کمپانی تسلا اولین کامیون الکتریکی خود را معرفی کرد

کمپانی تسلا

در چندین ماه گذشته کمپانی تسلا و ایلان ماسک برای اولین کامیون خود ران خود تبلیغاتی را آماده کرده بودند و این کامیون را به عنوان انقلابی در دنیای خود رو های سنگین نامیده بودند. بلاخره دیروز انتظارها به پایان رسید و تسلا همزان با معرفی سریعترین خودروی شهری خود، از یک کامیون بزرگ و الکتریکی با نام Semi قبل از شروع نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس توسط ایلان ماسک، رونمایی به عمل آورد.

قدرت و سرعت کامیون الکتریکی Semi

کمپانی تسلا در خصوص این کامیون الکتریکی گفت که با هر بار شارژ این خودرومی توانید مسافتی حدود 805 کیلومتر را طی کنید و شتاب 0 تا 100 آن تنها در 5 ثانیه می باشد. البته این شتاب برای زمانی است که تریلر نداشته باشد ولی بازهم در میان سایر خودروهای سنگین فوق العاده می باشد. وقتی که این کامیون دارای تریلر باشد؛ شتاب 0 تا 100 آن به 20 ثانیه می رسد و می تواند یک مسیر با شیب 5 درصد را با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت طی نماید که این موضوع باعث شده است که تمامی رانندگان خودروهای سنگین حیرت زده شوند.

طراحی Semi فوق العاده آیرودینامیک بوده و این نوع طراحی دارای چندین مزیت متفاوت می باشد اولین مزیت آن این است که می تواند تنها با یک بار شارژ مسافتی حدود 800 کیلیومتر را طی نماید و این مسافت حتی از مسافتی که توسط کامیون های دیزلی می توان طی کرد نیز بیشتر می باشد. بر اساس گفته های تسلا، مدت زمانی که طول می کشد باتری این کامیون شار شود، در ایستگاه های شارژ سریع، تنها 30 دقیقه می باشد که عملکردی فوق العاده دارد.

در طراحی فضای داخلی این کامیون شاهد قرارگیری صندلی در وسط کابین و دو مانیتور در کنار غربیلک فرمان آن برای کنترل بخش های مختلف این خودرو سنگین می باشیمو Semi دارای چندین دوربین در اطراف خودرو می باشد که سبب می شود بتواند در زمان استفاده از حالت خودران عملکرد فوق العاده ای را از خود به نمایش بگذارد. اکنون با تمامی این تفاسیر رانندگی با این کامیون در مسافت های طولانی فوق العاده جذاب به نظر می رسد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  شاهکار جدید تسلا : ۵۳۴ کیلومتر تنها با یک بار شارژ کردن خودرو!!

نظرات در مورد : کمپانی تسلا اولین کامیون الکتریکی خود را معرفی کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *