گوشی‌های شیائومی پوکو در یک نگاه

گوشی‌های شیائومی پوکو در یک نگاه

عملکرد عالی پوکوهای شیائومی، آن ها را مانند مرزی بین بهترین میان رده ها و بهترین پرچمداران گوشی شیائومی ساخته است. با این که قیمت گوشی شیائومی پوکو بسیار مناسب است، اما رسمی بودن گارانتی شیائومی در کنار کیفیت خوب پوکوها ما را ترغیب می‌کند تا در مورد خرید انواع گوشی پوکو از نمایندگی معتبر شیائومی  اقدام نمائیم. به طور کلی انواع گوشی های شیائومی پوکو از زمان تولید تاکنون شامل گوشی شیائومی پوکو اف 2 پروPOCO F2 Pro ، شیائومی پوکو ام 3 Xiaomi POCO M3، شیائومی پوکو ایکس 3 ان اف سی  Xiaomi POCO X3 NFC ، شیائومی پوکو ایکس 3 پرو Xiaomi POCO X3 Pro ، گوشی شیائومی پوکو اف 3 Xiaomi POCO F3، شیائومی پوکو امی 3 پرو Xiaomi POCO M3 Pro 5G، شیائومی پوکو ایکس 3 جی تی Xiaomi POCO X3 GT هستند.

صفحه نمایشِ روان، بازی بی وقفه!

یکی از دلایل مهمی که پوکوها به گوشی های بازی و گیم شهرت پیدا کردند، کیفیت صفحه نمایش و نرخ تازه سازی آن هاست. در خانواده پوکوهای شیائومی، همه گوشی ها کیفیت FHD+ دارند و از رزولوشن 2400×1080 برخوردارند. همچنین سرعت بالای تازه سازی صفحه نمایش این گوشی های شیائومی که 120 هرتز است، توانسته پوکوها را در میان رقبای موجود در بازار به رتبه بالایی برساند؛ البته این موضوع در مورد تمام پوکوها صادق نیست برای نمونه گوشی های پوکو اف 2 پرو با نرخ نوسازی 60 هرتز و گوشی پوکو ام 3 5G  با سرعت تازه سازی 90 هرتز نسبت به دیگر اعضای مجموعه شیائومی پوکو کمی آهسته تر عمل می کنند. نکته دیگر در مورد صفحه نمایش های پوکو، استفاده از محافظ نمایشگر گوریلاگلس است که از شماره 3 تا 6 و همچنین مدل ویکتوس آن نشان از قدرت در برابر آسیب هایی چون خراشیدگی دارند.

گوشی‌های شیائومی پوکو در یک نگاه

جمع بندی: پوکوهای شیائومی از نظر اندازه و کیفیت نمایشگر در یک دسته قرار می‌گیرند. باید توجه داشت که اگر قصد خرید گوشی برای بازی را دارید با انتخاب گوشی که دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است، از بازی خود لذت بیشتری ببرید!

جدول مشخصات صفحه نمایش گوشی های پوکو

گوشی‌های شیائومی پوکو در یک نگاه

سرعت و ظرفیت شارژ بالا!

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب گوشی مناسب برای بازی ظرفیت  شارژدهی و حفظ کردن طولانی مدت آن است. به طور کلی پوکوهای شیائومی ظرفیت های باتری و سرعت شارژ نزدیک به یکدیگر دارند. اساس ساخت باتری های این گوشی ها را می‌توان ظرفیت 5020mAh و شارژ سریع 30 وات گوشی شیائومی پوکو اف 2 پرو، در نظر گرفت و ردپای آن را در باتری 5160mAh گوشی شیائومی پوکو X3 NFC  نیز می توان یافت. اکثر گوشی های شیائومی پوکو شارژ سریع 33 وات داشته و تنها گوشی شیائومی پوکو  x3 جی تی  از شارژ توربوی 67 وات بهره می‌برد.

جمع بندی: اگر بر اساس ظرفیت باتری گوشی های پوکو قصد دسته بندی آن ها را داشته باشیم، گوشی پوکو ام 3 با ظرفیت 6000 در رتبه نخست قرار می‌گیرد و از نظر سرعت شارژ، گوشی جدید پوکو x3 جی تی با قابلیت شارژ توربو، جایگاه نخست را کسب می‌کند. بنابراین با شارژ سریع 33 وات و ظرفیت 5160 میلی آمپر گوشی پوکو x3 می‌توان این گوشی را حد وسطی برای باتری گوشی های پوکوی شیائومی در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید  تلویزیون شیائومی TV Master 86 معرفی شد

جدول مشخصات باتری گوشی های پوکو

گوشی‌های شیائومی پوکو در یک نگاه

پردازشی که بازی را به حقیقت تبدیل نماید!

یکی از دلایلی که کاربران، گوشی شیائومی پوکو را انتخاب می‌نمایند، برخورداری این گوشی ها از پردازنده هایی است که با سرعت بالا و نیز وجود کارت گرافیکی قدرتمند، به بازی جلوه ای از زندگی می‌بخشد. دو نوع پردازنده ای که در گوشی های شیائومی پوکو استفاده شده، اسنپدراگون و مدیاتک نام دارند؛ هر یک از این دو بر اساس قدرت پردازش خود با GPU متناسب همراه هستند. GPU اسنپدراگون ها با نام آدرنو و GPU  مدیاتک ها با نام Arm Mail شناخته می‌شوند. از طرفی هر چه حجم گرافیک بالاتر باشد، نیاز به ظرفیتی بیشتر برای اجرایی روان تر است که تنوع در میزان رم و رام های گوشی های شیائومی پوکو، مشکلاتی نظیر عملکردی کند را از میان برمی‌دارد.

جمع بندی: در انتخاب گوشی پوکو برای بازی توجه داشته باشید که هر چه عددی که جلوی تراشه قرار می‌گیرد بزرگ تر باشد، سرعت پاسخ به درخواست های شما بیشتر می‌شود. همچنین بالا بودن عدد  گرافیک، نشان از عملکرد قوی گوشی موردنظر دارد. بنابراین اگر بازی اولویت شماست، پردازنده اسنپدراگون 732G مخصوص بازی و GPU آدرنو 618 و ظرفیت رم بالایی چون 6 گیگابایت و رام های 128 و 64 گیگابایت، بازی با گوشی را جذاب تر می‌نماید.

 

جدول مشخصات تراشه و ظرفیت گوشی های پوکو

گوشی‌های شیائومی پوکو در یک نگاه

نگران کیفیت دوربین نباشید!

گرچه کیفیت دوربین گوشی های شیائومی پوکو نسبت به پرچمداران  گوشی شیائومی برتری ندارد، ولیکن توان رقابت با میان رده های شیائومی را دارد؛ بالاترین کیفیتی که تاکنون در گوشی های شیائومی پوکو قرار داده شده متعلق به شیائومی پوکو  F2پرو، شیائومی پوکو  X3 NFC و شیائومی پوکو X3  GT  است که 64MP است. همچنین دوربین سلفی20MP  نیز اجازه می‌دهد تا اگر قصد عکاسی یا تصویربرداری دارید، تصاویر خوبی را ثبت نمائید. البته پوکوها دارای دوربین هایی با کیفیت دیگر نیز هستند که به کاربران اجازه می‎دهند قیمت پائین تری پرداخته و از امکانات گوشی در قسمت های دیگری نظیر ظرفیت بهتری نسبت به دوربین برخوردار شوند.

جمع بندی: تنوع دوربین های سه گانه و چهارگانه و کیفیت بالای سلفی در پوکوها، تضمینی برای تجربه بصری مناسب را ایجاد می‌نماید تا کاربر هم از بازی و هم از ثبت تصاویر لذت ببرد. بنابراین قیمت گوشی شیائومی پوکو بنا بر کاربرد و تعداد دوربین در کنار نوع پردازنده و ظرفیت معین می‌گردد.

جدول مشخصات دوربین گوشی های پوکو

گوشی‌های شیائومی پوکو در یک نگاه

جمع بندی: انواع گوشی پوکو با دارا بودن بهترین پردازنده و صفحه نمایش، در کنار قیمت پائین و دوربین های میان رده انتخابی ارزان در مسیر زندگی هوشمند برای دوستداران بازی می‌باشند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی‌های شیائومی پوکو در یک نگاه

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *