الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش پست

اینستاگرام

هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد! از سال 2018 تاکنون شاهد بسیاری از تغییرات ریز و درشت در اینستاگرام هستیم که الگوریتم آن هم خالی از این لطف نبوده است.
الگوریتم‌های اینستاگرام یک هدف دارند: این که با ارائه محتوایی که برای شما مرتبط و جالب است، مدت بیشتری در برنامه بمانید. بی‌شک این الگوریتم جدید اینستاگرام برای خیلی از افراد خصوصاً کسب‌وکارها یا برندها مهم است زیرا برای برآورده کردن اهدافشان نیاز به دیده‌شدن دارند. به این خاطر این آموزش را ترتیب دادیم تا با استفاده از آن از این سردرگمی خلاص شوید.

 

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

اسم الگوریتم که می‌آید یعنی چیزی فراتر از انسان پشت این شبکه‌اجتماعی پرطرفدار نشسته است. هوش مصنوعی یک تکنولوژی است که از رفتار انسان‌ها یاد می‌گیرید و با تحلیل میلیون‌ها داده از سمت کاربران، آنها را طبقه‌بندی می‌کند و تصمیم می‌گیرد بر چه اساسی محتواها را به کاربران اینستاگرامی نشان دهد. نکته جالب این است که این هوش مصنوعی همیشه در حال بروزرسانی یافته‌ها و تکمیل اطلاعات خود است، به این علت الگوریتم اینستاگرام مدام در حال تغییر است. برای مثال: ممکن است یک پست اینستاگرامی براساس پارامترهایی نظیر: علاقه شما به موضوع پست، میزان ارتباط شما با صاحب حساب کاربری و … زودتر به شما نشان داده شود.

 

الگوریتم جدید اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم جدید اینستاگرام، ترتیب پست‌هایی را که کاربران هنگام جستجو در فید خود مشاهده می‌کنند، تعیین می‌کند. بر اساس سیگنال‌های خاص، بهترین پست‌ها را اولویت‌بندی می‌کند، مرتبط‌ترین پست‌ها را به سمت بالا سوق می‌دهد و این باعث می‌شود بیشترین بازدید را کسب کنند. هدف اصلی الگوریتم اینستاگرام این است که تجربه هر کاربر با پلتفرم را تا حد امکان دلپذیر کند.

الگوریتم جدید اینستاگرام محتواهای پیج‌هایی را که دنبال می‌کنید مرتب می‌کند و میزان احتمال تعامل شما با یک پست را بر اساس معیارهای زیر پیش‌بینی می‌کند و این سیگنال‌ها به الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند تا ارتباط و محبوبیت یک پست را تعیین کند:

§        یک پست چقدر تعامل گرفت؟

برای تحلیل صحیح، الگوریتم اینستاگرام نیازمند پیش بینی رفتارهای آینده و شناخت الگوهای رفتاری هستیم.  این تعاملات شامل: نظرات (کامنت‌ها)، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری مجدد، بازدیدها (برای محتواهای ویدئویی) می‌شود. از معیارهای مهم دیگر سیو پست‌ها است.

§        کی پست شد؟

تازگی محتوا و زمان انتشار آن تاثیر زیادی بر دیده شدن پست‌ها دارد زیرا هر پستی یک تاریخ انتقضا دارد. استفاده از پست‌های محتوایی متنوع تاثیر زیادی بر دیده شدن و گرفتن بازخوردهای متناسب با فرمت و موضوع محتوایی شما خواهد داشت و این بسته به توانایی و استراتژی محتوایی که از قبل آماده کرده‌ای می‌تواند خروجی ایده‌آلی را تولید کنید.

 الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش پست

§        آیا با مکان تگ شده است؟

تگ کردن مکان نشون داده شده در تصویر یا ویدئو یا افراد و موارد مرتبط به محتوای آن کنجکاوی احتمالی مخاطب را برطرف کرده و گیرایی محتوای شما را بالاتر می‌برد.

 

§        اگر ویدیو است، مدت آن چقدر است؟

مدت زمان ویديویی که منتشر می‌کنید در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد. خیلی کوتاه گیرایی کمی دارد و خیلی طولانی مخاطب را خسته می‌کند.

 

§        سابقه تعامل شما چقدر است؟

از سوی دیگراطلاعاتی درباره شخصی که پست کرده است و سابقه تعامل شما با او از مهمترین عوامل برای نمایش پست‌های اینستاگرامی به شماست.

اینستاگرام تعداد دفعاتی که با یک فرد خاص (با کامنت، لایک، بازدید از نمایه و غیره) تعامل داشته‌اید را ردیابی می‌کند تا بفهمد چقدر ممکن است یک شخص برای شما جالب باشد.
فعالیت شما در سراسر پلتفرم میزان و محتوای پست‌هایی که با آن‌ها تعامل داشته‌اید، به اینستاگرام سرنخی می‌دهد که ممکن است به سلیقه شما را برای دیدن پست‌هایی مشابه آنها حدس بزند.

 

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام برای رفتن به اکسپلور

برای نمایش در اکسپلور اینستاگرام باید همیشه از تغییرات الگوریتم اینستاگرام باخبر باشید و از قابلیت‌های جدید آن غافل نشوید. برای مثال اگر تا چندوقت پیش از ویدئوهای کوتاه برای گرفتن تعامل با مخاطبانتان سود می‌بردید حالا باید ایده‌هایی را برای ریلز اینستاگرام پیاده‌سازی کنید.

