بررسی هوآوی P30 پرو (Huawei P30 Pro)

Huawei P30 Pro

کمپانی هوآوی به دلیل ایجاد تلفیقی از فروش بالا و قیمت های مقرون به صرفه، گوشی های هوشمندی اصلاح شده و بهبود یافته ارائه داده است که به عنوان یکی از برندهای قدرتمند تولید گوشی های هوشمند در جهان، دارای یک شهرت بی حد و مرز است. هوآوی P30 پرو (Huawei P30 Pro) پرچمدار جدیدی است که افراد به طور معمول با هوآوی میت 20 پرو آ« را مقایسه می نمایند اما برخی از عناصر طراحی و همچنین برخی از قابلیت های دوربین در این گوشی بهبود بخشیده شده است – و از دیدگاه های چندگانه این پرچمدار قوی تر از هوآوی P30 می باشد.

ما حدود یک ساعت با پرچمدار جدید چینی ها بازی کردیم و قابلیت های مختلف آن را بررسی کردیم، در حالی که برخی از عناصر موجود در این گوشی هوشمند حس خیلی بدی را می داد ولی برخی از قابلیت های دوربین این مسئله را کاملا از بین برد.

قیمت و تاریخ معرفی هوآوی P30 پرو (Huawei P30 Pro)

ما باید تا زمان معرفی رسمی این گوشی هوشمند منتظر باشیم، اما قیمت هوآوی P30 پرو بدین شرح است: اگر شما به دنبال یک حافظه ی رم 8 گیگابایتی هستید، هوآوی P30 پرو یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه می باشد که دارای سه حافظه ی ذخیره سازی مختلف می باشد: حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قیمت 999 یورو (حدود 850 پوند / 1120 دلار / AU 1500 دلار)، حافظه ی داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 1099 یورو (حدود 940 دلار / 1240 دلار / AU 1700 دلار) و حافظه ی 512 گیگابایتی با قیمت 1249 یورو (حدود 1050 دلار / 1400 دلار) / AU $ 2000) عرضه خواهد شد، البته باید به این نکته اشاره داشته باشیم که این قیمت ها هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

Huawei P30 Pro

از نظر تاریخ معرفی P30 Pro، شما می توانید این گوشی هوشمند را دقیقا در زمان معرفی (26 مارس) خریداری نمایید – بنابراین در صورتی که شما تصمیم به خرید این گوشی هوشمند دارید، سریعا می توانید این دستگاه را خریداری کنید. با تمامی این تفاسیر، به احتمال نمی توانیم تا چند روز آینده امیدوار باشیم که این گوشی هوشمند در فروشگاه ها قابل عرضه باشد – انتشار نسخه UK هوآوی P30 پرو به عنوان مثال، تا 5 آوریل سال جاری میلاد در دسترس کاربران قرار نخواهد گرفت.

به دلیل تحریم های ایالات متحده هنوز هم انتظار نمی رود که این گوشی هوشمند به این زودی ها در بازار گوشی های هوشمند این کشور قابل دسترسی باشد.

طراحی و صفحه نمایش

هوآوی P30 پرو در چهار رنگ مختلف عرضه خواهد شد: یک رنگ آبی روشن (به نام Breathing Crystal … شناخته می شود)، ترکیب بنفش / آبی با نام Aurora، رنگ نارنجی Amber Sunrise و Black Original). این محدوده pearlescent و shimmers با تن های مختلف و جذاب می باشد، به غیر از رنگ های سیاه و سفید، که اساسا تا حدودی حالت انعکاسی داشته و مانند یک آینه عمل می کنند. به نظر ما نام “Black Mirror” نام مناسبی برای این مدل نمی باشد.

ابعاد دقیق این گوشی هوشمند را ما در این بررسی در نظر نگرفتیم، اما صفحه نمایش 6.47 اینچی این دستگاه از نوع OLED بوده که به طور دقیق بر روی پنل جلویی این دستگاه و بدون حاشیه و همراه با یک بریدگی کوچک بر روی آن به عنوان دوربین سلفی، قرار گرفته است.

Huawei P30 Pro

جالب است که بدانید کمپانی هوآوی تصمیم دارد تا تغییرات جذاب و زیبایی را در طراحی گوشی های هوشمند خود ایجاد نماید، قطعا در مقالات مختلف خوانده اید که ایجاد یک دوربین سلفی با بریدگی پانچ چه نوع ویژگی است، و در آینده چه چشم اندازی خواهد داشت … حداقل این موردی است که کمپانی زیر مجموعه ی هوآوی یعنی Honor قول داده است که چنین طراحی را در گوشی های هوشمند خود اعمال نماید.

تاثیر کلی کیفیت صفحه نمایش این است که با وجود داشتن تنها یک پنل Full HD شما یک تصویر بسیار شفاف و حیرت انگیز را دریافت خواهید کرد. میزان روشنایی صفحه نمایش بر اساس زمان دقیق روز تغییر می نماید. با این وجود، البته ما اکنون در این بخش اطمینان نداریم که از قابلیت HDR در صفحه نمایش این گوشی هوشمند پشتیبانی می شود یا خیر، و این موردی است که همه ی ما دنبال آن هستیم.

اگر به دنبال یک صفحه نمایش قدرتمند و پویا از نوع OLED هستید، بهتر است گزینه ی «pre-order now» را خاموش کنید تا زمانی که رنگ های طبیعی خاموش در صفحه نمایش هوآوی P30 پرو مشاهده نشود. قطعا مسئله ی خاصی نیست، اما موردی است که شاید شما بخواهید به طور خاص آن را بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید  مدل جدید P40 هوآوی در حالی رونمایی شد که همه منتظر P50 بودند!

طراحی Huawei P30 Pro ضد خش نیست، اگر چه صفحه نمایش آن ممکن است که به مشکل بر بخورد ولی منحنی بدنه به سمت باند آلومینیومی نسبتا ضخیم می باشد که در اطراف دستگاه قرار دارد.

دوربین

قابلیت بزرگ هوآوی در این مدت طولانی به ما خبر داد که سیستم جدید دوربین هوآوی P30 پرو ادعا می کند که ما می توانیم به طور کلی شاهد تصاویر جدید از دوربین گوشی های هوشمند خواهیم بود. محور اصلی برای سنسور Super Spectrum، یک سنسور 40 مگاپیکسلی است که می تواند در نور با یک میزان ISO بالا و به همراه یک لنز با گشودگی دیافراگم f / 1.6 برای فیلم برداری در شب کاربردی باشد. سنسور SuperSpectrum هوآوی یکی از قابلیت های این کمپانی است که بزرگترین فروش را در این بخش به ثت رسانیده است: این سنسور به عنوان جایگزین هر یک از پیکسل های سبز رنگ در یک سنسور استاندارد RGB به همراه دو پیکسل زرد می باشد، بنابراین این سنسور قادر خواهد بود که بیشتر اطلاعات نور و رنگ را به عنوان یک نتیجه همراه با افزایش میزان توانایی حذف نور قرمز و سبز ارائه می دهد.

Huawei P30 Pro

عکاسی با هوش مصنوعی قدرتمند (HI) کمپانی هوآوی، در نتایج بسیار تاثیرگذار خواهد بود. این دوربین با یک ماژول دوربین 5 مگاپیکسلی تصاویر تله فوتو ایجاد می نماید (دستاوردی است که با چرخاندن نور در 90 درجه داخل ماژول دوربین گوشی به منظور ایجاد فضایی بیشتر برای نشان دادن تصویر استفاده می گردد) و همچنین سنسور تصویربرداری از حالت پرواز (برای تارشدن پس زمینه بهتر ) و یک حالت فوق العاده گسترده با استفاده از سنسور 20 مگاپیکسلی ارائه می نماید.

هوآوی P30 پرو همچنین دارای یک زوم 10 برابری بی نظیر می باشد، این کمپانی ادعا می کند که این برند تجاری به لطف هوش مصنوعی داخلی طراحی شده است و از این قابلیت برای ارائه یک زوم دیجیتال 50 برابری استفاده می کند، به عنوان مثال شما می توانید برای ثبت تصاویری مانند گرفتن عکس از قرص ماه و یا تنها یک عکس از سراسر خیابان در یک منطقه آزمایشی دوربین این دستگاه را امتحان کنید. نحوه ی عملکرد دوربین بر روی هوآوی P30 پرو چگونه است؟ بسیار عالی! اساسا عکس های داخل و خارج از منزل شفاف و جذاب به نظر می رسند، اما این موضوع نشان می دهد که همان میزان از وضوح که در بسیاری از گوشی های هوشمند هوآوی وجود دارد.

Huawei P30 Pro

قابلیت بوکه نیز در تصاویر خوب ارزیابی شده است، هر چند که تاخیر بسیار زیاد در شاتر بسیار واضح می باشد- در اصل، اکثر عکس هایی که در این گوشی هوشمند خودمان شاهد بودیم، قدرت بسیار زیادی را به نمایش گذاشتند، تنها در بخش هایی نیاز داشت تا با استفاده از AI میزان تیزی تصاویر تنظیم گردد.

باتری

طول عمر باتری هوآوی P30 پرو بر خلاف عملکرد این برند تجاری اعلام نشده است، اما این کمپانی قدرتمند اساسا در پرچمداران خود از یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی در پرچمداران خود استفاده می نماید.

با توجه به این موضوع که ما می دانیم کمپانی هوآوی  در ارائه قابلیت های مدیریت باتری بسیار عالی عمل می نماید، انتظار داریم که این گوشی هوشمند حداقل یک روز توانایی شارژدهی را داشته باشد. با تمامی این تفاسیر، اگر زمان کمی بری شارژ دستگاه خود در طول یک روز دارید، می توانید از فناوری شارژ سریع 40 وات در هوآوی P30 پرو استفاده نمایید به این معنا که شما تنها می توانید 70٪ شارژ باتری خود را در 30 دقیقه به دست آورید، که این میزان بسیار باورنکردنی است.

Huawei P30 Pro

به احتمال در داخل جعبه ی این گوشی هوشمند یک شارژر بی سیم 15 واتی با ظرفیت شارژ یک هدفون بی سیم و یا یک گوشی هوشمند دیگر تعبیه شده است. اکنون ما در آینده زندگی می کنیم!

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با روم تک همراه باشید …

 

منبع: techradar

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی هوآوی P30 پرو (Huawei P30 Pro)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *