چرا به بندرعباس سفر کنیم؟

چرا به بندرعباس سفر کنیم؟

آیا تا به حال در مورد جزایر جنوبی ناشناخته چیزی شنیدید؟ می‌دانید برای سفر به یکی از این جزایر باید از کجا بروید؟ شاهراه این جزایر، جایی جز بندرعباس نیست. بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین و استراتژیک ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود که در جنوبی ترین نقطه ایران قرار دارد. فاصله بندرعباس تا تهران حدود 1300 کیلومتر است و برای سفر به آن باید زمانی حدود 20 ساعت را در راه باشید. پس برای اینکه خسته نشوید، خود را با خرید بلیط تهران بندرعباس به این شهر جنوبی ایران دعوت کنید و از گشت وگذار در این بندر تاریخی لذت ببرید.

آشنایی با بندرعباس

اگر تصمیم گرفتید که به بندرعباس سفر کنید، خوب است کمی در مورد تاریخ این شهر بدانید. بندرعباس جز کلانشهرهای جنوبی ایران محسوب می‌شود که پیش‌تر با نام بندر گمبرون شناخته می‌شد. اما در زمان صفوی، شاه عباس با کمک انگلیس توانست پرتغالی ها را از کشور خارج کند و سپس نام آن را به بندرعباس تغییر داد. این شهر 680 هزار نفر جمعیت دارد که اغلب مردم آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. نژادها و قومیت های مختلفی جنوبی در بندرعباس زندگی می‌کنند که هرکدام با گویش های شیرین بندری صحبت می‌کنند.

جاذبه های گردشگری بندرعباس

این بندر جنوبی ایران جاهای دیدنی کمی ندارد، پس همراه خود کفش راحتی داشته باشید تا قدم به قدم شهر را باهم بگردیم و با عکس گرفتن، خاطرات خوش سفرتان به بندرعباس را ثبت کنید. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بندرعباس همراه ما باشید.

معبد هندوها

ساخت بنای معبد، در سال 1310 توسط هندی های مقیم بندرعباس صورت پذیرفت. این ساختمان با لاشه سنگ، ملات گل و ساروج، سنگ های مرجانی و گچ لویی ساخته شده و نمای ظاهری آن، مخروطی شکل و به رنگ سفید است. معبد هندوها هر روز به جز روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 18 فعالیت دارد. برای بازدید از معبد هندوها بهتر است در ساعات اولیه روز یا به هنگام غروب مراجعه کنید تا از گرمای شرجی بندر در امان بمانید.

چشمه آب گرم کنو

چشمه آب گرم کنو

اگر فکر می‌کنید تنها درجاهای سرد و کوهستانی، آب گرم پیدا می‌شود، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. چشمه آبگرم گنو در منطقه محافظت شده گنو قرار دارد، پوشش متنوع گیاهان، حیات وحش و آبگرم گنو از جذابیت های این منطقه در بندر عباس به حساب می‌آیند. در منطقه گنو هم می‌توانید تا قله گنو پیاده روی کنید، هم تنی به آب بزنید و هم از مناظر طبیعی آن لذت ببرید.

عمارت کلاه فرنگی؛ یک کلاه هشت ضلعی

عمارت کلاه فرنگی یک بنای تاریخی به جا مانده از دوران صفویان است که  زمانی محل مراودات تجاری بوده است. این بنای تاریخی دو طبقه دارد، در طبقه اولی کالاهای نگهداری می‌شدند و طبقه دوم آن برای تشکیلات اداری و سکونت افراد مورد استفاده قرار می‌گرفت. علت شهرت این بنا به نام کلاه فرهنگی به دلیل گنبد کلاه شکل آن بوده که مردم آن زمان برسر می‌گذاشتند.

پارک ساحلی سورو

اگر می‌خواهید در کنار ساحل پیاده روی کنید، حتما سری به پارک ساحلی سارو بزنید. این پارک ساحلی دقیقا در کنار دریا قرار گرفته و پوشش گیاهی متنوعی نظیر درخت نارگیل، نخل زینتی، خرما و ختمی دریایی، زیبایی پارک را دو چندان کرده‌اند.

بازارهایی با رنگ و بوی ماهی

بازارها بهترین فرصت برای آشنایی با مردمان آن منطقه و صنایع دستی شهر را در اختیارتان قرار می‌دهند. بازار محلی بندرعباس هم دست کمی از بازار سایر شهرهای ایران ندارد. شما می‌توانید در بازار قدم بزنید و با خریدن سوغاتی، یادگاری از این بندر همراه خود ببرید. اگر هم به دنبال ماهی می‌گردید، باید بگوییم که بندرعباس یکی از مراکز عمده فروشی ماهی به شمار می‌رود که روزانه ماهی های متنوعی را به نقاط مختلف جهان ارسال می‌کنند و شما می‌توانید انواع ماهی و میگو را با قیمتی بسیار مناسب از این بازار خریداری کنید.

لذت چشیدن غذاهای محلی جنوبی

ماهی اصلی ترین غذای مردمان جنوب محسوب می‌شود. در جنوب، این ماهی ها با ادویه و روش های مختلفی طبخ می‌شوند که نظیر آن را در هیچ کجای جهان نمی‌توانید پیدا کنید. غذاهای محلی بندرعباس شامل ماهی برشته یا کبابی، قلیه ماهی، ته چین ماهی و میگو، دو پیازه میگو، هزاری، چم چمو، گوبولی (گوشت و مرغ) و… می‌شوند که پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر، طعم لذیذ آنها را امتحان کنید.

مردمان مهمان نواز و گرم جنوب

خاطره سفر خوب، همیشه در ذهن آدمی باقی می‌ماند. یکی از مواردی که در خاطره سفر تاثیرگذارند، میزبانی و مهمان نوازی شهر مقصد است. مردم جنوب با مهربانی و مهمانوازی گرمی که دارند باعث می‌شوند تا گردشگران زیادی هرساله، بندرعباس را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند. پس تا دیر نشده بلیط خود را خریداری کنید و با رزرو هتل در بندرعباس، از گشت و گذار در بندر لذت ببرید.

بازار قدیم بندر عباس

خرید بلیط ارزان بندرعباس در فلای تودی

سفر به جنوب همیشه طرفداران خاص خود را دارد، در سفر به بندرعباس هم می‌توانید خلیج فارس را از نزدیک تماشا کنید، هم از جاذبه های گردشگری شهر بازدید کنید، در بازار ماهی فروشان، ماهی بخرید و با مردم خونگرم جنوب معاشرت کنید. ما تلاش کردیم تا شما را کمی با بندر عباس آشنا کنیم.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما بندرعباس را دارید، کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و مبدا و مقصد خود را انتخاب کنید. پس از وارد کردن تاریخ، تعداد نفرات و انتخاب کلاس پروازی روی گزینه جستجو کلیک کرده تا قیمت بلیط هواپیما ایرلاین های مختلف به شما نمایش داده ‌شود.

در کادر بالای صفحه، تمامی ایرلاین های موجود به شما نشان داده خواهند شد و با کلیک روی تقویم قیمتی، می‌توانید مناسبت ترین قیمت بلیط در روزهای مختلف را مشاهده کنید. به این ترتیب، با توجه به بودجه و ایرلاین مورد نظر روی گزینه خرید بلیط کلیک کنید.  با ثبت نام در سایت و فعال کردن گزینه اعلام آخرین تغییرات نرخ بلیط، در صورتی که قیمت پرواز تغییر کند، اطلاعات آن به ایمیل و شماره شما ارسال خواهد شد. همچنین در تمام مراحل، پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی آماده پاسخگویی به سوالات شما است.

3/5 - (124 امتیاز)

نظرات در مورد : چرا به بندرعباس سفر کنیم؟

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام من اهل بندرعباس هستم
    امارت کلاه فرنگی ما تو بندرعباس نداریم
    این امارت در رشت واقع شده
    مردم بندرعباس پوشش خودشون در هیچ برهه زمانی عوض نکردند کلایه فرنگی کسی تو بندر سرش نمیزاشته
    از تهران تا بندر عباس و برعکس ۱۴ الی ۱۵ ساعت بیشتر راه نیست اونم اگه آروم و سلانه سلانه بری
    #اطلاعات غلط ندهیم