برای موفقیت در آموزش تولید محتوا اینستاگرام و رفتن به اکسپلور باید مراحل زیر را قبل از طراحی محتوای پیج اینستاگرامی‌تان دنبال کنید:

1.     بازار هدف خود را بشناسید

دموگرافیک اینستاگرام خود را بررسی کنید و با رفتن به تب اکسپلور به‌دنبال مخاطبین هدفی باشید که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید. سعی کنید یاد بگیرید که این اکانت‌ها چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند. بعد از بررسی این موارد، باید به‌دنبال جواب سوالات زیر برای شناخت بهتر مخاطب برای تولید محتوایی کاردرست باشید.

  • چه لحنی بیشتر در بین کاربران شما مرسوم است؟
  • آیا پست شما از زیبایی بصری کافی برخوردار است؟

 

  1. یک برنامه زمانبندی برای ارسال پست‌ها داشته باشید

الگوریتم اینستاگرام به زمانی که پست‌های شما منتشر می‌شوند توجه می‌کند. این بدان معناست که وقتی پست شما جدید است، به تعداد بیشتری از فالورهایتان نمایش داده می‌شود، بنابراین به شما کمک می‌کند تا تعامل بیشتری بدست آورید.
برای اینکه بدانید چه زمانی مخاطبان هدف شما آنلاین هستند، باید به تجزیه‌وتحلیل و آماری که برای صنعت شما وجود دارد نگاهی دقیقی بیندازید. هنگامی‌که یک جدول زمانی خاص در ذهن دارید، ‌می‌توانید اولویت‌بندی پست‌ها را در آن بازه زمانی شروع کنید.

 

3.     از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

اگر می‌خواهید دسترسی به محتوایتان را در اینستاگرام آسان کنید، هشتگ‌ها، برچسب‌های جغرافیایی و تگ‌های حساب کاربری یک راه عالی برای انجام این کار هستند. به‌یاد داشته باشید که افراد از جستجوی اینستاگرام برای جستجوی هشتگ‌ها و مکان‌های خاص نیز استفاده می‌کنند. با برخی از به‌روزرسانی‌های جدیدتر، کاربران حتی می‌توانند هشتگ‌های خاصی را دنبال کنند که به آن‌ها علاقه دارند.

الگوریتم صفحه اکسپلور اساساً در تلاش است تا بهترین محتوای مرتبط را به مخاطبان ارائه دهد. بنابراین با اشتراک‌گذاری مداوم محتوای جذاب با کپشن‌های قوی و هشتگ‌های خاص، پست‌های خود را برای بازدهی در اکسپلور بهینه کنید.

 

4.     به هک‌های الگوریتم اعتماد نکنید

انجام کارهایی مانند پرداخت هزینه برای فالوورهای اینستاگرام یا ایجاد گروه‌های اینستاگرامی ممکن است سودهای کوتاه مدتی برای شما به همراه داشته باشد، اما در دراز مدت واقعاً جواب نمی‌دهند. به این دلیل که رتبه‌بندی فید اینستاگرام مبتنی بر یادگیری ماشینی است که از داده‌ها استفاده می‌کند و با الگوهایی که پیدا می‌کند می‌تواند فعالیت‌های غیراصولی را متوجه شود و چنین حساب‌هایی را زیرنظر بگیرد.

 

  1. از فرمت های جدید محتوایی استفاده کنید

ریلز جدیدترین فرمت اضافه شده به اینستاگرام است و این پلتفرم به شدت از آن طرفداری می‌کند. به همین دلیل است که ریلزها هم در فید اکسپلور و هم در برگه اختصاصی خود نمایش داده می‌شوند.

 

درخت محتوا چیست و آیا در اینستاگرام نیز موثر است؟

درخت محتوا یکی از اصول مهم برای تولید محتوای اثربخش در اینستاگرام است. اینکه شما بدانید به چه موضوعاتی در صفحه خود بپردازید، بی‌شک مزیت رقابتی زیادی برای کسب‌وکارتان خلق خواهید کرد.

یکی از دلایل شکست محتوایی کسب‌وکارها در اینستاگرام، عدم استفاده از تقویم محتوایی و درخت محتواست. درخت محتوا یک مرحله قبل از تقویم محتوایی شکل می‌گیرد تا جهات شما را برای ورود به اینستاگرام و نفوذ در قلب مخاطبانتان هموار کند.

اگر درکنار صفحه اینستاگرامی خود، سایت دارید می‌توانید از استراتژی محتوایی یا درخت محتوا خود برای تولید پست‌های اینستاگرامی خود بهره ببرید.

 

کلام آخر

در انتها باید بگوییم که به‌روزرسانی الگوریتم اینستاگرام همینطور ادامه خواهد داشت و گریزی از آن نیست. شما باید راهتان را ادامه دهید و با شناخت دقیق و بررسی الگوری رفتاری مخاطبان‌تان متناسب با زمان فعالیت و میل و سلیقه آنها پست‌های اینستاگرامی خود را طراحی کنید. البته از مواردی که در تولید محتوا در اینستاگرام گفته شد غافل نشوید و بدانید اگر استراتژی درست محتوایی و تیم بصری مناسب داشته باشید می‌توانید گل نهایی را بزنید دراین صورت اگر الگوریتم جدید اینستاگرام بیاید، برای شما فرق آنچنانی نخواهد داشت. تنها کافی است از قابلیت‌ها و آپدیت‌های جدید آن باخیر باشید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش پست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *