استفاده از نیروهای داوطلب برای فیلتر کردن اینترنت در روسیه

فیلتر کردن اینترنت در روسیه

فیلتر کردن اینترنت در روسیه | یکی از مسائلی که این روزها در برخی از کشورها مطرح می باشد، مسئله ی فیلتر اینترنت است که در برخی از کشورهای جهان سوم این فرآیند در حال انجام می باشد. این بار گویا روسیه نیز نیز قصد دارد این فرآیند را در این کشور اعمال نماید و چراغ اول را با فیلتر کردن تلگرام روشن کرد. به نوعی در کشورهای توسعه یافته مسئله ی آزادی بیان مطرح می باشد ولی اگر چنین شرایطی ایجاد شود ممکن است بسیاری از افراد این کشورها دست به اعتراض بزنند.

با این حال بر اساس گزارش های رسیده وزیر کشور روسیه از نیروی های داوطلب و شهروندان این کشور درخواست کرده تا برای پاکسازی اینترنت از مطالب غیر مجاز همکاری به عمل آورند. سران کشور روسیه تاکنون تمایل خود را به فیلتر کردن اینترنت پنهان نکرده اند و سازمان تنظیم مقررات ارتباطیروسیه هم لیست بلند بالایی از سایت ها تهیه کرده که ارائه دهندگان خدمات اینترنتی باید امکان دسترسی به این سایت ها را قطع نمایند.

فیلتر کردن اینترنت در روسیه

افرادی که به عنوان فعالان آزادی در روسیه شناخته می شوند تعداد این سایت ها را حدود 100 هزار سایت عنوان نموده اند که اساسا اتهام بیشتر این سایت ها انتقاد از سیاست های دولت و منتشر کردن مطالب تروریستی می باشد. دولت روسیه اکنون قصد دارد فضای اینترنت کشور را بیشتر کنترل نماید که در این حالت نیاز به استفاده از نیروهای داوطلب می باشد.

وزیر کشور روسیه، ولادیمیر کولوکولتسف، که سابقه فعالیت در پلیس را نیز دارد، اخیرا تایید نموده که دولت این کشور برای نظارت بیشتر بر اینترنت باید از افراد داوطلب کمک بگیرد. ایشان در زمان سخنرانی در جمع ارفاد داوطلب نیروهای امداد و نجات گفت که افرادی از این قبیل می توانند در زمینه های دیگر مانند جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر، بزهکاری نوجوانان و نظارت بر شبکه های اینترنت به منظور یافتن محتوای غیر مجاز هم به مقامات دولتی کمک کنند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  اسکنر عنبیه چشم از گلکسی اس 10 سامسونگ حذف خواهد شد

نظرات در مورد : استفاده از نیروهای داوطلب برای فیلتر کردن اینترنت در روسیه

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *