گوشی های پرچمدار آینده سامسونگ همچنان با اگزینوس

گوشی های پرچمدار آینده سامسونگ همچنان با اگزینوس

پیشتر گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه ممکن است سامسونگ به چیپست مدیاتک انتقال پیدا کند و اگزینوس خود را کنار بگذارد. بنابراین گوشی های سری گلکسی اس 23 و گلکسی اس 22 اف ای اولین اسمارتفون های پرچمدار خواهند بود به جای چیپ اگزینوس دارای پردازنده مدیاتک دیمنسیتی هستند.

موضوعی که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند بازار اگزینوس را با افول همراه خواهد ساخت و این یعنی ضرری برای سامسونگ. تراشه اگزینوس شاید مطابق انتظارات ظاهر نشود اما در نوع خود عملکرد قابل قبولی دارد. انتقادات و شکایت کاربران از گوشی های مجهز به چیپست اگزینوس موجب شد تا سامسونگ به دنبال ایجاد تغییری باشد اما گویی چنین برنامه ای در کار نبوده و کره ای ها چندان به دنبال ایجاد تغییر نیستند.

پیشتر گزارشی منتشر شد که نشان می داد تنها 20 درصد اسمارتفون های سامسونگ دارای چیپ اگزینوس هستند و به دنبال ارتقا رقم تا 60 درصد است. در اخباری مرتبط شرکت سامسونگ پیشتر در گوشی های خود مکانیزمی را به کار گرفته که موجب می شد کارایی دستگاه هنگام اجرا برنامه و بازی محدود شده و هنگام اجرا بنچمارک این قابلیت غیرفعال می شد تا امتیاز بالایی بدست آورد.

این رسوایی موجب شد تا اپراتورهای کره ای تصمیم گیرند قیمت گلکسی اس 22 را با کاهش شدید همراه سازنده و به فروش برسانند. از سال 2016 سامسونگ تصمیم گرفت قابلیت Game Optimizing Service را در گوشی های خود به کار گیرد. شاید همه گوشی ها مکانیزم مدیریت مصرف باتری و دما دارند اما کارشناسان GOS را عملی متقلبانه از سوی سامسونگ می دانند که در بنچمارک ها غیرفعال می شود. همچنین گوشی‌های قبل تر از گلکسی اس 22 در دفع گرما عملکرد بهتری داشتند و همین امر موجب نادیده گرفته شدن GOS می شد.

بنچمارک Geekbench هم نشان داد با فعال شدن GOS افت کارایی 46 درصدی به وجود می آید. وجود GOS و رفتار غیرمعمول آن در محصولات سامسونگ موجب شده برخی بنچمارک‌ها اقدام به حذف مدل‌هایی از سری S22 ،S21 ،S20 و S10 در رده بندی خود کنند. حتی گلکسی تب اس 8 اخیر هم از فهرست بنچمارک ها حذف شد. به هر حال وجود GOS موجب می شود تا کارایی دستگاه کاهش یابد و این امر رسوایی برای سامسونگ شد. در نتیجه اپراتورهای کره ای هم در اقدامی قیمت جدیدترین پرچمداران سامسونگ را به نصف کاهش دادند.

بیشتر بخوانید  سامسونگ و معرفی دو گوشی هوشمند Galaxy A71 5G و A21

انتظار داریم سامسونگ سری گلکسی اس 23 را اوایل 2023 معرفی کند و گلکسی اس 22 اف ای هم پیش بینی شده در تابستان یا اواخر امسال با طراحی بهتر و مشخصات بالا معرفی شود.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی های پرچمدار آینده سامسونگ همچنان با اگزینوس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *