گوشی اکسپریا 1 مارک 4 سونی یک اسمارتفون گران قیمت

گوشی اکسپریا 1 مارک 4 سونی یک اسمارتفون گران قیمت

شرکت سونی قصد دارد بزودی گوشی اکسپریا 1 مارک 4 را به عنوان نسل جدید اسمارتفون پرچمدار خود معرفی کند. گفته شده این گوشی دوربین خاص و بهینه ای دارد و همین امر موجب خواهد شد تا با مدلی گران قیمت رو به رو باشیم.

این شرکت ژاپنی تقریبا هر سال چند مدل محدود پرچمدار و میان رده در بازار عرضه می کند و نمی توان آن را از بازیگران بزرگ صنعت دانست. اما در بحث تولید حسگر دوربین گوشی هوشمند دستی توانا داشته و تاکنون توانسته نظر برندهای مختلفی را جلب کند.

گوشی اکسپریا 1 مارک 4 جانشین نسل پیشین بوده و قرار است با توجه به سیاستی اشتباه قیمت بالاتری نسبت به مدل پیشین داشته باشد. سونی اگرچه تلاش بسیاری داشته تا بتواند نسبت به برندهایی چون شیائومی، اپل، سامسونگ و چندی دیگر عملکرد خوبی داشته باشد اما چندان موفق نبود.

نسل پیشین چهار حسگر دوربین داشت که متشکل از حسگر  اصلی 12 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو، 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 0.3 مگاپیکسلی بود. در نسل جدید شاهد حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، حسگر 50 مگاپیکسلی اولتراواید، حسگر 48 مگاپیکسلی تله فوتو و یک لنز پیروسکوپی خواهیم بود. همین امر موجب می شود تا قیمت دستگاه نسبت به نسل پیشین افزایش یابد.

در سایر مشخصات باید به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس، حافظه رم 16 گیگابایتی، حافظه داخلی 512 گیگابایتی، سیستم عامل اندروید 12، باتری 5000 میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 45 واتی، صفحه نمایش 6.5 اینچی QHD+ با نرخ نوسازی 120 هرتز، جک 3.5 میلیمتری هدفون، کلید پاور ادغام با حسگر اثرانگشت و کلید شاتر اشاره کرد.

مدل پیشین با قیمت 1300 دلاری عرضه شد و احتمالا نسل جدید بیش از 1400 دلار خواهد بود. در اخباری مرتبط شرکت سونی برای رقابت با برندهای مطرح تولیدکننده گوشی هوشمند بزودی از پرچمدار جدید خود به نام Xperia 1 IV  رونمایی خواهد کرد. تاکنون شایعات و تصاویر مختلفی از این دیوایس منتشر شد و حال نوبت به اطلاعات بیشتری رسید.

این گوشی به رقابت با اسمارتفون های سال 2022 پرچمدار می پردازد و در این بین باید ویژگی های بزرگی را به همراه داشته باشد. هر سال سونی دوربین بهتری برای عکاسی در اسمارتفون های پرچمدار خود تعبیه می کند و انتظار داریم مدل 2022 نیز چنین باشد.

بیشتر بخوانید  کنترلر DualSense Edge سونی راهی بازار شد

سونی خود یکی از بازیگران اصلی صنعت تولید حسگر دوربین است و عجیب نیست که پیشرفت هایی در دوربین گوشی های آن به وجود بیاید. به تازگی یکی از افشاگران صنعت مشخصه دوربین گوشی پرچم‌دار Xperia 1 IV را لو داد.

گفته می شود این گوشی دارای دو لنز تله فوتو خواهد بود. البته نمی توان اطلاعات افشاگران را حقیقی دانست و ممکن است کمپانی سازنده تغییراتی را اعمال نماید. طرفداران سونی سخت در انتظار پرچمدار بعدی برند ژاپنی هستند. این شرکت همیشه در نیمه دوم سال به معرفی پرچمداران خود می پردازد و احتمالا گوشی پرچم‌دار Xperia 1 IV هم در این برهه زمانی از راه می رسد.

انتظار داریم بیشتر اطلاعات لو رفته صحت داشته باشند و نباید به شایعات بی اساس اشاره کرد. ژاپنی ها سخت در تلاش هستند محصولی برجسته را معرفی و عرضه کنند. پیدا نیست مدل دیگری هم در کنار اکسپریا 1 مارک 4 معرفی خواهد شد یا خیر. در نهایت باید تا اوایل تابستان یا اواسط بهار منتظر بود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی اکسپریا 1 مارک 4 سونی یک اسمارتفون گران قیمت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *