تشخیص کلاهبرداری با تتر تقلبی چگونه است؟

تتر تقلبی

تمام بازارهای مالی مزایا و معایب خاص خود را دارند، رمزارزها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از معایب، وجود پروژه‌های متعدد اسکم است که باهدف سرقت دارایی کاربران راه‌اندازی می‌شود. برخی از این پروژه‌ها به حدی دقیق و هوشمندانه طراحی می‌شوند که کاربران حرفه‌ای نیز اسیر آن‌ها شده و سرمایه خود را از دست می‌دهند. تتر تقلبی یکی از همین موارد است که اسکمرها با استفاده از آن، میلیون‌ها دلار از سرمایه فعالان بازار را به سرقت برده‌اند. در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی را در مورد تولید این ارز و نحوه تشخیص تقلبی بودن آن با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

تتر چیست؟

استیبل کوین تتر با نماد USDT نوعی ارز با پشتوانه پول فیات است که به‌منظور جذب افراد ریسک‌گریز به بازار رمزارزها طراحی شده است. توجه داشته باشید که ارزش این دارایی وابسته به پشتوانه آن است. ارزش رمزارز تتر همیشه برابر با یک دلار است؛ به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند به‌منظور حفظ ارزش دارایی‌های خود و در امان بودن از نظارت نهادها و سازمان‌ها این توکن را خریداری کنند. البته در هنگام خرید باید مراقب باشید تا تتر تقلبی به شما فروخته نشود.

 

بررسی انواع تتر

این استیبل کوین به شکلی طراحی شده که امکان انتقال آن بین بلاک‌چین‌های مختلف وجود داشته باشد. محبوب‌ترین نوع این دارایی بر اساس استاندارد ERC20 بر بستر اتریوم طراحی شده است. نوع دیگری از این ارز نیز بر بستر ترون و با استفاده از TRC20 ایجاد شده که از محبوبیت کمتری نسبت به حالت اول برخوردار است. به این نکته توجه کنید که ویژگی این دو دارایی در هر دو شبکه یکسان است؛ اما کاربران به دلیل امنیت بیشتر شبکه اتریوم ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند.

 

بررسی روش‌های کلاهبرداری با تتر تقلبی

استفاده از فناوری بلاک‌چین موجب می‌شود تا امنیت تراکنش‌های مالی به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند؛ اما همچنان افرادی در این بازار با استفاده از روش‌های مختلف تلاش می‌کنند، دارایی‌های سرمایه‌گذاران را از چنگشان خارج کنند. کلاهبرداری تتر تقلبی یکی از روش‌های موردعلاقه این افراد است. آن‌ها توکن جعلی ایجاد می‌کنند و آن را به‌جای ارز دیجیتال اصلی برای سایر کاربران ارسال می‌کنند.

اصلی‌ترین دلیل انتخاب USDT برای انجام این کار حجم بالای معاملات روزانه، محبوبیت، امنیت و انتقال سریع آن است. این ویژگی‌ها به حدی ارزشمند است که بسیاری از تجار به‌جای استفاده از حواله‌های بانکی از این رمزارز استفاده می‌کنند.

 

معرفی روش‌های تشخیص تتر تقلبی

پس از معرفی این استیبل‌کوین و بررسی انواع آن، نوبت به معرفی روش‌هایی است که تتر تقلبی و اصل را از یکدیگر تشخیص دهید.

تتر تقلبی

لوگوی تتر

شاید بتوان گفت اولین و اصلی‌ترین راه برای تشخیص تقلبی بودن این استیبل کوین بررسی لوگوی آن است. تمام رمزارزهای موجود در بازار، لوگوی منحصربه‌فرد خود را دارند که با کمی جستجو در سایت‌های معتبر و مرجع ارز دیجیتال می‌توان با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شد. درصورتی‌که رسید تراکنشی برای شما ارسال شد، قبل از انجام هر کاری لوگوی آن را بررسی کنید. اگر با طرح اصلی متفاوت بود، قطعاً طرف مقابل قصد کلاهبرداری از شما را دارد.

به این نکته توجه داشته باشید که این صرفاً یکی از نشانه‌هایی است که باید بررسی کنید. در برخی موارد اسکمرها لوگوی مشابه دارایی اصلی طراحی می‌کنند؛ اما در اکثر مواقع این افراد به جزئیات توجه نمی‌کنند و درصورتی‌که دقت کافی را به خرج دهید، به‌راحتی می‌توانید جعلی بودن تراکنش را تشخیص دهید.

بررسی آدرس تراکنش

روش بعدی برای تشخیص تتر تقلبی کمی دشوار است؛ زیرا بلاک‌چین‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید این دارایی را در آن‌ها به‌ حساب سایر کاربران منتقل کنید. برای استفاده از این روش باید کمی تجربه داشته باشید و در هنگام نقل و انتقال به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم توجه کنید.

  • اگر تراکنش بر بستر اتریوم انجام شده باشد، آدرس با 0x آغاز و در ادامه، اعداد نشان‌ داده‌ شده مربوط به کیف پول شماست.
  • اگر برای انجام تراکنش از شبکه ترون استفاده کرده باشید، آدرس با حرف T بزرگ شروع شده و الباقی آن مربوط به کیف پول شما خواهد بود.

تتر تقلبی

برای پیداکردن آدرس سایر شبکه‌هایی که از USDT پشتیبانی می‌کنند، کافی است به سایت‌های معتبر مثل کوین مارکت کپ مراجعه کنید و از بخش کانترکت تتر آدرس مربوط به هر شبکه را مشاهده کنید.

بررسی ارز تراکنش

یکی دیگر از راه‌های تشخیص کلاهبرداری تتر تقلبی جستجوی آن در یک مرورگر بلاک‌چینی است. پس از انجام این کار نتایج جستجو به شما نمایش داده می‌شود و اگر روی آن کلیک کنید، باید جزئیاتی از ارزش بازار به شما نمایش داده شود. اگر به اطلاعات نمایش‌ داده‌شده شک کردید بهتر است به سایت‌های معتبر مراجعه کنید و موارد ثبت شده را با آمارهای منتشر شده توسط آن سایت‌ها مقایسه کنید. بهترین سایت‌ها برای استخراج اطلاعات، کوین مارکت گپ و کوین گکو هستند.

بررسی سایر اطلاعات

پس از جستجوی تتر تقلبی در مرورگر، اطلاعات دیگری نیز به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن به تقلبی بودن پروژه پی ببرید. در ادامه برای آگاهی هرچه بیشتر شما آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • با بررسی تعداد هولدرها (دارندگان تتر) می‌توان متوجه جعلی بودن تراکنش شد. ازآنجایی‌که این دارایی بسیار پرکاربرد است باید تعداد هلدرهای ثبت شده بسیار زیاد باشد.
  • پارامتر دیگری که در این صفحه به کاربر ‌نمایش داده شده و بررسی آن اهمیت زیادی دارد، حجم و تعداد تراکنش‌هاست. اگر این میزان کم بود یا نکته مشکوکی در مورد آن مشاهده کردید به صحت انتقال انجام شده شک کنید.

 

جمع‌بندی

تتر به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال به دلیل ویژگی‌هایی مثل امنیت، سرعت انتقال، حجم بالای معاملات و داشتن پشتوانه توجه بسیاری از کاربران و تجار را به خود جلب کرده است. این افراد ترجیح می‌دهند برای حفظ ارزش دارایی‌های خود یا انجام معاملاتشان از این رمزارز استفاده کنند. همین امر باعث شده تا افراد سودجو به فکر ساخت تتر تقلبی و پیداکردن راه‌هایی باشند که با ارسال رسیدهای جعلی، دارایی سرمایه‌گذاران را سرقت کنند.

به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد USDT، روش‌های کلاهبرداری با آن و چگونگی تشخیص تتر جعلی، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا گرفتار این افراد سودجو نشوید و دارایی‌های خود را از دست ندهید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تشخیص کلاهبرداری با تتر تقلبی چگونه است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *