افزایش میزان آلودگی ویروسی در گوشی های هوشمند بر اساس گزارشات نوکیا

آلودگی ویروسی در گوشی های هوشمند

آلودگی ویروسی در گوشی های هوشمند : از خطرناک ترین مشکلات گوشی های هوشمند ویروس هایی است که به سیستم عامل یا اطلاعات گوشی حمله کرده و گاهی آسیب های غیر قابل برگشتی وارد می کند. بر اساس اطلاعات و گزارشاتی که سیستم هوشمند شناسایی تهدیدات نوکیا ارائه داد، مشخص شد گوشی های هوشمند اندرویدی , بیشترین درصد را در گوشی های آلوده به ویروس دارند.

گوگل در این زمینه بسیار فعال بوده و تلاش های آن در پلی استور برای جلوگیری از آلودگی گوشی ها و محافظت از آن ها در برابر ویروس ها توجه نوکیا را به خود جلب کرد و منجر به قدردانی نوکیا از گوگل شد. اکثر ویروس ها به شکل نرم افزار ها در فروشگاه های اپلیکیشن نا معتبر به فروش می رسند و حتی به صورت رایگان نیز قابل دانلود هستند , این برنامه ها دارای کد هایی هستند که باعث تخریب اطلاعات گوشی می شوند.

برخی از کشور ها برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی استفاده از فروشگاه هایی به جز پلی استور را غیر قانونی اعلام کرده اند , چین کشوریست که بسیار محکم این قانون را اجرا می کند. نوکیا با شناسایی برخی از تهدیدات و معرفی آن ها سعی دارد از گسترش فعالیت این ویروس ها جلوگیری کند , تروجان دزد اطلاعات بانکی  Marcher , باج افزار جیسون , تبلیغات مزاحم Uapush adware در صدر از جمله برترین نرم افزار هایی هستند که باعث آلودگی گوشی ها می شوند.

ابزار NetGuard , وسیله ای است که نوکیا برای به دست آوردن این اطلاعات از آن استفاده کرده است. اگر از این برنامه استفاده می کنید باید بدانید که نیازی نیست این برنامه را نصب کرده تا از آن استفاده کنید , علاوه بر شناسایی ویروس ها و تعداد خطرات نمودار  تهدیدات در زمان های مختلف نیز نمایش داده می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  18 هزار و 500 دستگاه مک توسط iWorm آلوده شده اند

نظرات در مورد : افزایش میزان آلودگی ویروسی در گوشی های هوشمند بر اساس گزارشات نوکیا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *