افشا مشخصات دوربین گوشی پرچم‌دار Xperia 1 IV سونی

افشا مشخصات دوربین گوشی پرچم‌دار Xperia 1 IV سونی

شرکت سونی برای رقابت با برندهای مطرح تولیدکننده گوشی هوشمند بزودی از پرچمدار جدید خود به نام Xperia 1 IV  رونمایی خواهد کرد. تاکنون شایعات و تصاویر مختلفی از این دیوایس منتشر شد و حال نوبت به اطلاعات بیشتری رسید.

این گوشی به رقابت با اسمارتفون های سال 2022 پرچمدار می پردازد و در این بین باید ویژگی های بزرگی را به همراه داشته باشد. هر سال سونی دوربین بهتری برای عکاسی در اسمارتفون های پرچمدار خود تعبیه می کند و انتظار داریم مدل 2022 نیز چنین باشد.

سونی خود یکی از بازیگران اصلی صنعت تولید حسگر دوربین است و عجیب نیست که پیشرفت هایی در دوربین گوشی های آن به وجود بیاید. به تازگی یکی از افشاگران صنعت مشخصه دوربین گوشی پرچم‌دار Xperia 1 IV را لو داد.

گفته می شود این گوشی دارای دو لنز تله فوتو خواهد بود. البته نمی توان اطلاعات افشاگران را حقیقی دانست و ممکن است کمپانی سازنده تغییراتی را اعمال نماید. طرفداران سونی سخت در انتظار پرچمدار بعدی برند ژاپنی هستند. این شرکت همیشه در نیمه دوم سال به معرفی پرچمداران خود می پردازد و احتمالا گوشی پرچم‌دار Xperia 1 IV هم در این برهه زمانی از راه می رسد.

افشا مشخصات دوربین گوشی پرچم‌دار Xperia 1 IV سونی

اسمارتفون مورد اشاره چهار حسگر دوربین عقب دارد که دو لنز آن از نوع تله فوتو خواهد بود و رقیب جدی برای گلکسی اس 22 اولترا محسوب می شود. این اطلاعات را یکی از افشاگران در صفحه ویبو فاش کرده و بیان داشت که گوشی پرچم‌دار Xperia 1 IV دارای حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی بوده که سایزی 1/1.28 اینچی دارد و با پیکسل‌های 1.22 میکرومتری نور بسیاری در لنز جمع می شود.

در کنار حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، یک حسگر اولتراواید 48 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.7 میکرومتری هم وجود دارد. این حسگر از قابلیت تجمیع پیکسل 4 در 1 بهره برده و می تواند تصاویر 12 مگاپیکسلی به ثبت برساند. همچنین دو حسگر تله فوتو و پیروسکوپی هم تدارک دیده شده که احتمالا آن هم 48 مگاپیکسلی هستند.

اگر اطلاعات فوق صحت داشته باشد، نسل بعدی پرچمدار سونی دارای دوربین بسیار باکیفیتی خواهد بود و تنها باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا گزارش صحت داشته یا خیر. در اخباری مرتبط رونمایی سونی Xperia 1 IV 5G در نزدیکی بوده زیرا اخیراً این تلفن هوشمند رندرهای آن منتشر شده و حال نوبت به رندرهای بیشتری رسید. اکنون، تصاویر کانسپت جدید دیگری از Xperia 1 IV 5G به لطف LetsGoDigital منتشر شده است.

بیشتر بخوانید  سونی تحقیقات داخلی را با عرضه آنلاین کنسول PS5 Pro آغاز می کند

تصاویر کانسپت انتشار یافته نمای ظاهری دستگاه را از هر جهت نشان می دهد. در ساختر این گوشی شبیه به نسل قبل خود بوده و تغییرات به شدت محدود است و چندان نمی توان به آن اشاره کرد. این دستگاه دارای یک پنل نمایشگر تخت بدون ناچ یا حفره است. دارای حاشیه‌های سنتی و طراحی بلند استاندارد سونی است. اگر از اطلاعات فاش شده بگذریم، نمایشگر Xperia 1 IV 5G یک پنل 6.5 اینچی با نسبت تصویر 21:9 بوده و نرخ نوسازی 120 هرتز با وضوح 4K دارد و توسط پوشش Gorilla Glass Victus محافظت می شود. همچنین این دستگاه از HDR هم در بخش نمایشگر پشتیبانی دارد.

بنابراین افراد می توانند محتوا باکیفیتی را در اسمارتفون پرچمدار آینده سونی مشاهده کنند. در عقب گوشی هوشمند یک ماژول دوربین عمودی با سه لنز تعبیه شده که همچون نسل پیشین به نظر می رسد. در این ماژول یک فلاش LED هم قرار گرفته و گویی سونی در همکاری با زایس دوربین پرچمدار بعدیش را توسعه می دهد. جزئیاتی از تعداد مگاپیکسل این سنسورها وجود ندارد. برای یادآوری، نسل پیشین نیز سه سنسور دوربین در عقب داشت. گفته شده این گوشی دارای یک لنز اولتراواید و یک لنز تله فوتو به عنوان سنسور ثانویه و سوم است. می‌توانیم انتظار مشابهی را در Xperia 1 IV داشته باشیم.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : افشا مشخصات دوربین گوشی پرچم‌دار Xperia 1 IV سونی

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *