گوشی های اندرویدی به تماس ماهواره ای مجهز می شوند

گوشی های اندرویدی به تماس ماهواره ای مجهز می شوند

به لطف همکاری کوالکام و ایریدیوم، اکثر گوشی های هوشمند با پردازنده های اسنپدراگون 8 نسل 2 به دستگاه های پیام اضطراری ماهواره ای تبدیل خواهند شد. اگر این رویکرد شبیه رویکرد اپل باشد که در آیفون 14 ادغام شده است، انتخاب شریک ماهواره ای می تواند مزیتی برای کوالکام ایجاد کند.

اگر بتوانید حتی یک تکه کوچک از آسمان را ببینید، می توانید از هر کجای دنیا ارتباط برقرار کنید. فرانچسکو گریلی، معاون کوالکام و مسئول فناوری های ماهواره ای، این تعهد را داده است. او نشان داد که چگونه این فناوری به زودی در گوشی های هوشمند اندرویدی در CES 2023 در دسترس خواهد بود. بدین ترتیب به اپل پاسخ داد. که در سپتامبر 2022 با عرضه آیفون 14 خود عصر ارتباطات ماهواره ای اضطراری را راه اندازی کرد.

اگر کوالکام در رقابت از اپل عقب است، در درجه اول به دلیل تاریخ معرفی بعدی کوالکام برای پردازنده ها است. کوالکام معمولاً SoC های خود را در پایان سال معرفی می کند. با این حال، “تاخیر” کوالکام در درجه اول به عرضه نرم افزار و راه اندازی خدمات مربوط می شود. اکثریت قریب به اتفاق دستگاه های اندرویدی رده بالای امسال که پردازنده های اسنپدراگون 8 نسل 2 را در خود جای داده اند، از قبل سازگار هستند. اما انتخاب شریک ماهواره ای، فناوری کوالکام را به طور قابل توجهی از اپل متمایز می کند.

برخلاف اپل که با Globalsat قرارداد بسته بود، کوالکام به American Iridium، یکی دیگر از کارشناسان ماهواره روی آورد. که بدون شک وزنه سنگین این رشته در صنعت است. بیشتر افرادی که در زمینه‌هایی کار می‌کنند که نیاز به تفکر خلاقانه در خارج از چارچوب دارند، مانند کوهنوردان، انسان‌دوستان، کاشفان، خبرنگاران پوشش‌دهنده درگیری‌های مسلحانه و مقامات دولتی، احتمالاً تلفن ماهواره‌ای دارند. این اغلب یک دستگاه مبتنی بر Iridium است به دلیل قدرت اصلی این شبکه: دسترسی جهانی آن.

یک دستگاه سازگار با شبکه ایریدیوم می‌تواند به محض در دسترس قرار گرفتن تکه‌ای از آسمان، پیام‌هایی را از قطب شمال به نقطه نمو در اقیانوس آرام ارسال و دریافت کند – دو جهته بودن که در گوشی‌های هوشمند نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. شبکه Globalsat اینطور نیست. معماری فنی دو شبکه مقصر این موضوع است. ایریدیوم یک صورت فلکی با ارتباطات بین ماهواره ای است. در حالی که Globalsat به رله های زمینی متکی است (چند ده روی زمین وجود دارد).

علاوه بر این، ایریدیوم دارای ماهواره های بیشتری است که در ارتفاعات پایین تر در مدار هستند (66 + 9 نسخه پشتیبان در مقابل 24 برای Globalstar). آسان‌تر کردن برقراری ارتباط حتی در عمیق‌ترین دره‌ها یا دره‌ها، جایی که Globalsat مشکلات بسیار بیشتری خواهد داشت. قابل ذکر است که این پیشنهاد اپل را رد نمی کند. خدماتی که در حال حاضر برای استفاده پراکنده در قلب صحرای آتاکاما ایده آل است. در نهایت، اگر سرویس در شیلی تاسیس شده باشد. با این حال، باهوش ترین کاوشگران همواره Iridium را به جای Globalsat انتخاب می کنند.

خبر خوب این است که دستگاه های اندرویدی رده بالا باید امسال کاملاً با اتصالات ماهواره ای سازگار باشند. که برای هر کسی که قصد خرید آن را دارد عالی است. با این حال، مشمول محدودیت های فنی و قانونی است. برای اینکه دستگاه بتواند از این سرویس استفاده کند، فرانچسکو گریلی می گوید که باید از جدیدترین آنتن های RF ما استفاده کند. اگر شرکتی ارائه دهنده خدمات دیگری را انتخاب کند، این امر قابل دستیابی نخواهد بود. زیرا مودم X70 Snapdragon 8 Gen 2 به این آنتن ها نیاز دارد. اگرچه این غیر معمول است، اما برندها گاهی اوقات تصمیم می‌گیرند کل پشته فناوری را خریداری نکنند. به دلیل عدم وجود جزئیات فنی در مورد نوع آنتن RF مورد استفاده. اعتبارسنجی اطلاعات به سادگی چالش برانگیز خواهد بود!

بیشتر بخوانید  پردازنده 8cx Gen4 کوالکام بزودی معرفی می شود

قانون کشوری که گوشی هوشمند خریداری شده باید این نوع استفاده را مجاز کند. خدمات ماهواره ای در کشورهایی مانند چین یا هند مجاز نیست. به دلیل قوانین محلی نمی توانید از آن بهره مند شوید. با این حال، برای همه دستگاه های سازگار خریداری شده در آمریکای شمالی یا اروپا امکان پذیر خواهد بود. و آنها در هر کجای زمین کار خواهند کرد،» آقای گریلی ادامه داد. به نظر می رسد کوالکام بر روی کاغذ برخی از مزایای تکنولوژیکی دارد. اپل، همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد، چند ترفند زیر آستین خود دارد.

همانطور که دیدیم، Globalstar همان سطح پوشش جامع Iridium را ارائه نمی دهد. شبکه در مرحله دوم به تعداد کمی از ایستگاه های زمینی وابسته است. زیرا صنعت ماهواره که شامل Iridium، Inmarsat، Globalstar و Thuraya می شود، کوچک است و درآمد چندانی تولید نمی کند. بدون جنبه “فسرو” که بازیگری مانند Space X می تواند به تصویر بکشد، همه پرتاب ها کنترل می شوند. اپل کاملاً از همه چیز آگاه است. بدون شک این دلیلی است که غول آمریکایی برای بهبود این شبکه انتخاب کرده است. با حفاری بیشتر در جیب های آن.

آخرین اما نه کم اهمیت، اپل در بخش یکپارچه سازی نیز برجسته خواهد بود. از آنجایی که این سرویس (مثل معمول اپل!)، از A تا Z برنامه ریزی شده است. سهولت ثبت نام برای یک طرح حفاظتی در زمان فرا رسیدن زمان. در حال حاضر به مدت دو سال رایگان است، و زمان نشان خواهد داد که اپل چه چیزی را انتخاب کرده است، و غیره. پیام های از پیش ضبط شده در ترمینال (که به طور خودکار موقعیت GPS را در بر می گیرد) برای یکپارچه سازی نرم افزار و غیره. آمریکایی همه چیز را قبلاً تنظیم کرده است.

شرکای اندروید کوالکام برای توسعه نه تنها یک پیشنهاد نرم افزاری، باید از ابتدا شروع کنند. اما همچنین یک پیشنهاد فنی و تجاری که برای هر کشور طراحی شده است. جایی که دستگاه ها اگر بخواهند با اپل رقابت کنند به فروش می رسند. پاشنه آشیل دستگاه‌های اندرویدی معمولاً پوشش آنهاست. امیدواریم کوالکام از قبل زمینه را برای شرکای خود فراهم کرده باشد. اگر نه احتمالاً برای حل آن باید کمی صبر کرد. که از نظر فضا برتر است تا واقعاً اپل را به چالش بکشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی های اندرویدی به تماس ماهواره ای مجهز می شوند

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. چقدر ترجمه تحت الفظی و بی کیفیتی:‌ «آخرین اما نه کم اهمیت». حتملا لازم نیست همه کلمات رو ترجمه کنید.