آیا اندروید 13 برای گلکسی اس 10 منتشر می شود

آیا اندروید 13 برای گلکسی اس 10 منتشر می شود

سری گلکسی S10 در حال حاضر سه سال از عمر آن می گذرد، اما همچنان طرفداران و مشتریان زیادی دارد. به لطف این واقعیت که سامسونگ تصمیم گرفت سری گلکسی اس 10 را در خط مشی ارتقای سیستم عامل سه ساله خود قرار دهد، از جدیدترین نسخه های اندروید و رابط کاربری One UI نیز استفاده می کند.

سری گلکسی اس 10 از ابتدای سال 2022 به‌روزرسانی اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.0 را دریافت کرد و از آن زمان به بعد به One UI 4.1.1 نیز به‌روزرسانی شد. در این بین پرسشی به وجود می آید که آیا سری اس 10 سامسونگ اندروید 13 دریافت می کنند یا خیر.

در پاسخ باید به مواردی پرداخت تا روشن شود. چهار گوشی اصلی گلکسی اس 10، یعنی گلکسی اس 10 ای، گلکسی اس 10، گلکسی اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 5G، به اندروید 13 به روز نخواهند شد. چهار دستگاه با اندروید 9 از راه رسیدند که پای بود و اکنون هم دارای سیستم عامل اندروید 12 هستند. زیرا همانطور که وعده داده شد تنها 3 آپدیت بزرگ سیستم عاملی دریافت می کنند.

با این حال، گلکسی اس 10 لایت باید اندروید 13 را به همراه نسخه 5.0 رابط کاربری One UI سامسونگ دریافت کند. این به این دلیل است که اگرچه از نظر فنی بخشی از سری گلکسی اس 10 است، اما ماه ها پس از چهار مدل دیگر گلکسی اس 10 عرضه شد و اندروید 10 اولین سیستم عامل آن بود. حتی ممکن است بعداً به‌روزرسانی‌های جزئی One UI مانند 5.1 یا 5.1.1 را دریافت کند، اگرچه در حال حاضر نمی‌توان به طور قطعی آن را گفت.

بنابراین سری گلکسی اس 10 جز مدل لایت اندروید 13 دریافت نمی کنند. در اخباری مرتبط نوامبر گذشته، شنیدیم که سامسونگ Galaxy Z Fold4 از اسلات S Pen برخوردار نیست، اما در ماه فوریه، رسانه های کره ای گزارش دادند که این گوشی هوشمند تاشو با یک کاور مخصوص S Pen عرضه می شود. اکنون اطلاعات جدید دوباره ادعا می‌کند که گلکسی Z Fold4 دارای اسلات قلم S نخواهد بود.

این کلمه از منبع معتبر Ice universe می‌آید، که همچنین می‌گوید که سامسونگ Galaxy Z Fold4 “کمی کوچک‌تر و باریک تر خواهد شد” بدون ارائه هیچ جزئیاتی. گلکسی زد فولد 4 که دارای اسلات قلم S نیست، عجیب نخواهد بود زیرا مدل های قبلی هم چنین ویژگی نداشتند. با این حال، شایعه شده است که سامسونگ یک قلم S Pen را با Fold4 همراه می کند، که در مورد Fold3 اینطور نبود زیرا قلم به طور جداگانه فروخته می شد.

بیشتر بخوانید  گلکسی نوت 9 سامسونگ احتمالا حافظه داخلی 512 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی خواهد داشت

اگر این اتفاق بیفتد، Galaxy Z Fold4 اولین گوشی هوشمند تاشو سامسونگ خواهد بود که با قلم عرضه می شود. در اخباری مرتبط سامسونگ طی سال های گذشته برنامه انتشار آپدیت گوشی های خود را دستخوش تغییر داده و برخی از مدل اسمارتفون های این شرکت با اینکه قدیمی هستند اما محبوبیت بالای خود را حفظ کردند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا اندروید 13 برای گلکسی اس 10 منتشر می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *