آیا آیفون 5، آیفون 5c و نسل چهارم آیپد از iOS 11 محروم خواهند بود؟

IOS11

آیا آیفون 5، آیفون  5c و نسل چهارم آیپد از iOS 11 محروم خواهند بود؟ هر روز خبرهای تازه ی در مورد پرچم داران اپل و سیستم عامل آی او اس 11 به گوش می رسد.در جریان کنفرانس WWDC 2017 اپل آی او اس 11 را به عنوان نسخه جدید سیستم عامل این شرکت برای آیپد و آیفون معرفی کرده است در این نسخه شاهد تغییرات زیاد و همچنین قابلیت های جدیدی هستیم.

با توجه به اینکه مدتی است که اپل توسعه دهندگان خود را به بروزرسانی اپلیکیشن های  خود و 64 بیتی کردن آنها تشویق می کند ، به دنبال آن IOS11 معرفی شده است .

همیشه کمپانی اپل از اپلیکیشن های استفاده می کند که 64 بیتی هستند اما آنگونه که به نظر می رسد با معرفی این نسخه از سیستم عامل توسط اپل با شدت بیشتری قصد پیروی از 64بیتی ها را داشته است . با توجه به آنچه تا کنون به گوش رسیده است آی او اس 11 بر روی برخی از دستگاههای قدیمی راه پیدا نخواهد کرد.

نسخه رسمی آی او اس 11 در پاییز سال جاری برای کاربران عرضه خواهد شد ، این نسخه دارای قابلیت های زیادی می باشد . تا زمانی که نسخه اصلی IOS11 به دست کاربران برسد توسط توسعه دهندگان اپل نسخه بتای آن به صورت آزمایشی استفاده می شود تا علاوه بر اینکه از مشکلات احتمالی آن اگاه شوند بتوانند در توسعه رسمی آن نیز کمک کنند.

همه ی ما می دانیم که اپل تاکنون در بروز رسانی گوشی های قدیمی خود به آخرین نسخه موفق بوده است  اما سوال اینجاست که چه دستگاه های می توانند آخرین نسخه ای او اس را دریافت نمایند، در جواب این سوال باید گفت  در عرضه آی او اس 11 و پیشروی به سوی 64 بیتی دستگاههای مانند آیفون5 ، آیفون 5c و نسل چهارم آیپد از دریافت این نسخه محروم می شوند.

از قدیمی ترین گوشی های اپل آیفون 5 اس است که در لیست دریافت آی او اس11 قرار گرفته است این گوشی در سال 2013 عرضه شده است . همه ی گوشی های که در لیست زیر وجود دارند از دریافت جدیدترین نسخه آی او اس بهره مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید  ویژگی های جدید کنترل سنتر در iOS 11

آی او اس11از این رویداد از سوی اپل نباید زیاد تعجب کرد زیرا اپل مدتی است که در حال اجرای این روند می باشد .پیشنهاد می شود کاربرانی که از گوشی های اپل قدیمی استفاده می کنند به فکر تعویض گوشی خود باشند یا بدون اینکه از جدیدترین نسخه ای او اس بهره ببرند ، از گوشی قدیمی خود استفاده کنند.

بنا بر گفته های شرکت اپل، گوشی های که در لیست بروز رسانی قرار ندارند می توانند از آخرین نسخه دریافت شده خود بر روی گوشیشان استفاده کنند  ، اما طبیعی است که انتظار نداشته باشیم تمامی قابلیت های آخرین نسخه ( آی او اس 11 ) را داشته باشند.

نکته ی جالب اینجاست که دستگاههای اندرویدی در بهترین وضعیت ، اگر زمان عرضه آنها از 2 سال کمتر باشد می توانند نسخه های جدید سیستم عامل خود را دریافت نمایند.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا آیفون 5، آیفون 5c و نسل چهارم آیپد از iOS 11 محروم خواهند بود؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *