مخدر

انشا در مورد اعتیاد و پیامد های مواد مخدر : یکی از بدترین چیزهای که می تواند برای هر کسی اتفاق بیوفتد اعتیاد است. اعتیاد به هر چیزی مضرر است و آسیب های جدی را به همراه می آورد. از جمله بدترین اعتیادها به مواد مخدر است که قطعا آسیبهای روحی و جسمی را در پی خواهد داشت. متاسفانه عده ی در دام این بلای خانمان سوز می افتند و نمی دانند که چطور می توانند از شر آن خلاص شوند. در ادامه دو انشا در مورد اعتیاد و پیامد های مواد مخدر مطالعه می کنید… در این مقاله انشا در مورد اعتیاد به مواد مخدر ارائه شده است.

انشاء در مورد اعتیاد به مواد مخدر

بارها ممکن است برای همه ی ما پیش امده باشد که معتادی را در کنار خیابان دیده ایم و به دید یک مجرم به آن نگاه کرده باشیم ولی بهتر است همیشه در چنین شرایطی این جمله را برای خودمان بگوییم که معتاد مجرم نیست بلکه یک بیمار است. متاسفانه به دلایل مختلفی این افراد در دام اعتیاد می افتند. برخی ها می گویند که از سر فقر و بی پولی گرفتار اعتیاد شده اند و برخی در مقابل بی محبتی را عاملی برای اعتیاد معرفی می کنند.

اعتیاد برای هر فردی آسیب های جدی را به همراه می آورد هم از لحاظ روحی و هم از نظر جسمی… مثلا پدری که نان آور خانواده هست و معتاد شده باشد قطعا دیگر نمی تواند مسئولیتها و وظایف خودش را در قبال خانواده اش به خوبی انجام بدهد چون باید هزینه های زیادی را صرف اعتیاد خود کند یا دانشجو و دانش اموزی که به هر دلیلی معتاد شده نمیتواند به درسش ادامه بدهد و مانند گذشته پیش برود.

مقصر اصلی در معتاد شدن هر شخص خودش است. یعنی هر کس باید در چنین شرایطی مراقبت باشد که فریب نخورد و به دنبال راههای غلط نرود. اما دوست نیز نقش مهمی در زندگی داشته است. یک دوست بد می تواند شما را به راههای بکشاند که اصلا فکرش را نمیکردید. مثلا اگر دوست شما معتاد باشد ممکن است کم کم شما نیز به این راه کشیده شوید. پس انتخاب دوست خوب می تواند در زندگی شما نقش مهمی داشته باشد و به سادگی نباید از کنار آن رد شد.

اعتیاد در سنین پایین

خطر اعتیاد در سن های کمتر تهدید بیشتری برای ما داشته است چون افراد در سن های کم کنجکاوی بیشتری دارند و دوست دارند همه چیز را تجربه کنند و تحت تاثیر بیشتری از محیط قرار می گیرند.

اعتیاد بیشتر گریبان گیر افرادی می شود که از سر نااگاهی به این مسیر وارد شده اند و خودشان را با این بیماری درگیر نموده اند ولی در افراد تحصیل کرده نیز اعتیاد وجود دارد و تنها به یک قشر خاص محدود نمی شود. در هر صورت اینکه ما چگونه بتوانیم از خودمان محافظت کنیم و مراقب خودمان باشیم.

اگر در خانواده یا آشنایان کسی معتاد شده است ما باید به جای اینکه شخص را ترک کنیم بلکه همگی به کمک او برویم تا بتوانیم آن را از شر این بلای خانمان سوز نجات بدهیم. مثلا به کمپهای ترک اعتیاد معرفی کنیم یا مشاوره ببریم و هر کاری که از دستمان بر می آید تا بتوانیم به نجات فرد کمک کنیم.

بیشتر بخوانید  انشا در مورد جلسه امتحان

همانطور که گفته ایم اعتیاد یک بیماری است که می تواند در شرایط سختی و مشکل به سراغ هر کسی برود و این ما هستیم که با یاری و کمک می توانیم خودمان را از شر آن نجات بدهیم و زندگی سالم و شادی داشته باشیم. به امید روزی که شاهد این باشیم  که در هیچ خانواده ی فرد معتادی وجود نداشته باشد.

اعتیاد در سنین پایین

انشاء دوم (اعتیاد و پیامد های مواد مخدر)

بسیاری از افراد بر این باور هستند که فقر و بیکاری از اصلی ترین عواملی است که می تواند سبب معتاد شدن افراد شود. متاسفانه عده ی سریعا تا یکی از اعضای خانواده یا آشنایان معتاد می شود ترکش می کنند و فکر می کنند که نباید دیگر به سراغش بروند و این از بدترین راهکارها در مقابل یک فرد بیمار است. اعتیاد می تواند به هر چیزی بسیار آسیب پذیر باشد و یکی از بدترین چیزها اعتیاد به مواد مخدر است.

متاسفانه اعتیاد به مواد مخدر در کشور ما در حال افزایش است. شخصی که معتاد شده است مجرم نیست و یک بیمار محسوب می شود که بقیه باید تمام تلاششان را بکنند تا او را نجات بدهند. البته در اصلی ترین حالت باید بدانید که هر فرد خودش باید تصمیم بگیرد که از اعتیاد خلاص شود. همچنین دوست نقش مهمی در زندگی ما دارد و انتخاب آن قطعا بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از افرادی که معتاد می شوند دوستانشان را مقصر می دانند و می گویند که ناخواسته و از سر کنجکاوی به راه کشانده شده اند.

اعتیاد در سن های کم بیشتر از هر چیزی افراد را در خطر می اندازد چون معمولا نوجوانان ها نسبت به این موارد کنجکاو می شوند و فکر می کنند که با یک بار یا دو بار معتاد نمی شوند غافل از اینکه با یکبار نیز می توان معتاد شد و وسوسه شد که بارها امتحان شود.

انشاء دوم (اعتیاد و پیامد های مواد مخدر)

در خصوص اعتیاد بد نیست بدانیم که فقط به یک قشر خاص اختصاص ندارد و هر کسی را می تواند درگیر کند. مثلا اینطور نیست که فقط به سراغ کسانی برود که بیسواد و کم سواد هستند چون در میان معتاداها ما افراد تحصیل کرده زیادی را نیز می بینیم که متاسفانه به دام اعتیاد گرفتار شده اند.

اثرات اعتیاد

اعتیاد می تواند اثرات بسیار مخرب بد و جبران ناپذیری را برای ما به همراه داشته باشد. از جمله مواردی که میتوان گفت شامل عوارض جسمی، عوارض روانی، عوارض خانوادگی، عوارض اجتماعی و عوارض اقتصادی می شود.

اعتیاد در خانواده حتی می تواند سبب گسترش طلاق و کاهش دادن میزان امار ازدواج شود. عدم تربیت صحیح کودکان و محدود شدن روابط خانوادگی و خشونت در خانواده نیز از دیگر مواردیست که اعتیاد برای خانواده ها به همراه خواهد داشت.

حتی اگر دوستان شما با تعارف های دوستانه ها از شما می خواهند که برای یکبار هم که شده اعتیاد را امتحان کنید بدون تعارف نه بگویید. شاید نه گفتن شما سبب شود که برخی از دوستان خودتان را از دست بدهید ولی قطعا هیچ وقت پشیمان نمی شوید.

برای مشاهده انشا های بیشتر کلیک کنید

4.4/5 - (361 امتیاز)

نظرات در مورد : انشا در مورد اعتیاد و پیامد های مواد مخدر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *