چگونه رایانه ویندوز 10 خود را به رایگان رفع مشکل کنیم

چگونه رایانه ویندوز 10 خود را به رایگان رفع مشکل کنیم

قطعا ویندوز 10 سیستم عامل بی اشکالی نیست و گاهی اوقات می شود که شاهد به وجود آمدن برخی مسائل برای آن هستیم. از این رو باید یا خود دست به کار شویم یا آن که از روش دیگری بهره گیریم.

اگر وقت کافی را برای کار یا بازی با رایانه شخصی ویندوز صرف کرده باشید ، مطمئناً نیش ناشی از آتش زدن رایانه و فهمیدن خاموش بودن چیزی را احساس کرده اید. کامپیوتر به آرامی بوت می شود. اجرای برنامه ها برای همیشه لازم است. پرونده ها با سرعت حلزون باز می شوند. در سالهای گذشته ، یک برنامه تنظیم شخص ثالث ابزاری ضروری برای رفع مشکلات عملکرد رایانه بود. اکنون ، مایکروسافت هم اکنون ویندوز 10 را با بسیاری از برنامه های کاربردی ، قابل ارتقا و تقویت سیستم ، عرضه می کند.

تنظیم ویندوز 10 با ویندوز 10

چگونه رایانه ویندوز 10 خود را به رایگان رفع مشکل کنیم

از نظر عملکرد ، ویندوز 10 در مقایسه با ویندوز 8 و 7 یک سیستم عامل برتر است. گفته شد ، شما هنوز هم باید یک برنامه تنظیم کنید تا مطمئن شوید رایانه شخصی شما با حداکثر بازده کار می کند. یک برنامه به روزرسانی به شما امکان می دهد تا درایوهای سخت خود را جدا کنید (البته درایوهای حالت جامد نیستند) ، پرونده های موقتی و تکراری را حذف کنید و برنامه هایی را که هنگام راه اندازی کامپیوتر شما راه اندازی می شوند کنترل کند. نتیجه؟ رایانه شما سریعتر راه اندازی می شود و روانتر کار می کند.

متأسفانه ، ابزارهای تنظیم در سیستم عامل پراکنده شده اند و فاقد مکان متمرکز هستند. این واقعیت که ویندوز 10 فاقد یک دکمه بزرگ Tune-Up My PC است که چرخاندن تمام چرخ ها را شروع می کند ، ضربه سر آن است. هنوز هم ، اگر می خواهید برای آنها حفاری کنید ، ابزارها همه در دسترس هستند (نگران نباشید ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه).

توجه: مایکروسافت توصیه نمی کند که از برنامه های تنظیم برنامه برای تغییر ویندوز 10 استفاده کنید ، زیرا این برنامه ها رجیستری را بهینه می کنند. این از نظر ردموندی ممنوع است.

تنظیم ویندوز 10 با برنامه های شخص ثالث

یکی از نقاط قوت انکار ناپذیر برنامه های تنظیم شخص ثالث توانایی آنها در انجام چندین کار سیستم از درون یک رابط قابل مذاکره است – غالبا فقط با یک کلیک ماوس. به عنوان مثال Iolo System Mechanic به شما اجازه می دهد تا روی یک نماد کلیک کنید تا روند پاکسازی سیستم آغاز شود. ویندوز 10 فاقد دکمه تنظیم و تنظیم یک کلیک است که Iolo System Mechanic و بسیاری دیگر از برنامه های تنظیم کننده برای تمیز کردن سریع رایانه شما استفاده می کنند.

علاوه بر این ، برنامه های تنظیم مرتباً شامل ریزکننده های پرونده هستند که داده های ناخواسته شما را برای همیشه پاک می کنند ، اگرچه تعداد زیادی نرم افزار خردکن و پرداخت کننده رایگان فایل وجود دارد که همان عمل را انجام می دهند. نصب برنامه ها و به روزرسانی درایورها ، که در برخی از برنامه های تنظیم نیز وجود دارد ، همچنین می توانند به عنوان یک نرم افزار مستقل از Ashampoo و IObit خریداری شوند. ویندوز 10 دارای برنامه های حذف پرونده است ، اما در سیستم پنهان است. باز هم ، سرویس های تنظیم شخص ثالث این مزیت را دارند که همه چیز را در یک مکان مرکزی جمع کنند.

گفته شد ، ابزارهای ویندوز 10 رایگان است ، بر خلاف بسیاری از برنامه های تنظیم شخص ثالث که یک بار هزینه رایگان می گیرند (و بسته به برنامه ، اشتراکی ماهانه می خواهند). با توجه به اینکه ابزارهای تنظیم ویندوز 10 رایگان و کاملاً توانمند هستند ، برنامه های جذابی هستند.

در واقع ، ما پیشنهاد می کنیم از آنها به جای برنامه های شخص ثالث استفاده کنید. این دو دلیل دارد. اولین مورد این است که ما بعد از فعال سازی ابزارهای تنظیم ویندوز 10 دیگر از کارایی بی حالی رایانه برخوردار نیستیم. این یک مجموعه است و تجربه را فراموش کنید. دلیل دوم ایمنی کامپیوتر است. ابزارهای ویندوز 10 هرگز به بسترهای آزمایشی ما آسیب نرساند ، اما ما با برنامه های تنظیم مجدد شخص ثالث مشکلات راه اندازی را تجربه کرده ایم. به طور طبیعی ، مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد.

 

پاکسازی ویندوز 10

اگر مشکلی ندارید که بسیاری از گزینه های بهبود رایانه ویندوز را به تنهایی بررسی کنید ، ممکن است نیازی به بارگیری برنامه تنظیم مجدد نباشید. اگر در ویندوز 10 مهارت کافی داشته باشید، دقیقاً می دانید کجا بروید. اگر تازه کار ویندوز 10 هستید ، نکات زیر شما را در مسیر سلامت رایانه قرار می دهد.

 

استفاده از Disk Defragmenter

با گذشت زمان ، داده های موجود در یک دیسک سخت (HDD) در دستگاه ذخیره سازی پراکنده می شوند ، بنابراین زمان بارگذاری افزایش می یابد. در نتیجه ، جدا کردن دیسک سخت دیسک رایانه شخصی شما – عمل نزدیکتر کردن بیت های داده به یکدیگر – یک کار اساسی است. خوشبختانه ویندوز 10 ابزاری دارد که به شما امکان می دهد با آسانی این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید  6 راهکار عالی برای رفع کرش برنامه در ویندوز 10

شما با تایپ کردن “defrag” در جعبه جستجو در نوار وظیفه و کلیک روی Defragment و Optimize Drives ، برنامه defrag disk Windows 10 را راه اندازی می کنید. پس از باز شدن آن پنجره ، درایو (یا درایوهایی!) را که می خواهید defrag کنید انتخاب کنید و روی Analyze کلیک کنید. سپس این ابزار HDD رایانه شما را اسکن کرده و درصد تکه تکه شدن را نمایش می دهد. پس از آن ، روی Optimize کلیک کنید تا مراحل تعمیر شروع شود.

اگر می خواهید هارد دیسک رایانه های شخصی خود را به طور منظم از سیستم خارج کنید ، روی گزینه Change Settings (تنظیمات) پنجره کلیک کنید. این رایانه شما را قادر می سازد بهینه ساز درایو را به صورت روزانه ، هفتگی یا ماهانه به طور خودکار اجرا کند.

توجه: نیازی به defrag کردن یک درایو حالت جامد (SSD) نیست. در حقیقت ، ویندوز 10 به شما اجازه نمی دهد آن درایوهای ذخیره سازی را تجزیه و تحلیل کرده و از آن استفاده کنید. ویندوز 10 SSD ها را به حدی اطمینان می دهد که مطمئن شوید داده های حذف شده حذف شده اند تا فضای ذخیره سازی بیشتری آزاد شود.

 

قابلیت Storage Sense را فعال کنید

Storage Sense یک ویژگی است که به طور پیش فرض غیرفعال می شود ، اما اگر می خواهید دستگاه ویندوز 10 خود را به شکل نوک نگه دارید ، باید همین حالا آن را روشن کنید. وقتی فضای ذخیره سازی رایانه شخصی شما کم است ، Storage Sense به طور خودکار پرونده های غیر مهم مانند موارد موجود در سطل آشغال و پرونده های موقتی را حذف می کند. بنابراین، هنگامی که آن را تنظیم کردید ، می توانید آن را فراموش کنید.

می توانید این گزینه را با وارد کردن کلید “ذخیره سازی” در جعبه جستجوی نوار وظیفه ویندوز 10 و انتخاب تنظیمات سیستم> نتیجه ذخیره سازی که ظاهر می شود ، پیدا کنید. حتی می توانید با کلیک بر روی گزینه Change How We Free Free Space Up Automatic (صفحه ما به طور خودکار فضای آزاد را آزاد می کنیم) در صفحه اصلی ذخیره سازی ، می توانید چند بار که Windows Storage Sense را اجرا می کند ، انتخاب کنید. طبق تجربه ما ، این گزینه ناخواسته تر از گزینه Windows Disk Cleanup است ، ویژگی ای که اکنون به عنوان یک ابزار قدیمی شناخته شده است.

علاوه بر این ، اگر می خواهید بلافاصله آن فایل ها را تخلیه کنید ، روی گزینه Free Up Space Now در صفحه اصلی ذخیره سازی کلیک کنید.

چگونه رایانه ویندوز 10 خود را به رایگان رفع مشکل کنیم

کنترل هنگام راه اندازی برنامه ها با مدیر وظیفه

Task Manager کارآمد ویندوز 10 که با کلید زدن نام برنامه در موتور جستجوی دسک تاپ یا فشار دادن Ctrl-Shift-Esc فعال می شود ، به شما امکان می دهد برنامه هایی را که هنگام راه اندازی بوت می شوند کنترل کنید. پس از اینکه Task Manager باز شد ، برگه Startup را انتخاب کنید ، روی یک برنامه کلیک کنید و سپس روی Disable کلیک کنید. این یکی از م mostثرترین روش ها برای کاهش زمان بوت کامپیوتر شما است ، زیرا تقریباً هر برنامه ای که بخواهید با فشار دادن دکمه روشن شدن بخواهید راه اندازی شود. غصه نخورید ، حتی اگر هنگام راه اندازی یک شبکه خصوصی مجازی را غیرفعال کنید ، می توانید VPN را هر زمان دیگر راه اندازی کنید.

ما توصیه می کنیم برنامه های راه اندازی را بر اساس تأثیر سیستم آنها مرتب کرده و برنامه هایی را که به عنوان High مشخص شده اند غیرفعال کنید (البته مگر اینکه به اندازه کافی مرتباً از آنها استفاده کنید که البته ارزش انتظار را دارد). در اسلاید تلنگر ، سرویس های ذخیره سازی ابری ، مانند Dropbox ، Google Drive یا OneDrive ، باید هنگام راه اندازی اجرا شوند ، بنابراین پرونده های شما همگام سازی می شوند.

علاوه بر این ، شما باید سیستم پیکربندی را راه اندازی کنید تا دوباره بررسی کنید که مواردی را که انتخاب کرده اید شروع به کار نمی کنید. می بینید که برخی از برنامه ها دارای به روزرسانی خودکار یا م componentلفه دیگری هستند که پس از بوت شدن رایانه شما در پس زمینه ادامه می یابد. بعد از اینکه پیکربندی سیستم را با وارد کردن نام آن در نوار وظیفه دسک تاپ باز کردید ، روی برگه خدمات کلیک کنید و علامت ورودی های غیر سیستمی را از برنامه هایی که استفاده نمی کنید بردارید.

 

نرم افزار ضد بدافزار را اجرا کنید

یکی از خطرات مراجعه به یک وب سایت کمتر مشکوک یا بارگیری نرم افزار رایگان ، نصب برنامه های ناخواسته بالقوه – به اختصار PUP است. این برنامه های مخرب ممکن است به طور آشکار مخرب نباشند ، اما می توانند بر عملکرد رایانه شما تأثیر منفی بگذارند یا حذف آن بسیار دشوار است. در چنین مواردی ، باید Malwarebytes Free را نصب کنید ، برنامه ای که عمیقاً مشکلات را برطرف می کند و ناشی از بدافزاری است که توسط برنامه آنتی ویروس شما دریافت شده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه رایانه ویندوز 10 خود را به رایگان رفع مشکل کنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *