علت استقبال زیاد از کابل‌های فیبر نوری

علت استقبال زیاد از کابل‌های فیبر نوری

آيا روزهایی را به یاد دارید که به اینترنت متصل می‌شدید و مدت زمان زیادی را برای بارگذاری وب سایت‌ها منتظر می‌ماندید. پیشرفت‌های فناوری منجر به ایجاد یک ابزار ارتباطی جدید شده است که نه تنها سریعتر، بلکه موثرتر و دوستدار محیط زیست است. فناوری فیبر نوری، اینترنت سریع با پهنای باند بسیار بالا را بدون اینکه بر اینترنت تاثیر بگذارد به شما ارائه می‌دهد. از آنجا که کارهای تجاری نیاز به پهنای باند بالا و گسترش شبکه دارند لذا متخصصان کسب و کار شروع به نگاه دقیقتری به فناوری فیبر نوری کرده‌اند . در حالیکه ارتباطات اینترنتی فیبر نوری تکنولوژی جدیدتری نسبت به ارتباطات اینترنتی کابل مسی است بسیاری از کسب و کارها روی به این فناوری جدیدتر آورده اند. در ذیل برخی از مزایای استفاده از فیبر نوری و علت استقبال زیاد از کابل فیبر نوری آمده است .

سازگار و قابل اعتماد

کابل‌های فیبر نوری که از سیم‌های مسی قویتر هستند داده را از طریق پرتو نور انتقال می‌دهند . کابل فیبر نوری در برابر تغییرات آب و هوا، دما و رطوبت که همه آنها می‌توانند در انتقال داده اختلال ایجاد کنند مقاوت بسیار بالایی دارد. علاوه بر آن کابل فیبر نوری جریان الکتریکی را منتقل نمی‌کند بنابراین تحت تاثیر نویز الکترو مغناطیس قرار نمی‌گیرد. بر خلاف کابل‌های مسی قدیمی و آسیب دیده فیبر خطر آتش سوزی ایجاد نمی‌کند ایمن و قابل اعتماد است و انتقال داده ثابت را در سراسر دنیا ارائه می‌دهد .

انتقال داده سریع

با کابل فیبر نوری  و ارتباطات فیبر نوری از انتقال داده سریعتر لذت خواهید برد. کابل فیبر نوری دارای هسته (Core) یا تارهایی است که از نور برای انتقال داده استفاده می‌کند . این قابلیت به کابل فیبر نوری امکان می‌دهد  سیگنال‌های داده را با سرعتی تا 100Gbps انتقال دهد که فقط ۳۱ درصد کمتر از سرعت نور می‌باشد. از آنجا که هیچ نقطه بازرسی داده (Data-Checkpoint) وجود ندارد می‌توانید از استفاده نامحدود داده لذت ببرید. اگر اینترنت کندی دارید و می‌خواهید سرعت آن را افزایش دهید باید به سراغ کابل فیبر نوری بروید.

 

علت استقبال زیاد از کابل‌های فیبر نوری

 

ارتباط امن

 

برخلاف ارتباطات اینترنت مسی که سیگنال‌هایی را منتشر می‌کنند و سیگنال ها هک می‌شوند. کابل فیبر نوری ایمن و در برابر هک مصون می‌باشد و دلیل آن این است که سیگنال داده داخل رشته فیبر قرار داد و تنها با آسیب‌های فیزیکی مانند بریدگی‌های عمیق یا خراش قابل دسترسی است. که در صورت رخ دادن چنین آسیب‌هایی شبکه می خوابد و همه از آن با خبر می‌شوند . تعداد زیادی ارائه دهنده اینترنت فیبر نوری وجود دارند که نرم افزار امنیتی یکپارچه را برای ایمنی در برابر کلاهبرداری‌های آنلاین و بدافزارها ارائه می‌دهند. بطور خلاصه کابل فیبر نوری و اتصالات فیبر نوری یک دفاع کامل و بی نقص را برای اطلاعات شخصی شما ارائه می‌دهند.

پهنای باند بالا

وقتی صحبت از پهنای باند بالا می‌شود هیچ فناوری بهتر از فیبر نوری آن هم فیبر نوری سینگل مود وجود ندارد . مسلما پهنای باند فیبر نوری نسبت به پهنای باند کابل مسی بسیار بالاتر می‌باشد. بزرگترین مزیت کابل فیبر نوری این است که عملکرد آن به خود کابل فیبر نوری محدود نمی‌شود و کارایی آن به اجزای الکتریکی سیستم نیز بستگی دارد. بدین معنی که با ارتقاء اجزای سیستم کارایی کل سیستم بالا خواهد رفت حال آنکه ما همان کابل فیبر نوری را در سیستم داریم. اگر پهنای باند اتصال اینترنتی موجود شما به اندازه کافی برای پشتیبانی از نیازهای شما بالا نیست می‌توانید اتصال اینترنت فیبر نوری را جایگزین نمایید.

قدرت سیگنال بهتر

برخلاف کابل مسی که محدودیت ۱۰۰ متری برای انتقال سیگنال داده را دارد کابل‌های فیبر نوری می‌توانند حدود ۲۵ مایل تقریبا ۴۰ کیلومتر را پوشش دهند. البته فاصله دقیق بستگی به نوع کابل، طول موج و شبکه دارد و از آنجا که تداخلات الکترومغناطیس کمتری وجود دارد بنابراین تضعیف و نرخ خطای کمتری خواهیم داشت.

علت استقبال زیاد از کابل‌های فیبر نوری

ظرفیت تحمل رطوبت و حرارت

 

کابل فیبر نوری در برابر رطوبت، آب و هوای بد یا تغییرات دما مصون هستند. برای مثال اگر باران شدید باشد یا بیرون خیلی گرم باشد ارتباط طبق معمول ادامه خواهد داشت. حتی اگر رعد و برق با کابل فیبر نوری برخورد کند هیچ موجی در برق به وجود نخواهد آمد چون کابل فیبر نوری جزء فلزی ندارد. به همین دلیل کابل فیبر نوری بسیار مناسب برای کاربردهای صنعتی و بیرون ساختمان و مسافت‌های طولانی می‌باشد. درست است که کابل فیبر نوری از کابل مسی گران‌تر است اما بازده سرمایه گذاری بالای آنها و سایر مزایای بلند مدت آن باعث می‌شود که در بسیاری از مواقع بر کابل‌های مسی ترجیح داده شوند.

 

فروشگاه تجهیزات شبکه وستا با داشتن محصولات کامل فیبر نوری شامل کابل فیبر نوری، پچپنل فیبر نوری، آداپتور فیبر نوری، پیگتیل فیبر نوری، مفصل فیبر نوری و سایر موارد شما را به سمت بهترین انتخاب راهنمایی می‌کند.

جهت پشتیبانی و راهنمای خرید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88482042-3

021-88107923-4

09126394251

09191302116

نشانی شرکت:

يوسف آباد – خيابان چهلستون – خيابان ششم – پلاك ٢٢ – طبقه ٢ – واحد ٥

نشانی اینستاگرام:

vestacommunication_system84

نشانی تلگرام:

t.me/vestacommunication

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : علت استقبال زیاد از کابل‌های فیبر نوری

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *