نسل جدید سری 4 کوپه بی ام و معرفی شد

شرکت بی ام و در چند هفته گذشته محصولات جدیدی را با چهره‌ای بروزرسانی شده معرفی کرد. حال نوبت به نسل جدید خودرو سری 4 کوپه رسید که به تازگی مدل 2021 آن با چهره‌ای متفاوت و جلوپنجره بسیار بزرگ رونمایی شد.

پیش از معرفی سری 4 کوپه 2021، تاکنون تصاویر جاسوسی و غیررسمی مختلفی مربوط به آن منتشر شده بود اما در نهایت کمپانی آلمانی تصمیم گرفت به انتظار پایان داده و این خودرو کوپه را رونمایی کند.

نسل جدید سری 4 هیچ وجه اشتراکی با نسل قبل خود نداشته و بی ام و بیشترین تغییرات را برای آن در نظر گرفته است. مدت‌ها بود که در انتظار رونمایی نسل جدید سری 4 مدل 2021 بودیم و در نهایت این انتظار به پایان رسید. این خودرو براساس پلتفرم Cluster Architecture ساخته شده که پیشتر این پلتفرم در سری 3 مدل G20 هم گنجانده شد.

گفته می‌شود تفاوت میان سری 3 و 4 بی ام و بیشتر در جلوپنجره و تعداد درب است. باید بیان داشت که سری 4 کوپه بزرگ‌ترین جلوپنجره را در میان محصولات بی ام و داراست. پیش از این نسخه فیس لیفت سری 7 با جلوپنجره بزرگ انتقادات بسیاری را به دنبال داشت و قطعا این موضوع شامل سری 4 مدل 2021 هم می‌شود. طراحی جلوپنجره آخرین بار در X7 به کار گرفته شد و دیگر بی ام و این نوع طراحی جلوپنجره را به کار نگرفت.

سری 4 کوپه 2021 بی ام و متفاوت از همیشه 

حال برای سری 4 کوپه در نظر گرفته شده و چهره تهاجمی و اسپرتی را به این مدل بخشید. این خودرو با سیستم هیبریدی خفیف در هر مدل بنزینی و دیزلی به فروش خواهد رسید و مدل M4 نیز با نام M440i xDrive عرضه خواهد شد.

درباره بحث فنی این اتومبیل باید بیان داشت که 420i به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ 184 اسب بخاری مجهز است که در واقع مدل پایه محسوب می‌شود. مدل 430i از همان پیشرانه اما با قدرت 258 اسب بخاری برخوردار است. هر دو مدل با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم تعلیق xDrive همراه هستند. بهترین مدل از پیشرانه 3.0 لیتری درون خطی شش سیلندر 374 اسب بخاری قدرت می‌گیرد.

مدل‌های دیزلی با نام 420d  و 420d xDrive راهی بازار ایالات متحده خواهند شد. این مدل‌ها از پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر 190 اسب بخاری قدرت می‌گیرند. شرکت بی ام و در نظر دارد از مارس سال 2021، مدل 430d xDrive با قدرت پیشرانه 286 اسب بخاری و M440d xDrive با قدرت 340 اسب بخاری را روانه بازار کند. در کابین داخلی شباهتی به سایر محصولات نسل جدید داشته و سیستم سرگرمی آن از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی به عمل می‌آورد.

بیشتر بخوانید  رونمایی بی ام و از شاسی بلند الکتریکی iX3 2021

چراغ جلو از نوع Laser Lights LED بوده و لیزری محسوب می‌شود. سیستم ناوبری نیز با فناوری iDrive 7 بی ام و همراست و برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا بی ام و اطلاعات تکمیلی از قبیل تاریخ دقیق عرضه و قیمت را اعلام کند.

بی ام و معتقد است که سری 4 کوپه 2021 یک محصول انقلابی در طراحی برای این شرکت بوده و نظر علاقمندان به اتومبیل اسپرت را جلب خواهد کرد. مشخص نیست آیا بزودی دیگر مدل سری 4 معرفی خواهد شد یا خیر.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نسل جدید سری 4 کوپه بی ام و معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *