از سیر تا پیاز خرید دستگاه کپی دست دوم و کارکرده

از سیر تا پیاز خرید دستگاه کپی دست دوم و کارکرده

دستگاه‌های کپی استوک همان دستگاه‌های کارکرده و دست‌دومی هستند که کار کرد آنها خیلی زیاد نیست. دستگاه‌ها از لحاظ کیفیت و کارایی با دستگاه‌های آکبند فرق چندانی ندارند به شرط آنکه به‌صورت وارداتی باشند. ازآنجایی‌که تفاوت قیمت بین دستگاه کپی آکبند و دستگاه کپی استوک زیاد است، افراد زیادی ترجیح می‌دهند از دستگاه فتوکپی دست دوم استفاده نمایند اما توجه داشته باشید که شما باید در هنگام خرید دستگاه کپی استوک، به نکات مهمی دقت داشته باشید تا بتوانید یک دستگاه باکیفیت و سالم خریداری نمایید. ازآنجایی‌که دستگاه‌ های استوک و دست‌دوم قبلاً توسط افراد دیگری استفاده شده‌اند، ممکن است دچار ایرادهایی شده باشند و یا به مقدار زیادی از آنها استفاده شده باشد. لازم به ذکر است که همه دستگاه‌های کپی استوک ایراد و مشکل ندارند. اگر قصد خرید دستگاه کپی دست دوم دارید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. ما در این مقاله می‌خواهیم نکاتی که باید در زمان خرید دستگاه کپی استوک و دست‌دوم به آنها توجه کنید را توضیح دهیم.

نکات مهم در مورد دستگاه کپی استوک و دست‌دوم:

اگر به‌دنبال خرید دستگاه کپی استوک و دست‌دوم هستید باید به همه نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم توجه نمایید. زیرا دستگاه‌های استوک آکبند نیستند و افراد دیگری قبلاً از آن‌ها استفاده کرده‌اند به همین دلیل نیز امکان نقص و ایراد در آن‌ها وجود دارد. لازم به ذکر است که بعضی از دستگاه‌های استوک بسیار باکیفیت و درحد آکبند هستند و قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است. به‌طورکلی قیمت دستگاه‌های کپی استوک از دستگاه‌های آکبند بسیار کمتر است به همین دلیل انتخاب خوبی برای خرید هستند. نکات مهمی که باید در هنگام خرید دستگاه کپی استوک به آن توجه داشته باشید عبارت‌اند از:

انواع دستگاه کپی را بشناسید

دستگاه‌های کپی انواع مختلفی دارند. به همین دلیل نیز از لحاظ کیفیت و کارایی بسیار متنوع هستند. همچنین برخی از دستگاه‌های کپی از خارج از کشور وارد ایران می‌شوند و برخی دیگر داخل ایران بازسازی می‌شوند. دستگاه‌های استوک ایرانی (ایران کارکرد) ابتدا توسط افراد دیگر خریداری شده و بعد از مدتی کار با آن‌ها دوباره وارد بازار می‌شوند که این دستگاه‌ها بسیار مستهلک بوده و عمر مفید آن‌ها به پایان رسیده است. به دلیل اینکه داخل ایران از قطعات اورجینال استفاده نمی‌شود و به‌دلیل گران بودن مواد مصرفی اورجینال بیشتر از قطعات فیک و نامرغوب استفاده می‌شود.

نوع دیگر دستگاه‌های کپی استوک از کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد ایران می‌شوند. این دستگاه‌ها در این کشورها مورد استفاده صحیح قرار گرفته و بعد از مدت کوتاهی که مورداستفاده قرار می‌گیرد به ایران و سایر کشورهای دیگر عرضه می‌شود. این دستگاه‌ها از لحاظ کیفیت و کارایی با دستگاه‌های آکبند فرق چندانی ندارند و در حد نو بوده و تمامی قطعات و مواد مصرفی آن‌ها اورجینال می‌باشد، اما از لحاظ قیمت بسیار ارزان‌تر از دستگاه‌های کپی آکبند هستند. دستگاه‌های استوکی که از خارج وارد می‌شوند به‌دلیل اینکه از آن‌ها کمتر استفاده شده قطعات آن‌ها سالم‌تر و مدت‌زمان بیشتری کار می‌کنند.

از سیر تا پیاز خرید دستگاه کپی دست دوم و کارکرده

به مراکز معتبر و افراد متخصص مراجعه کنید

اگر به‌دنبال خرید دستگاه کپی کارکرده باکیفیت هستید، که بتوانید برای مدت طولانی از آنها استفاده نماید و هر روز نیاز به تعمیر آن نباشد، حتماً باید مراکز معتبری را برای خرید خود انتخاب نمایید زیرا درصورتی‌که دستگاه‌های کپی مشکل جدی داشته باشند می‌توانید به مراکز خرید آن مراجعه کرده و به‌سادگی مشکل آن را برطرف نمایید. ما به شما دستگاه کپی کارکرده کپی پرشیا را پیشنهاد می دهیم. از طرفی مراکز معتبر همیشه جنس‌های باکیفیت می‌فروشند و احتمال خراب بودن جنس‌های آن‌ها کم است. همچنین برخی از این مراکز به شما گارانتی معتبر محصول نیز می‌دهند که باعث می‌شود شما با خیالی آسوده خرید نمایید.

هنگام خرید کارایی آن‌ها را امتحان کنید

یکی دیگر از راه‌های خرید دستگاه باکیفیت این است که از فروشنده بخواهید کیفیت و کارایی دستگاه را برای شما امتحان نماید. همچنین اگر روش کار با آن را بلد نیستید می‌توانید از فروشنده بخواهید که روش کار با دستگاه کپی را به شما یاد بدهد. بررسی و تست دستگاه قبل از خرید بسیار مهم است، زیرا اگر دستگاه مشکل داشته باشد و یا قطعات آن ضعیف باشد شما مطلع می‌شوید و بعد از خرید دچار مشکل نمی‌شوید. همچنین شما اطلاعات خوبی از نحوه کارکرد دستگاه به‌دست می‌آورید و درصورتی‌که از عملکرد دستگاه راضی نبودید آن را خریداری نمی‌کنید. لازم به ذکر است که هنگام تست دستگاه کپی به خروجی کار به‌خوبی دقت کنید، دستگاه در هنگام کار صدای ناهنجاری نداشته باشد، تصویر کپی شارپ و واضح بوده و تونر به‌صورت یکدست روی کاغذ پخش شده باشد، دستگاه گیر کاغذ نداشته باشد و خروجی کار مناسبی داشته باشد.

قطعات مهم دستگاه کپی را بررسی کنید

همه دستگاه‌های کپی دارای یک‌سری قطعات مهم هستند که درصورت خراب بودن یا ایراد در این قطعه‌ها دستگاه به‌خوبی کار نمی‌کند و کیفیت مطلوب به ما نمی‌دهد. این قطعات شامل ایمیج (یونیت درام و دولوپر) بلید درام/ هیتر یا همان فیوزینگ/ سیستم کلاج و کاغذکش و … است. حتما به یاد داشته باشید که تمامی قطعات را به‌خوبی تست کنید و از صحت و سلامت آن‌ها مطمئن شوید. درصورتی‌که این قطعات خراب و معیوب باشند دستگاه کپی به‌خوبی عمل نخواهد کرد و در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌شود.

قدرت دستگاه کپی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در هنگام خرید دستگاه کپی استوک و دست‌دوم این است که بستگی به نیاز روزانه و مقدار کپی آن را تهیه کنید. دستگاه‌های فتوکپی و پرینتر به چند دسته تقسیم می‌شوند که عبارت است از دستگاه رومیزی، دستگاه نیمه‌صنعتی، ایستاده و دستگاه صنعتی. دستگاه رومیزی که با قدرت پایین برای کار در دفاتر و اداره‌جات با توان حدود کپی‌پردازی 200 تا 500 برگ در روز است و دستگاه نیمه‌صنعتی توان روزی 2000 برگ را دارد و دستگاه صنعتی توان 20000 برگ در روز را دارد که اگر غیر از این باشد دستگاه‌ها به‌دلیل کار کم و یا کار زیاد دچار اختلال می‌شوند و هر روز نیاز به تعمیر و سرویس پیدا می‌کنند، چراکه دستگاه کپی با توان کم زمانی که کار زیادی را متحمل شود فشار زیادی به آن وارد می‌شود و دستگاه‌های صنعتی که برای کار مداوم و زیاد است اگر به‌صورت تک‌برگ و تعداد کم استفاده شوند دچار استهلاک و عیب می‌گردند. به همین دلیل این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید تا بعد از خرید دستگاه کپی استوک دچار مشکل نشوید.

از سیر تا پیاز خرید دستگاه کپی دست دوم و کارکرده

دستگاه کپی رنگی است یا سفیدوسیاه

دستگاه‌های کپی در دو نوع دستگاه‌های چاپ رنگی و سیاه‌وسفید در بازار موجود می‌باشد. دستگاه‌های کپی سیاه‌وسفید نسبت به دستگاه‌های فتوکپی رنگی در ایران ارزان‌تر هستند. دستگاه‌های کپی رنگی به‌دلیل عملکرد بهتر و همچنین کپی و چاپ رنگی گران‌تر هستند. در هنگام خرید دستگاه کپی رنگی حتماً به خروجی دستگاه و میزان عمر قطعات آن دقت کنید. توجه داشته باشید که دستگاه‌های رنگی را با چه کیفیتی چاپ می‌کنند. به ترکیب رنگ‌ها دقت کنید و همچنین توجه داشته باشید که در چاپ خروجی تغییر رنگ ایجاد نشده باشد. قدرت چاپ دستگاه رنگی را موردبررسی قرار دهید و ببینید که در چاپ تعداد زیاد چگونه عمل می‌کند.

خلاصه

به‌طورکلی ما در این مقاله نکاتی را بررسی کردیم که به شما کمک می‌کند یک دستگاه کپی استوک باکیفیت خریداری نمایید. تک‌تک این نکات از اهمیت بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل به یاد داشته باشید که هنگام خرید همه این موارد را به‌درستی چک کنید. همچنین لازم به ذکر است که قیمت دستگاه کپی استوک به عواملی همچون تعداد کارکرد دستگاه ، سلامت قطعات دستگاه، نحوه عملکرد دستگاه، مدل دستگاه و همچنین نوع چاپ بستگی دارد. به همین دلیل هنگام خرید دستگاه کپی قیمت دستگاه را ملاک خرید خود قرار ندهید و با توجه به نکات گفته شده سعی کنید بهترین دستگاه را انتخاب نمایید که بتوانید به مدت طولانی از آن استفاده نمایید.

منبع : کپی پرشیا

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : از سیر تا پیاز خرید دستگاه کپی دست دوم و کارکرده

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *