یکی از شرکت های چینی پنل OLED آیفون آینده را می سازد

یکی از شرکت های چینی پنل OLED آیفون آینده را می سازد

اپل تاکنون با همکاری ال جی و سامسونگ موفق شده پنل OLED آیفون را تامین کند. اما به دلیل افزایش تقاضا کمپانی کوپرتینویی تصمیم گرفته شرکت دیگری هم وارد این بازی نماید و آن چیزی نیست جز کمپانی چینی CSOT.

خبرگزاری The Elec گزارش داده که شرکت CSOT و اپل در حال مذاکره هستند تا خط تولید جدیدی را راه اندازی کنند. CSOT اخیرا به دلیل سرمایه گذاری قابل توجهی که روی آن صورت گرفته، مورد توجه شرکت های بزرگی قرار گرفت.

در سال 2021 بود که CSOT پنل نمایشگر برخی از گوشی های سری گلکسی M سامسونگ را به تولید رساند. سامسونگ اگرچه خود یکی از تولیدکنندگان بزرگ پنل است، برای کاهش هزینه تولید، برخی قطعات را برای تولید برعهده شرکت های ثانویه می گذارند. گوشی گلکسی A73 آینده هم قرار است به پنل نمایشگر CSOT مجهز شود.

شرکت CSOT سخت در تلاش است نظر مدیران اپل را جلب کند و برای این کار راه سختی در پیش دارد. در حال حاضر BOE پس از چندین شکست موفق شده نظر مدیران اپل را جلب کرده و تولید بخشی از پنل OLED آیفون را برعهده گرفته است.

طی سال های گذشته BOE توانست پنل 6.1 اینچی آیفون 12 و 13 را تامین کند. گفته شده پنل اولد آیفون 14 توسط BOE به تولید خواهد رسید. این کمپانی همچنین روی پنل LTPO اولد هم فعالیت دارد و اپل امیدوار است تا تولید پنل بخشی از گوشی های آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس را برعهده BOE بگذارد.

اکنون CSOT تنها تولید اولد LTPS را انجام خواهد داد که فناوری رایجی محسوب می شود. شرکت های بسیاری هستند در تلاشند نظر مدیران اپل را برای تولید پنل اولد جلب کنند. از جمله باید به Visionox هم اشاره کرد. این کمپانی تلاش بسیاری کرده و هزینه فراوانی نموده تا توسعه بخش تولید پنل خود را ارتقا بخشد.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود CSOT با این کمپانی کوپرتینویی همکاری خواهد داشت یا خیر. در اخباری مرتبط طبق گزارش MacRumors، اطلاعات جدید از یادداشت تحقیقاتی Haitong International Securities است. پیش از این، جف پو تحلیلگر اعلام کرده بود که غول کوپرتینویی قصد دارد سری آیفون 14 را در سپتامبر 2022 عرضه کند، این سری شامل آیفون 14 نسخه 6.1 اینچی، آیفون 14 مکس 6.7 اینچی، آیفون 14 پرو 6.1 اینچی و آیفون 14 پرو 6.7 اینچی می شود. به تازگی  Pu جزئیات مربوط به سری آیفون 14 پرو را در یادداشت تحقیقاتی جدید فاش کرده است.

بیشتر بخوانید  مروری بر آی مک 27 اینچی جدید اپل؛ که مدت زیادی هم از معرفی‌ شدنش نمی گذرد!

طبق گزارش‌ها، نسخه‌های Pro به یک لنز دوربین سه‌گانه مجهز می‌شوند که لنز اصلی آن یک دوربین 48 مگاپیکسلی است که با یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید و یک لنز تله‌فوتو همراه می‌شود. این خبر مطابق با گزارش های قبلی ما است که در ابتدا توسط یکی دیگر از تحلیلگران شناخته شده مینگ-چی کو به اشتراک گذاشته شد، که در ماه آوریل ادعا کرده بود مدل‌های آیفون 14 پرو دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با پشتیبانی از فیلمبرداری 8K هستند.

علاوه بر این، Pu همچنین اضافه کرد که انواع آیفون 14 پرو حتی 8 گیگابایت رم ارائه می کنند که نسبت به رم 6 گیگابایتی که در بالاترین نسخه سری آیفون 13 پرو ارائه شده بود، بیشتر است. به خاطر داشته باشید که این هنوز فقط یک گزارش تایید نشده است، بنابراین فعلا آن را باید شایعه حساب کنید. با توجه به اینکه چند ماه تا عرضه آیفون 14 باقی مانده است، می‌توان انتظار داشت که شایعات و گزارش‌های بیشتری نیز منتشر شود، بنابراین برای اطلاعات بیشتر باید منتظر ماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : یکی از شرکت های چینی پنل OLED آیفون آینده را می سازد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *