گوشی های منتخب شیائومی اکنون با 3 مرورگر عرضه می شوند

گوشی های منتخب شیائومی اکنون با 3 مرورگر عرضه می شوند

MIUI قدیمی ترین رابط کاربری اندرویدی باقی ماند. برای کسانی که نمی دانند، این اولین محصول شیائومی است. علی‌رغم وجود سال ها در بازار، هنوز هم نسبت به تازه واردانی مانند One UI سامسونگ پشتیبانی طولانی تری ارائه نمی دهد.

به هر حال، این شرکت اکنون نرم افزار را برای اکثر دستگاه ها، به ویژه مدل های پرچمدار و میان رده، به درستی بهینه کرده است. حتی به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه های سیستمی بیشتری را نسبت به هر رابط کاربری حذف و نصب کنید.

اما اکنون، به دلایلی، شیائومی تصمیم گرفته است که نه یک، بلکه سه مرورگر را در گوشی های منتخب همراه سازد. روز گذشته MIUI 14 را به صورت دستی روی  Redmi Note 12 Pro Plus نصب کردیم. در کمال تعجب، این نرم افزار همچنان بر پایه اندروید 12 است.

با این حال، وقتی متوجه مرورگر غیرقابل نصب Opera در منو برنامه شدیم، بیشتر متحیر شدم. سپس، اوایل امروز، با این مقاله شیائومیوی با ذکر منبع Kacper Skrzypek مواجه شدم.

آن زمان بود که متوجه شدم شیائومی به نظر می رسد قراردادی با اپرا برای ارائه مرورگر روی گوشی هایش امضا کرده است. جالب اینجاست که این مرورگر محدود به دستگاه‌هایی شده که نسخه‌های هندی و جهانی MIUI را اجرا می‌کنند.

بنابراین، کاربران شیائومی در هند اکنون باید با دو مرورگر از پیش نصب شده (Chrome و Opera) روی گوشی های هوشمند خود که غیرقابل نصب هستند، سروکار داشته باشند. از سوی دیگر، وضعیت برای کاربران “Global” کمی متفاوت است زیرا آنها سه مرورگر دریافت می کنند که سومین مرورگر Mi Browser است. اما در این نسخه از MIUI، مرورگر Opera را می توان حذف نصب کرد.

بنابراین به نظر می رسد که مرورگر غیرقابل نصب Opera به عنوان جایگزینی برای مرورگر Mi در هند عمل می کند، جایی که مورد دوم در سال 2020 در کشور ممنوع شد.

در اخباری مرتبط شرکت شیائومی در نهایت تاریخ رونمایی 13 اولترا پرچمدار را با انتشار دعوتنامه خود مشخص کرد. طبق این دعوتنامه گوشی در روز 18 آوریل رونمایی خواهد شد و تصویر دعوتنامه نیز جزیره دوربین دایره ای بزرگ این گوشی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  فریم تیتانیومی سری شیائومی 14 در کار است

تاکنون شایعات و تصاویر متعددی از شیائومی 13 اولترا منتشر شد. طبق گفته‌ی Digital Chat Station،  گوشی Xiaomi 13 Ultra دارای سیستم چهار دوربین است که کل محدوده کانونی را پوشش می‌دهد، از جمله یک سنسور کاملاً جدید برای دوربین ثانویه. دوربین اصلی از سنسور IMX989 استفاده می کند که به دلیل کیفیت تصویر استثنایی شناخته شده و سایز سنسور بزرگ 1 اینچی است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی های منتخب شیائومی اکنون با 3 مرورگر عرضه می شوند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *