ارز شیبا فلوکی چیست؟

ارز شیبا فلوکی چیست؟

نام سگ نژاد شیبا اینو من فلوکی است. ماجراجویی یک توکن دیگر در بازار رمزارزها با این جمله که ایلان ماسک در توییتی عنوان کرد، آغاز شد. ایلان ماسک بدون شک بزرگ‌ترین اینفلوئنسر بازار رمزارزها است و تا کنون بارها این گزاره را اثبات کرده است. بعد از درج این توییت، قیمت ارز دیجیتال شیبا فلوکی (Shiba Floki) تا 150 درصد ظرف چند ساعت رشد کرد. شیبا فلوکی به عنوان یک میم کوین شناخته می‌شود که توسط اعضای جامعه دوج کوین طراحی شده است. توسعه دهندگان این میم کوین ادعا می‌کنند که در تلاش هستند تا با ارائه خدمات بهتر در قالب شیبا فلوکی، جایگاه پدرش یعنی دوج کوین را تحت تأثیر قرار دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی ارز دیجیتال شیبا فلوکی بپردازیم.

نگاهی به تاریخچه را‌ه‌اندازی ارز شیبا فلوکی

رمز ارز شیبا فلوکی در ماه ژوئن سال 2021 توسط گروهی از اعضای جامعه دوج کوین راه‌اندازی شده است. این ارز دیجیتال با الهام از دوج کوین طراحی و ابداع شده است؛ اما در عین حال نسبت به آن برتری‌های نیز دارد. از جمله می‌توان به دو مورد زیر اشاره نمود:

  • سرعت تشکیل بلاک شیبا فلوکی حدود 10 برابر بیشتر از دوج کوین است.
  • هزینه گس تراکنش‌های شیبا فلوکی به مراتب کمتر از دوج کوین است.

مجموعه این دو ویژگی به دلیل راه‌اندازی Shiba Floki در بستر بلاک‌چین اسمارت بایننس چین به دست آمده است. این ارز دیجیتال ماهیت ضد تورمی دارد و همچنین با تعریف سیستم سهامداری هوشمند یکپارچه اقدام به توزیع پاداش بین افرادی می‌کند که شیبا اینو را در کیف پول خود ذخیره می‌نمایند.

روی هم رفته شیبا فلوکی را می‌توان یک میم کوین با جنبه سرگرمی دانست که البته به دنبال اهداف خاصی نیز است. از جمله مهم‌ترین این اهداف راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز و سیستم آنلاین پرداخت اینترنت به واسطه ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش کالا و خدمات است. یکی از نکات مهم در خصوص شیبا فلوکی آن است که ظرف مدت 21 روز ابتدایی راه‌اندازی آن، تعداد هولدرهای Shiba Floki از 100 هزار نفر فراتر رفت.

ارز شیبا فلوکی چیست؟

پروژه‌های اصلی شیبا فلوکی

توسعه دهندگان ارز دیجیتال Shiba Floki چند پروژه مهم را در زیر مجموعه فعالیت خود تعریف کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. صرافی شیبا فلوکی

شیبا فلوکی به عنوان اولین میم کوین در بازار رمزارزها شناخته می‌شود که یک صرافی غیر متمرکز در سایت رسمی آن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار دارد.

2. کارت پرداخت شیبا فلوکی

در سایت شیبا فلوکی نوعی کارت پرداخت آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که برای پرداخت‌های روزمره با ارزهای دیجیتال قابل استفاده است.

3. کیف پول شیبا فلوکی

در نقشه راه این پروژه راه‌اندازی یک کیف پول اختصاصی برای ارائه خدمات ویژه به دارندگان ارز شیبا فلوکی در نظر گرفته شده است.

4. توکن‌های غیرمثلی فلوکی شیبا

بزرگ‌ترین پروژه در قالب اکوسیستم شیبا فلوکی راه‌اندازی بازار NFT ها است. در قالب این بازار کاربران می‌توانند اقدام به خرید و فروش توکن‌های غیر مثلی خود بپردازند. کارمزد معاملات در این بازار کاملا اختیاری بوده و صرف حمایت از سگ‌ها می‌شود.

مهم‌ترین ارزش‌های حاکم بر شیبا فلوکی چیست؟

چهار ویژگی مهم در وایت پیپر این ارز دیجیتال به عنوان ارزش Shiba Floki معرفی شده است که عبارت‌اند از:

1. شفافیت

اداره اکوسیستم شیبا فلوکی به صورت غیر متمرکز صورت می‌گیرد و توسعه دهندگان آن معتقد هستند که شفافیت، جامعه و اعتماد به عنوان سه رکن اساسی برای موفقیت ارز Shiba Floki به شمار می‌رود.

2. جامعه

میزان رشد اعضای جامعه Shiba Floki در طول مدت زمان کوتاهی که از راه‌اندازی آن سپری شده است، در نوع خود بی‌نظیر است. شعار توسعه دهندگان شیبا فلوکی آن است که هیچ چیز به اندازه جامعه یک ارز دیجیتال ارزشمند نیست و اعضای این جامعه در کنار یکدیگر است که قدرتمند هستند. آن‌ها با فعالیت رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی در حال تلاش برای گسترش جامعه خود از سراسر دنیا هستند.

3. اعتماد

تمام تلاش توسعه دهندگان Shiba Floki برای ایجاد اعتماد سازی هر چه بیشتر در اختیار اعضای جامعه است. آن‌ها اعتقاد دارند که تنها در این صورت است که جامعه ارز دیجیتال شیبا فلوکی می‌توانند در مسیر موفقیت گام بردارند.

4. طول عمر

شیبا فلوکی یک پروژه برای مدت زمان محدود نیست. آن‌ها آمده‌اند که بمانند و می‌خواهند تا سالیان سال در کنار اعضای جامعه خود به ماجراجویی ادامه دهند. آرمان اصلی اعضای این جامعه استفاده از شیبا فلوکی برای کاربردهای زندگی روزمره است.

نگاهی به کارمزد تراکنش‌های رمز ارز Shiba Floki

در خصوص اکوسیستم رمزارز شیبا فلوکی بد نیست که به دو نکته مهم اشاره داشته باشیم. اول این که در هر تراکنش ارز دیجیتال Shiba Floki معادل 10 درصد کارمزد دریافت می‌شود. نیمی از کل کارمزد دریافتی بین هولدرهای آن توزیع می‌شود. به این ترتیب افراد می‌توانند صرفا از محل نگهداری این ارز دیجیتال، ارزش دارایی خود را ارتقا بدهند. نیم دیگر کارمزد به دو بخش مساوی تقسیم می‌شود. یک بخش آن به استخر نقدینگی صرافی پنکیک سواپ منتقل می‌شود و در آن به صورت جفت ارز با بایننس کوین ذخیره می‌شود. بخش دیگر نیز در قالب توکن سوزی از بین می‌رود.

ارز شیبا فلوکی چیست؟

بررسی وضعیت توزیع ارز دیجیتال شیبا فلوکی

این ارز دیجیتال در صرافی‌ها با نماد FSHIBA در حال معامله شدن است. همچنین تعداد کل توکن‌های قابل عرضه برابر 100 کوادریلیون است که از این بین 40 کوادریلیون در گردش و 60 کوادریلیون صرف توکن سوزی می‌گردد. حجم بازار آن نیز در حال حاضر از 10 میلیون دلار فراتر رفته است.

توسعه دهندگان Shiba Floki نقشه راه آن را در سه مرحله ترسیم کرده‌اند که عبارت‌اند از:

فاز اول

  • توسعه هسته مرکزی ارز Shiba Floki
  • بازاریابی و اینفلوئنسر مارکتینگ
  • ایر دراپ
  • قرار گرفتن در لیست معاملات صرافی Coingecko
  • قرار گرفتن در سایت کوین مارکت کپ
  • قرار گرفتن در کیف پول تراست والت
  • قرار گرفتن در DappRadar

فاز دوم

  • قرار گرفتن در لیست CEX
  • آغاز همکاری با سایر پروژه‌های بازار رمزارزها
  • راه‌اندازی نسخه بتا صرافی شیبا فلوکی
  • انتشار نسخه بتا شبکه اجتماعی شیبا فلوکی

فاز سوم

  • بازاریابی در مقیاس بزرگ
  • راه‌اندازی نسخه اصلی صرافی شیبا فلوکی
  • انتشار نسخه اصلی شبکه اجتماعی شیبا فلوکی
  • فعالیت‌های خیریه برای حمایت از سگ‌ها در سطح دنیا

بررسی تاریخچه قیمت ارز دیجیتال شیبا فلوکی

همان طور که اشاره کردیم ارز دیجیتال شیبا فلوکی در ژوئن سال 2021 ابداع شده است. در زمان عرضه قیمت آن برابر 0.000000004652 دلار بود. از زمان عرضه تا 10 اکتبر روند صعودی بر قیمت این ارز دیجیتال حاکم بود و در نهایت قیمت 0.00000005442 دلار دست پیدا کرد. از آن تاریخ به بعد تا به امروز که در پایان سال 2021 قرار داریم، قیمت آن روند نزولی به خود گرفته است و در حوالی 0.000000009724 دلار در حال معامله شدن است.

کیف پول و صرافی‌های ارز دیجیتال شیبا فلوکی

برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال شیبا فلوکی در حال حاضر می‌توانید از کیف پول‌های متا مسک و بایننس چین استفاده کنید. به طور کیف پول‌هایی که از توکن‌های با استاندارد BEP-20 پشتیبانی می‌کنند را می‌توان برای ذخیره شیبا فلوکی انتخاب کرد. همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر از صرافی‌هایی مانند پنکیک سواپ می‌توانید برای خرید و فروش این ارز دیجیتال استفاده کنید.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال شیبا فلوکی پرداختیم. برای بحث درباره آینده ارز شیبا فلوکی نمی‌توان به راحتی اظهار نظر کرد. واقعیت این است که میم کوین‌ها چالش‌های خاصی پیش روی خود دارند. از نظر بنیادی بسیاری از کارشناسان بازار رمزارزها، توکن‌هایی را که مبتنی بر پروژه‌های خاصی نیستند را چندان معتبر نمی‌دانند. البته استدلال آن‌ها نیز برای این مسئله بسیار قوی است. با این وجود تجربه نشان داده است که میم کوین هایی مانند ارز شیبا و دوج کوین رشد قیمت بسیار زیادی را تجربه کرده‌اند.

همین مسئله باعث شده که نوعی خوش‌بینی در بازار نسبت به میم کوین‌هایی که تحت حمایت ایلان ماسک هستند، ایجاد شود. به هر ترتیب اگر قصد سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها را دارید، باید ریسک موجود پیرامون آن‌ها را بپذیرید. توصیه ما این است که از سرمایه‌گذاری سنگین در میم کوین‌ها اجتناب کنید و صرفا بخش محدودی از سرمایه خود را برای خرید آن‌ها در نظر بگیرید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ارز شیبا فلوکی چیست؟

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با پول یه قهوه الان میشه تقریبا دومیلیارد و خورده ای واحد ازش خرید من که مقداری خریدم صد هزارتومنم نه ادمو شاه میکنه نه گدا ولی یه درصدم احتمالش هس خودشو برسونه به شیبا اینو و یه سود حسابی بهمون بده انشالله

  2. سلام وقت همگی به خیر.دو روز هست که قیمت شیبا فلوکی روی یک قیمت ثابت مونده و معاملاتی انجام نمیشه و رتبش در کویین مارکت به حدود ۸۶۵۰ نزول کرده.لطفا اگه کسی دلیلی واسش داره توضیح بده ممنونم