گوشی Nubia Z40 به چیپست Snapdragon 8 Gen 1 مجهز است

گوشی Nubia Z40 به چیپست Snapdragon 8 Gen 1 مجهز است

شرکت سازنده تراشه کوالکام رویدادی را برای 1 دسامبر برنامه ریزی کرده است که در آن پردازنده پرچمدار جدید خود، اسنپدراگون 8 نسل 1 را معرفی کرد. در حال حاضر، اولین سازنده گوشی های هوشمند که موبایلی با این تراشه جدید معرفی کرده، موتورولا بوده و سپس سایر برندها دست به کار شدند. پیشتر نیز شیائومی Mi 12 ارائه با این چیپست رونمایی شده است. به هر حال، همانطور که برخی از شایعات افشا کردند، گوشی بعدی Nubia Z40 زد تی ای خواهد بود که چنین پردازنده ای دارد.

اخیراً یکی از افشاگران صنعت موسوم به @Paras Guglanire در حساب توییتر خود مدل های بعدی را که ZTE در دستور کار دارد، فاش کرد. در این لیست به نسل هفتم گوشی های بازی Red Magic اشاره شده است. آنها با شماره مدل NX679J و NX709J آشکار شدند. علاوه بر این، گوشی هوشمند پرچمدار Nubia Z40 نیز در این لیست قرار دارد. مدل گوشی NX701J است. می دانیم که این گوشی هوشمند از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برد. اما از آنجایی که Nubia Z30 Pro در ماه می عرضه شد، دلایل زیادی وجود دارد که فکر کنیم Z40 به این زودی به فروش نخواهد رسید. یکی دیگر از دستگاه های لیست شده ZTE M2 Play با شماره مدل NX907J می باشد. با این حال، گوشی هوشمند رده بالایی نخواهد بود. ZTE مدل Nubia M2 Play را در سال 2017 عرضه کرد. این مدل دارای تراشه اسنپدراگون 435 است و از صفحه نمایش 5.5 اینچی LCD  با کیفیت 720p بهره می برد.

پس از نامگذاری صورت گرفته توسط کوالکام برای چیپست پرچمدار خود، انتظار می رفت که تراشه بعدی اسنپدراگون 898 نام داشته باشد. اما کوالکام اعلام کرد که نام تجاری اسنپدراگون به یک برند جداگانه تبدیل خواهد شد و به طور مستقل عمل می کند. با این بیانیه، اصل نام گذاری تراشه های موبایل اسنپدراگون نیز تغییر کرد. نام جدید «Snapdragon 8 Gen 1» است. بنابراین با چیپست با عملکرد بالایی از سوی کوالکام رو به رو هستیم که تحت فرآیند 4 نانومتری به تولید می رسد.

چیپست دارای یک هسته 3.0 گیگاهرتزی، سه هسته 2.5 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی خواهد بود و در کنار آن و پردازنده گرافیکی آن Adreno 730 قرار می گیرد. بنابراین اسمارتفون هایی که این چیپست را دارند یک گزینه بسیار قدرتمند تلقی خواهند شد و نباید آنها را مدل های ساده ای به حساب آورد. زد تی ای Nubia Z40 بخشی از خانواده نوبیا گیمینگ بوده و ویژگی های برجسته ای در خود دارد که می تواند نظر مخاطب را جلب کند.

در اخباری مرتبط همانطور که انتظار می رفت، کوالکام پیشتر پردازنده نسل بعدی گوشی های هوشمند را در Snapdragon Tech Summit معرفی کرد. چیپست جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 نام دارد و این شرکت جزئیاتی را در مورد پردازنده نیز فاش کرده است.

این چیپست به عنوان جانشین اسنپدراگون 888 معرفی شده است اما اکنون این شرکت طرح نامگذاری جدیدی را اتخاذ کرده و این چیپست جدید اسنپدراگون 8 نسل 1 اولین چیپست است که طرح نامگذاری جدید دارد. همانطور که معمولاً انتظار دارید، کوالکام Snapdragon 8 Gen 1 بر روی بهبود در شش حوزه اصلی متمرکز شده است، اتصال 5G، سنسورهای دوربین، هوش مصنوعی، بازی، صدا و امنیت. همچنین با استفاده از فرآیند 4 نانومتری به جای فرآیند 5 نانومتری که نسل قبلی اسنپدراگون 888 بر روی آن ساخته شده بود، ساخته می شود.

بیشتر بخوانید  آمریکا ZTE را به خاطر صادرات غیر قانونی تجهیزات از آمریکا به ایران مجازات می کند

این اولین تراشه کوالکام است که دارای آخرین معماری Armv9 هم می باشد. CPU هشت هسته‌ای Kryo دارای یک هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته عملکرد Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است.

به طور کلی، این شرکت می گوید که اسنپدراگون 8 نسل 1 تا 20 درصد عملکرد بهتری ارائه می دهد و تا 30 درصد از مصرف انرژی کارآمدتر از نسل قبلی برخوردار است. این پردازنده به تراشه گرافیکی جدید Adreno مجهز است که وعده داده شد 30 درصد رندر گرافیکی سریع‌تر و 25 درصد راندمان انرژی بهتر ارائه می‌دهد.

Snapdragon 8 Gen 1 دارای یک سیستم تصویربرداری جدید است که با یک ISP هجده بیتی، با محدوده دینامیکی، رنگ و سرعت بهبود یافته ارائه می شود. این چیپست به پشتیبانی دوربین با قابلیت فیلمبرداری 8K HDR همراه با موتور جدید بوکه می پردازد که عکس هایی به سبک حالت پرتره را به ویدیو می آورد. همچنین یک ISP همیشه روشن وجود دارد که مصرف انرژی کم را برای کارهایی مانند قفل با چهره ارائه می دهد.

برای اتصال، با مودم اسنپدراگون X65 همراه است که نسل چهارم مودم 5G کوالکام محسوب می شود و بر اساس سازگاری موجود mmWave و زیر 6 گیگاهرتز، با پشتیبانی از سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه و آخرین مشخصات 3GPP Release 16 ساخته شده است. این سیستم با FastConnect 6900 Mobile Connectivity System همراه شده  که ادعا می شود، بهترین سرعت وای فای 6 را دربرمی گیرد.

از Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E به همراه بلوتوث LE Audio و فناوری Snapdragon Sound این شرکت که صدای بی سیم AptX Lossless را فعال می سازد، پشتیبانی می کند. بخش امنیتی شامل یک موتور مدیریت جدید بوده که برای بهبود عملکرد امنیتی درنظر گرفته شد. همچنین از استاندارد Android Ready SE با پشتیبانی از کلیدهای دیجیتال ماشینی، گواهینامه های رانندگی، شناسه ها و کیف پول های الکترونیکی برخوردار است. همچنین پشتیبانی داخلی iSIM برای اتصال مستقیم به شبکه های سلولی وجود دارد.

برای هوش مصنوعی، اسنپدراگون 8 نسل 1 دارای جدیدترین پردازنده Hexagon کوالکام با موتور هوش مصنوعی نسل هفتم است. گفته می‌شود که این چیپ چهار برابر سریع‌تر از نسل قبلی خود بوده و تا 1.7 برابر بازده انرژی بیشتری دارد.

کوالکام فاش کرده که انتظار می رود اولین دستگاه های مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 تا پایان سال جاری عرضه شوند. در حال حاضر، لیست برندهایی که برای معرفی دستگاه مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 فعال هستند، شامل Black Shark، Honor، iQOO، Motorola، Nubia، OnePlus، OPPO، Realme، Redmi، SHARP، Sony Corporation، Vivo، Xiaomi و زد تی ای می شود.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی Nubia Z40 به چیپست Snapdragon 8 Gen 1 مجهز است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *