چگونه به فایل های پنهان Mac خود دسترسی پیدا کنیم

رایانه شما دارای دایرکتوری ها ، کتابخانه ها و پرونده هایی است که به عملکرد روان سیستم شما کمک می کند. اگر بخواهید هر یک از این پرونده ها را حذف یا انتقال دهید ، ممکن است مشکلی پیش بیاید. به همین دلیل است که ما به شما توصیه نمی کنیم با آنها بازی کنید مگر اینکه بدانید چه کاری انجام می دهید.

کاربران ویندوز 10 می توانند این فایل ها را در File Explorer پیدا کنند ، جایی که ایجاد تغییرات و اشتباه آسان است. به منظور جلوگیری از همین کار توسط کاربران مک ، اپل بسیاری از این پرونده ها را به طور پیش فرض در macOS مخفی می کند. این بدان معناست که شما نباید نگران خراب شدن رایانه خود باشید ، اما در صورت نیاز به دسترسی ، کار را کمی سخت تر می کند.

اپل چند روش برای یافتن این پرونده های مخفی ارائه می دهد. می توانید آنها را در Finder یا از طریق برنامه Mac’s Terminal مشاهده کنید. فقط بخاطر داشته باشید که دلایل کمی برای خرابکاری در این پرونده ها وجود دارد – مانند جابجایی دایرکتوری های برنامه یا عیب یابی درایورها – و اگر به دنبال پاک کردن فضای هارد دیسک هستید ، روش های دیگری برای دستیابی به آن وجود دارد.

مشاهده فایل های پنهان در فیندر

در Finder ، می توانید بر روی هارد دیسک کامپیوتر خود در قسمت Locations کلیک کنید ، سپس پوشه Macintosh HD خود را باز کنید. Command + Shift + را فشار دهید. (دوره) برای ظاهر شدن پرونده های مخفی. همین کار را می توانید از داخل پوشه های Documents ، Applications و Desktop نیز انجام دهید.

هر چیزی که رایانه شما نمی خواهد با آن سر و کله بزنید خاکستری می شود ، اما با این وجود می توانید نگاهی بیندازید. پس از پایان کار ، Command + Shift + را بزنید. (دوره) تا پوشه ها دوباره نامرئی شوند. این اطمینان می دهد که در آینده به طور تصادفی چیزی را تغییر نمی دهید.

همچنین می توانید از منوی بالای Finder به سرعت به پوشه ~ / Library دسترسی پیدا کنید. برای دیدن همه میانبرهای دسترسی به پوشه های مختلف داخل هارد ، روی Go کلیک کنید. با این وجود ، اگر کلید Option را پایین نگه داشته و بر روی Go کلیک کنید ، گزینه جدید Library با هیچ میان بر قابل مشاهده نیست. برای مشاهده محتوای پوشه ~ / Library ، روی Library کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  ارسال پیام های متنی از رایانه

مشاهده پرونده های پنهان در ترمینال

روش دیگر برای انجام این کار استفاده از برنامه macOS Terminal است که به شما امکان دسترسی متنی به سیستم عامل رایانه را می دهد. Terminal را در قسمت Launchpad> Other> Terminal پیدا کنید ، سپس دستورات زیر را اجرا کنید:

  • نوع پیش فرض را بنویسید com.apple. AppleShowAllFiles را درست پیدا کنید و Enter را فشار دهید
  • killall Finder را تایپ کرده و Enter را فشار دهید

پس از اجرای هر دو خط کد ، باید پرونده های پنهان خود را در Finder و فایل های موقت ذخیره شده در دسک تاپ را مشاهده کنید. وقتی می خواهید این پرونده ها را دوباره مخفی کنید ، مقدار true را با false جایگزین کنید که به صورت زیر است:

  • نوع پیش فرض را بنویسید com.apple. AppleShowAllFiles را نادرست پیدا کنید و Enter را فشار دهید
  • killall Finder را تایپ کرده و Enter را فشار دهید

این روش ممکن است کمتر از جستجوی Finder مفید به نظر برسد ، اما Terminal همچنین می تواند به شما کمک کند تا پرونده ها و پوشه های فردی را در رایانه خود پنهان کنید. اگر پرونده های محافظت شده با رمز عبور داشته باشید یا فقط بخواهید از کسی که از Mac شما استفاده می کند جلوگیری کنید تا با چیزی که قبلاً پنهان نشده است ، مخلوط شود. ترمینال را باز کرده و موارد زیر را بنویسید:

  • فایلی را که می خواهید پنهان کنید به پنجره Terminal بکشید تا مسیر آن نمایش داده شود
  • Enter را فشار دهید تا پرونده از دید پنهان شود

البته ، هر کسی می تواند این پرونده ها را با استفاده از روش های ذکر شده در بالا پیدا کند ، بنابراین این یک جایگزین واقعی برای رمزگذاری پرونده یا اقدامات امنیتی دیگر نیست.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه به فایل های پنهان Mac خود دسترسی پیدا کنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *