گوگل موظف به پرداخت 9 میلیارد غرامت به کمپانی اپل شد

غرامت گوگل به اپل

غرامت گوگل به اپل | یکی از موضوعاتی که این روزها سبب می شود کمپانی های ابر قدرت نظیر گوگل و اپل باقی بمانند و فعالیت خود را گسترش دهند همین هزینه هایی است که بابت اشتراک در خصوص موضوعاتی نظیر ارائه ی یک قابلیت به صورت پیش فرض در یک سیستم عامل دیگر پرداخت می نمایند.

غرامت گوگل به اپل

کمپانی گوگل در طول سال مبالغ بسیاری به اپل پرداخت می نماید تا در اپلیکیشن سافاری سیستم عامل iOS به عنوان یک موتور جستجوی پیش فرض باقی بماند. این موضوع سبب می گردد که صاحبان دستگاه های آیفون و آیپد با جستجوی مطالب خود به صفحه جستجوی گوگل ارجاع داده می شوند. اکنون یکی از تحلیگران معروف ادعا کرده است که در سال جاری مبلغ قرارداد گوگل و اپل احتمال دارد که شدیدا افزایش پیدا کند و به مبلغ 9 میلیارد دلار نیز برسد.

غرامت گوگل به اپل

این موضوع که کمپانی گوگل سالانه مبلغی به منظور مسائل یاد شده به کمپانی اپل پرداخت می‌کند، موضوعی در پشت پرده نیست و رسانه‌ ها از مبالغ پرداخت‌ های یاد شده اطلاع دارند. در اصل در سال 2014 میلادی، کمپانی گوگل مجبور شد تا یک میلیارد دلار برای تعهدنامه مطرح شده پرداخت نماید و مبلغ این قرارداد سال پیش به 3 میلیارد دلار نیز رسیده است. اکنون راد هال تحلیلگر معروف دنیای جازی ادعا کرده از جایی که کمپانی اپل با کاربران دستگاه های آیفون و آیپد‌، بیشترین مقدار ترافیک را برای موتور جستجوگر گوگل فراهم می نمایند، دوباره تصمیم دارد که رقم قرارداد خود را افزایش دهد. جالب اینجاست که کمپانی گوگل نیز خود را مسئول می‌ داند تا مبلغ مذکور را پرداخت نماید و نمی تواند از حجم ترافیک ایجاد شده توسط کاربران سیستم عامل iOS صرف نظر نماید.

در حال حاضر مبلغ قرارداد همکاری بین کمپانی های گوگل و اپل 3 برابر مبلغ مشابه سال گذشته شده است و بر اساس گفته ی کارشناسان بعید نیست که این مبلغ پس از گذشت 12 ماه در انتهای سال 2019 میلادی به 12 میلیارد دلار نیز برسد.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  iOS نسخه 8.4.1 منتشر شد

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوگل موظف به پرداخت 9 میلیارد غرامت به کمپانی اپل شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *