آیفون های اپل فروش بالایی در میان گوشی های پریمیومی آسیای داشتند

آیفون های اپل فروش بالایی در میان گوشی های پریمیومی آسیای داشتند

بازار گوشی های هوشمند همچنان در حال رشد است. بزرگترین عامل این رشد معمولاً مدل های میان رده و پایه هستند، اما طبق آخرین گزارش Counterpoint، تعداد کاربران گوشی های هوشمند برتر در جنوب شرقی آسیا به طور قابل توجهی در حال افزایش است. در سه ماهه سوم سال 2022، محموله تلفن های هوشمند پریمیوم منطقه (بیش از 400 دلار) نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش یافت.

طبق گزارش Counterpoint Research ماهانه اشتراک‌گذاری کانال تلفن‌های هوشمند آسیای جنوب شرقی، در سه ماهه سوم سال 2022، فروش گوشی‌های هوشمند ممتاز (بیش از 400 دلار) در آسیای جنوب شرقی نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش یافته است. سری آیفون 14 و سایر مدل‌های پرچمدار سهم بزرگی دارند. در این افزایش متاسفانه فروش بالای گوشی های گران قیمت نتوانست از افت بازار جلوگیری کند.

محموله های سامسونگ نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش داشته است، در حالی که محموله های اپل در تمام کشورهای بزرگ سالانه 63 درصد افزایش یافته است. فناوری 5G یکی دیگر از عوامل موثر بر فروش در برخی مناطق بود. تقاضا برای 5G در برخی از کشورها مانند اندونزی و ویتنام کند است، در حالی که در تایلند و فیلیپین، جایی که شبکه بهتر است، بسیار سریعتر است. با این حال، ویژگی هایی مانند پردازنده، رم، حافظه داخلی، ظرفیت باتری و سرعت شارژ برای کاربران بسیار مهمتر است. اکثر افراد هنگام خرید به این ویژگی ها نگاه می کنند و مناسب ترین مدل را برای آنها انتخاب می کنند.

مجموع فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. مشکلات اقتصادی پشت این کاهش است. آسیای جنوب شرقی هنوز با بادهای مخالف اقتصاد کلان مواجه است و سرمایه گذاری برخی کشورها از جمله حجم FDİ (سرمایه گذاری مستقیم خارجی) کند شده است. متأسفانه انتظارات فروش بالای شهریور ماه نیز برآورده نشد، اما در سه ماهه آخر به دلیل بلک فرایدی پیش بینی می شود تحولات مثبتی رخ دهد.

گلن کاردوزا، تحلیلگر ارشد، درباره اقتصاد گفت: «بیشتر کشورهای آسیای جنوب شرقی مانند اندونزی، تایلند و فیلیپین نرخ بهره را در سه ماهه سوم 2022 افزایش دادند تا ضربه افزایش قیمت ها را بر مصرف کننده عادی کاهش دهند. تورم در طول سه ماهه در اکثر کشورهای دریای دریایی به طور متوسط ​​5 درصد بود که نگران کننده نیست اما عوارض خود را بر مصرف کنندگان گذاشت.

بیشتر بخوانید  اپل برای AR به شرکت فناوری چینی روی می آورد

«قیمت‌های سوخت، تدارکات کلی و اقلام اصلی افزایش یافت و باعث شد مصرف‌کنندگان کیف پول خود را نگه دارند و هزینه‌های کلانی مانند گوشی‌های هوشمند را به تعویق بیاندازند. اکثر این مصرف کنندگان کارگران یقه آبی یا از بخش های اقتصادی ضعیف تر هستند. در حالی که کشوری مانند تایلند به دلیل کاهش سطح گردشگری در تلاش است تا حجم قبل از کووید را به دست آورد، ویتنام رشد تولید ناخالص داخلی 13 درصدی را در سه ماهه سوم نشان داده است. تأثیر همین امر در فروش گوشی های هوشمند در چند ماه گذشته منعکس شده است.

با تمام این اوصاف باید آیفون ها را گوشی های محبوبی دانست که هر سال برفروششان افزوده می شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون های اپل فروش بالایی در میان گوشی های پریمیومی آسیای داشتند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *