احتمالا گلکسی اس 9 سامسونگ دارای سنسور تشخیص کیفیت هوا خواهد بود!

سامسونگ

اخیرا کمپانی سامسونگ یک پنتنت با نام تشخیص کیفیت هوا ارائه کرده است که بسیار کوچک بوده و می توان از آن در یک گوشی هوشمند استفاده کرد و هم کاربری بسیار خوبی دارد و با کیفیت بالایی می تواند ارزیابی نماید. همانطور که می دانید اسن سنسورهای تشخیص هوای محیط بسیار متفاوت هستند، برخی کوچک بوده ولی کارایی ندارند، برخی نیز بزرگ بوده و قابل استفاده در یک گوشی هوشمند نیستند ولی این بار سامسونگ با پتنتی که ارائه کرده است تمامی این قضایا را زیر سوال برده است.

کمپانی سامسونگ با تخت کردن این سنسور و قرار دادن آن در زیر یک لایه از صفحه نمایش این گوشی توانسته چنین سنسوری را طراحی نماید و غالبا از سایر سنسورهای این گوشی بزرگتر بوده ولی در کل متناسب با اجزای سانده ی یک گوشی هوشمند می باشد. (هم از نظر ارتفاع و هم از ابعاد). گوشی هایی که دارای چنین سنسوری هستند می توانند میزان آلودگی هوا را تشخیص دهند ولی تنها سوالی که اینجا مطرح می شود، این است که چگونه کمپانی هوا می تواند به زیر یک صفحه نمایش AMOLED نفوذ کند؟ این شوالی است که هنوز پاسخی برای آن دریافت نشده است.

باید بگویییم که هنوز هیچگونه تضمینی وجود ندارد که کمپانی سامسونگ بخواهد چنین سنسوری را در گلکسی اس 9 سامسونگ قرار دهد ولی بر اساس تجربه، وقتی یک کمپانی پنتنتی را دز اختیار عموم قرار می دهد، هر چه سریعتر این پتنترا عملی کرده و در جدیدترین گوشی هوشمند خود قرار می دهد. سامسونگ یک سال و نیم گذشته اپلیکیشن این سنسور را طراحی کرده و تنها بکارگیری این سنسور مانده بود که احتمالا در آینده ای نزدیک چنین اتفاقی خواهد افتاد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی اِی 9 فاش شد

نظرات در مورد : احتمالا گلکسی اس 9 سامسونگ دارای سنسور تشخیص کیفیت هوا خواهد بود!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *