آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

دانستن نحوه ویرایش ویدیوها در یوتیوب بسیار مفید است اگر زمانی یک ویدیو را در سایت آپلود کنید و پس از آن تصمیم بگیرید که می تواند از چند ترفند استفاده کنید.

ابزارهای داخلی یوتیوب به اندازه بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو قدرتمند نیستند، اما همگی رایگان هستند، استفاده نسبتاً آسانی دارند و می توانند با افزودن موسیقی با کیفیت بالا و پایان، به آپلودهای شما حس حرفه ای تری بدهند.ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه ویرایش ویدیوها در یوتیوب را انجام دهید.

ویرایش ویدیو در یوتیوب

به طور دقیق، باید ویدیوهای آپلود شده خود را در YouTube Studio ویرایش کنید، نه خود YouTube – اگرچه حساب شما به اشتراک گذاشته شده است، و همچنان ویدیوهای YouTube را در کانال معمول خود ویرایش خواهید کرد.

چهار نوع اصلی ویرایش در YouTube عبارتند از: برش دادن، افزودن موسیقی، افزودن تاری ، مثلاً اگر می‌خواهید چهره یا اطلاعات خاص شخصی را محو کنید، و افزودن صفحه پایانی. برای یادگیری نحوه هر یک به ادامه این مطلب بروید.

نحوه ویرایش ویدیوها در یوتیوب: ویدیوها را برش دهید

1.وارد استودیوی یوتیوب شوید و روی «Content» در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

2.لیستی از ویدیوهای آپلود شده به شما ارائه می شود. روی تصویر کوچک ویدیویی که می‌خواهید ویرایش کنید کلیک کنید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

3.روی «Editor » در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید تا ابزار ویرایش باز شود.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

4.برش دادن ابتدا ویا انتهای ویدیوتان، با کلیک روی «Trim » درست بالای خط زمانی ویدیو شروع کنید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

5.این یک کادر آبی در اطراف جدول زمانی ویدیو ایجاد می کند. روی لبه های چپ یا راست کلیک کرده و بکشید تا طول ویدیوی خود را به دلخواه برش دهید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

برای بررسی تغییرات خود روی «Preview » کلیک کنید، سپس برای انجام ویرایش روی «Save » یا برای شروع دوباره روی «Discard changes » کلیک کنید.

6.برای برش بخشی از ویدیوی خود، روی «Trim» کلیک کنید، سپس در جدول زمانی ویدیو، روی شروع قسمتی که می‌خواهید برش دهید کلیک کنید. روی «Split» کلیک کنید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

این کار را برای انتهای ویدیو تکرار کنید: روی نقطه پایان مورد نظر خود در جدول زمانی ویدیو کلیک کنید، سپس روی «Split» کلیک کنید.

7.اکنون باید دو خط عمودی آبی در داخل جدول زمانی داشته باشید. روی یکی از آنها کلیک کنید، سپس به سمت دیگری بکشید تا قسمت خاکستری پوشانده شود. در نهایت روی « Preview » و سپس « Save » کلیک کنید تا آن را قطع کنید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

نحوه ویرایش ویدیوها در YouTube: موسیقی را به ویدیوها اضافه کنید

استودیوی YouTube اضافه کردن موسیقی بدون حق امتیاز به موسیقی خود را آسان می‌کند و حتی کتابخانه‌ای از آهنگ‌های خود را دارد که می‌توانید استفاده کنید. با این حال، وقتی این موسیقی را اضافه کردید، به شما اجازه نمی‌دهد یک ویدیو را کوتاه کنید، و با انجام این کار، صدای از قبل موجود ویدیو نیز قطع می‌شود.

به این ترتیب، فقط زمانی باید موسیقی اضافه کنید که هر برش ویدیو را تمام کردید، و اگر نمی‌خواهید از صدای اصلی ویدیو استفاده کنید.

1.روی نماد «+» در بخش صوتی خط زمانی ویدیو کلیک کنید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

2.فهرستی از تراک‌های صوتی را مشاهده می‌کنید که استفاده از آن‌ها بدون ذکر منبع رایگان است، حتی در ویدیوهای کسب درآمد. برای پیش نمایش یک تراک، روی نماد « Play » کلیک کنید و برای درج آن در ویدیوی خود، روی « Add » کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  گوگل کروم و یوتیوب این بار برای کودکان و نوجوانان بهینه می شود.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

3.چند لحظه صبر کنید تا ویدیو پردازش شود، سپس روی « Save » کلیک کنید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

نحوه ویرایش ویدیوها در یوتیوب: تار کردن ویدیوها

1.روی « Blur parts of your video »برای این که قسمت هایی از ویدیوی خود را تار کنید یا نماد «+» در همان ردیف کلیک کنید. سپس، روی « Custom blur » کلیک کنید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

2.یک نوار آبی در بخش Blur خط زمانی خواهید دید. برای انتخاب زمانی که افکت تاری ظاهر می شود، روی لبه ها کلیک کرده و بکشید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

3.شکل افکت تاری را انتخاب کنید که می تواند مستطیلی یا بیضی باشد و روی آن کلیک کنید و آن را در قسمت پیش نمایش ویدیو بکشید تا آن را در موقعیت قرار دهید. برای محو کردن کل صفحه، کادر را بسط دهید تا کل صفحه را بپوشاند.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

4.در بخش « Blur behaviour »، می‌توانید روی « Fix blur position » کلیک کنید تا ناحیه تار را در یک مکان مشخص نگه دارید، یا روی « Track object » کلیک کنید، که تلاش می‌کنند اشیاء متحرکی را که با ناحیه تاری پوشانده‌اید ردیابی کنند. پس از اتمام روی ” Save ” کلیک کنید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

نحوه ویرایش ویدیوها در YouTube: یک صفحه پایانی اضافه کنید

1.روی نماد «+» در قسمت صفحه پایانی خط زمانی ویدیو کلیک کنید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

2.برای درج یک عنصر، روی ” Video “،” Subscribe”، یا “Channel” کلیک کنید. می توانید به طور خاص کدام ویدیو یا لیست پخش را انتخاب کنید یا آن را طوری تنظیم کنید که آخرین بارگذاری شما را نشان دهد.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

با این حال، ما پیشنهاد می کنیم که روی «Apply template » کلیک کنید، زیرا به شما امکان می دهد چندین پیوند را همزمان اضافه کنید.

3.یک الگو را از لیست انتخاب کنید. در این مثال، ما الگوی «2 videos » را انتخاب کرده‌ایم.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

4.هنگام افزودن ویدیوها به صفحه پایانی خود، می‌توانید «Best for viewer » یا «Choose specific video را انتخاب کنید – اولی به YouTube اجازه می‌دهد یکی از ویدیوهای شما را انتخاب کند، در حالی که دومی به شما امکان می‌دهد یک ویدیوی خاص را انتخاب کنید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

مگر اینکه در حال ویرایش آخرین ویدیوی آپلود شده خود باشید، می‌توانید «Most recent upload » را نیز انتخاب کنید تا همیشه آخرین ویدیوی خود را نشان دهید. گزینه های مشابهی برای افزودن لیست پخش نیز وجود دارد.

5.برای جابه‌جایی جایی که پیوندهای ویدیو، فهرست پخش، اشتراک یا کانال در قاب ظاهر می‌شوند، روی کادرهای رنگی در صفحه پیش‌نمایش کلیک کرده و بکشید.

آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

شما می توانید مدت زمان ظاهر شدن پیوندها را کنترل کنید. در جدول زمانی ویدیو، روی اندازه‌های عناصر برچسب‌گذاری‌شده کلیک کرده و بکشید تا طول آن‌ها کوتاه شود. همچنین می توانید روی عناصر کلیک کرده و بکشید تا آنها را در جدول زمانی به بالا و پایین ببرید

6.شما نمی توانید از 20 ثانیه بیشتر از انتهای ویدیو جابه جا کنید، اما اگر آنها را کوتاه کرده باشید، می توانید آنها را به هر جایی در این پنجره 20 ثانیه ای منتقل کنید. هنگامی که تمام عناصر صفحه پایانی در جای خود قرار گرفتند، روی « Save » کلیک کنید.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش ویرایش ویدیوها در یوتیوب

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *