آموزش تغییر رینگتون آیفون

رینگتون آیفون

بسیاری از افرادی که جزو کاربران دستگاه های آیفون هستند، در موارد بسیاری از زنگ های این گوشی هوشمند رضایت ندارند و می خواهند رینگتون آیفون خود را تغییر دهند ولی تغییر رینگتون آیفون به اندازه ی گوشی های اندرویدی ساده نیست اما می توانید با استفاده از ترفندهایی که در ادامه برای شما شرح می دهیم رینگتون مورد علاقه ی خود را بر روی دستگاهتان ست کنید.

استفاده از آیتونز برای تغییر رینگتون آیفون

به منظور تعیین رینگتون برای آیفون خود از طریق آیتونز در ابتدا باید آهنگ مورد علاقه ی خود را با ایتفاده از آن انتخاب کرده و سپس آیتونز را بر روی مک بوک و یا کامپیوتر خود اجرا نمایید، سپس با استفاده از تب My Music و یا گزینه ی Music از منو کشویی موجود در بالای صفحه آیتونز، وارد بخش Library شوید. اکنون باید یک آهنگ را از حافظه ی داخلی دستگاه خود انتخاب کرده و بر روی آن کلیک راست نمایید، در نهایت بر روی گزینه ی Get Info کلیک کرده و در آۀخر وارد تب Option شوید. با کمی توجه بر روی پنل اصلی، گزینه ی Start and Stop را خواهید دید.

با استفاده از قسمت تنظیمات، بخش مورد نظر خود را باید از آهنگ جدا کنید. باید به این نکته اشاره داشته باشیم که زمان هر رینگتون نباید بیشتر از 30 ثانیه شود. حتما در زمان جدا کردن این قسمت به این موضوع توجه داشته باشیدالبته این موضوع را درنظر داشته باشید که با انجام این فرآیند، هیچگونه آسیبی به آهنگ اصلی موجود در هارد دستگاه شما وارد نخواهد شد. سپس درخصوص این مسئله هم هیچگونه جای نگرانی نیست. حالا آهنگ موردنظر خود را هایلات نموده و سپس وارد تب بالای صفحه شده و از طریق منوی داخلی فایل بر روی گزینه ی Convert کلیک کنید.

در منوی پیش روی خود گزینه ی Create AAC version را انتخاب نمایید تا آیتونز بتواند یک فایل دیگر از آهنگ مورد علاقه ی شما برای رینگتون را در اختیارتان قرار بدهد. البته اگر توجه داشته باشید، خواهید دید که مدت زمان پخش نسخه ی دوم به 30 ثانیه کاهش یافته است. در اصل این نسخه همان نسخه ی کوتاه شده از آهنگ اصلی موردنظر شما می باشد که اکنون می توانید از آن برای رینگتون استفاده نمایید. حتما به این موضوع توجه داشته باشید که دوباره به نسخه ی اصلی آهنگ های خود باز گردید و تیک گزینه Start and Stop را حذف کنید. در غیر این صورت، در زمان پخش آن آهنگ، فقط می توانید نسخه ی 30 ثانیه ای آن را گوش کنید.

طریقه تغییر نوع فایل آهنگ مورد نظر

رینگتون آیفون

اکنون پس از گذراندین مراحل بالا، دو نسخه از یک آهنگ را در پلی لیست خود خواهید داشت. البته لازم به ذکر است که نسخه ی تکراری و کوتاه تر، هم حجم پایین تری نسبت به نسخه ی اصلی دارد و هم  مدت زمان پخش آن کوتاه تر است. لازم به ذکر است که در آخر نام نسخه ی کوتاه شده و تکراری، اغلب عدد 1 قرار گرفته است که آن را از فایل اصلی آهنگ جدا می کند. همچنین فرمت این آهنگ هم به صورت پیش فرض m4a می باشد. با تمامی این تفاسیر دومین موضوعی که به منظور ساخت رینگتون آیفون باید به آن توجه داشته باشید، همین فرمت فایل ها می باشد. به منظور ساخت رینگتون، باید فرمت آهنگ موردنظر خود را به m4r تغییر دهید.

بیشتر بخوانید  بهترین راه حل برای رفع خطای WhatsApp Couldn’t Start در آیفون

در نهایت آهنگی که برای شما ایجاد شده است، هنوز قابل استفاده نمی باشد و باید فرمت آن را تغییر دهید. به هیمن دلیل باید یک بار بر روی فایل آهنگ خود کلیک نمایید تا نام آن هایلایت گردد. سپس پس از گذشت یک مدت زمان کوتاه دوباره این پروسه را تکرار نمایید تا قابلیت ویرایش نام آهنگ در اختیارتان قرار بگیرد. با انجام این فرآیند، می توانید سه حرف آخر آهنگ که به عنوان فرمت آهنگ موردنظر هستند را تغییر دهید. اکنون فرمت m4r را به عنوان جایگزین فرمت m4a نمایید تا شرایط به منظور ساخت رینگتون موبایل تکمیل گردد.

طریقه حذف آهنگ کوتاه شده

رینگتون آیفون

اکنون زمان آن رسیده است که به آیتونز بازگشته و نسخه ی کوتاه شده ی آهنگ را حذف کنید. البته قبل از اینکه آهنگ را پاک کنید، بخاطر داشته باشید که حتما مدت زمان پخش آهنگ ها را بررسی نمایید و سپس در صورتی که همان آهنگ 30 ثانیه ای بود اکنون برای حذف آهنگ کوتاه تر اقدام نمایید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که همه ی این کارها به منظور حذف نسخه ی کوتاه تر از لیست آهنگ های بخش Library می باشد و تصمیم نداریم که آهنگ موردنظر ما از کامپیوتر به طور کامل حذف گردد.

طریقه انتقال آهنگ رینگتون به آیتونز

رینگتون آیفون

وارد بخش جستجو شده و نام نسخه ی کوتاه شده ی آهنگ مورد علاقه ی خود را جستجو نمایید ولی ممکن است که تنها با این جستجوی آسان نتیجه ی مدنظر خود را پیدا نکنید. با این تفاسیر اصلا نگران نباشید؛ احتمال دارد علت این موضوع اجرای پروسه هایی باشد که در پشت برنامه در حال اجرا هستند.

دوباره به آیتونز بازگشته و با استفاده از منوی کشویی موجود در بخش سمت چپ بالای صفحه، گزینه ی Tones را انتخاب نمایید. با کلیک بر روی این منو، خواهید دید که اکنون نسخه ی کوتاه شده به عنوان رینگتون موبایل از طرف آیتونز شناسایی شده است.

نحوه همگام سازی آیفون با رینگتون ایجاد شده

رینگتون آیفون

در ابتدا آیفون خود را به آیتونز متصل نمایید و سپس بر روی آیکون کوچک موبایلی که برای شما به نمایش در آمده است در بالای منو کشویی کلیک کنید. با فعالسازی این فرآیند، پنل آیتونز برای آیفون شما نمایش داده خواهد شد و می توانید با کلیک روی گزینه ی Tones از ستون سمت چپ هر آهنگی را که دوست دارید انتخاب نمایید. با ورود به این قسمت، گزینه Sync Tones را فعال نموده و سپس بر روی گزینه ی Selected tones کلیک نمایید. با انجام تمامی این مراحل لیست همه ی ریتگتون ها برای شما نمایش داده می شود. اکنون آهنگ موردنظر خود را انتخاب کرده و در آخر با کلیک بر روی گزینه ی Apply مراحل تکمیل خواهد شد.

ست کردن رینگتون بر روی آیفون

رینگتون آیفون

پس از گذراندن مراحل بالا فقط باید وارد بخش تنظیمات آیفون خود شوید و با استفاده از منوی Sounds مراحل را تکمیل نمایید. اکنون در بخش تنظیمات رینگتون آیفون خود، آهنگ موردنظرتان را انتخاب کنید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش تغییر رینگتون آیفون

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *