اکسپریا ایکس ای وان (Xperia XA1)

اکسپریا ایکس ای وان (Xperia XA1)

در نمایشگاه ایفا , شرکت سونی توانست دو گوشی خود را که به عنوان پرچم دار در نظر داشت , معرفی کرد. گویا سونی با افزایش فعالیت خود قصد دارد جایگاه خود را در دنیای تولید گوشی های هوشمند ارتقا داده و علاوه بر این دو مدل پرچم دار یک مدل گوشی میان رده نیز عرضه کرده است. پس مدتی کم کاری شرکت سونی , ناگهان در ایفا 2017 ایکس ای وان پلاس را رونمایی کرد , گویا تراشه هلیو پی 20 یکی از تراشه هایی است که به خوبی در گوشی های میان رده کار می کند , چرا که سونی از این تراشه علاوه بر ایکس ای وان پلاس در دو گوشی ایکس ای وان و ایکس ای وان الترا نیز از آن استفاده کرده است.

اندازه صفحه نمایش آن 5.5 اینچ است , در واقع این اندازه ای است که بین ابعاد فبلت XA1 Ultra و گوشی XA1 قرار دارد و تقریبا می توان پیش بینی کرد که رضایت اکثر کاربران را جلب خواهد کرد.این گوشی به انواع حس گر ها از جمله حس گر اثر انگشت , شتاب سنج , حس گر تشخصی نور , قطب‌ نما، حس گر مجاورت , ژیروسکوپ مجهز می باشد.

از مشخصات فنی آن می توان به دوربین ۲۳ مگا پیکسلی با دیافراگم f/2.0 ، فوکوس خودکار تشخیص فاز و دوربین جلو ۸ مگا پیکسلی با دیافراگم f/2.0 , باتری ۲۴۳۰ میلی آمپری , حافظه رم ۳/۴ گیگا بایتی , سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا و حافظه داخلی 32 گیگا بایتی اشاره کرد. کیفیت اسپیکر های این گوشی بالا بوده و به هنگام استفاده از هندزفری , صدایی خروجی واضح و رسا می باشد.

در قسمت پردازنده نیز سونی برای این گوشی از دو تراشه های متعددی استفاده کرده است. 4 هسته‌ کم مصرف ۱.۶ گیگا هرتزی Cortex-A53 و یک تراشه 8 هسته‌ ای و یک تراشه 4 هسته ای  ۲.۳ گیگا هرتزی و  استفاده کرده است. با این که سونی در تولید گوشی های میان رده خود بسیار موفق بوده و علاوه بر پرچم داران در بخش گوشی های میان رده نیز به خوبی فعالیت می کند اما باز هم گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ ( سری A ) به دلیل استفاده از پردازنده‌ های بهینه‌ و بهتر در رتبه بالا تری از سونی قرار دارند.

بیشتر بخوانید  گوشی Xperia 1 IV سونی در راه است

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اکسپریا ایکس ای وان (Xperia XA1)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *