کیسه فریزرهایی که در آب حل می شوند!

کیسه

کیسه فریزر | این روزها مشکلات اساسی بسیاری از کشورها، مسئله ی ورود مواد پلاستیکی به داخل آب می باشد که همین پلیمرها صدها سال طول می کشد که تجزیه شوند و دوباره به طبیعت باز گردند. مشکلات اساسی محیط زیست در دنیا مربوط به حضور همین پلیمرها می باشد و تاکنون کشورها در تلاش بوده اند تا جلوی ورود آن ها به طبیعت را بگیرند زیرا این مسئله بسیار نگران کننده می باشد و باید فکرهای اساسی برای برطرف کردن آن صورت بپذیرد.

فرآیند تولید کیسه فریزرهای غیر پلاستیکی

یک کمپانی مستقر در شیلی به نام سولوبگ (Solubag) با استفاده از مواد اولیه ‌ای همانند هیدروژن، کربن و یک پلیمر مصنوعی توانسته کیسه ‌هایی را به منظور حمل خوار و بار تولید نماید که هیچ گونه مواد پلاستیک در ساختار خود ندارند و به آسانی در آب سرد حل می گردند و از همه مهم تر، به صدها سال زمان برای تجزیه شدن لازم ندارند.

کیسه

این نوع از کیسه های غیر پلاستیکی را می توان به منظور حمل اجناس خریداری شده از فروشگاه ‌ها مورد استفاده قرار داد. البته لازم به ذکر است که این شرکت با یک شرکت چینی دیگر نیز همکاری کرده که این کمپانی چینی هم بر روی این موضوع فعالیت نموده است و نتیجه ی همکاری سولوبگ با این کمپانی چینی تبدیل به تولید این کیسه های پلاستیکی شده است.

کیسه

روسای این دو کمپانی ادعا کرده اند از جایی که در ساختار این کیسه های غیر پلاستیکی هیچگونه مواد آلاینده استفاده نشده است، حل شدن‌ آن ها در آب دریا هیچگونه نگرانی‌ برای افراد ایجاد نمی ‌کند و به راحتی می‌توان آن‌ ها را جایگزین ظروف و کیسه‌ های پلاستیکی نمود تا روند رو به رشد ورود زباله ‌های پلاستیکی به دریاها و رودخانه ها متوقف گردد.

اکنون زمان آن فرا رسیده است تا برای حفظ محیط زیست خود فکری بکنیم.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کیسه فریزرهایی که در آب حل می شوند!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *