کمترین میزان خرید بیت کوین چقدر است؟

کمترین میزان خرید بیت کوین چقدر است؟

اگر به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید تا وارد دنیای کریپتوکارنسی شوید و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنید؛ حتما با این سوال نیز مواجه شده‌اید که حداقل میزان خرید یا حتی حداقل میزان فروش هر رمز ارز چقدر است؟! بنابراین، برای خرید بیت کوین یا فروش آن هم با این موضوع روبه‌رو خواهید شد.

برای پاسخ دادن به این سوال که حداقل میزان خرید بیت کوین چقدر است، لازم است ابتدا چند نکته مهم و عملی را با هم مرور کنیم. تذکری که لازم است از همین ابتدا و قبل از اقدام به خرید بیت کوین بدهیم، این است که حتما درباره این سوال اطلاعات کامل و کافی را کسب کنید؛ در غیر این‌صورت، احتمالا بعدتر دچار مشکل خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

نکات مهم درباره خرید بیت کوین

قیمت بیت کوین طی سال‌های 2008 تا 2023 فراز و نشیب زیادی را طی کرده است. تا قبل از سقوط ارزش بیت کوین در اواخر سال 2021، بسیاری از مشاوران توصیه می‌کردند که خریداری بیت کوین یکی از بهترین انواع سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی به‌حساب می‌آید. با گذشت زمان و افت قیمت بیتکوین، نظرات آنها تغییر کرد و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از این ارز دیجیتال پیشنهاد شدند.

اما فارغ از این مساله که هدف شما از خرید بیت کوین چیست و با چه روشی می‌خواهید از آن کسب درآمد کنید؛ لازم است که اطلاعات کامل را درباره خرید آن هم به‌دست آورید. در ادامه، به چند نکته مهم برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین اشاره کرده‌ایم:

  1. برای خرید بیت کوین با کمترین کارمزد، کارمزدهای انواع صرافی ارز دیجیتال را بررسی کنید.
  2. به حداقل میزان فروش بیت کوین در هر یک از صرافی‌های آنلاین بیت کوین توجه داشته باشید.
  3. شبکه‌های مختلف بیت کوین را بررسی کرده و یک شبکه را برای خرید و فروش آن برگزینید.
  4. امن‌ترین و بهترین والت بیت کوین را انتخاب کنید.

این نکات همگی حائز اهمیت هستند اما در کنار آنها، باید دانست که حداقل میزان خرید بیتکوین چقدر است.

کمترین میزان خرید بیت کوین چقدر است؟

حداقل میزان خرید بیتکوین از صرافی

اگر بخواهیم حداقل میزان خرید بیتکوین را ساده و خلاصه بگوییم، می‌توان گفت که این میزان 1ساتوشی است. در واقع، هر بیت کوین از 100میلیون واحد ساتوشی تشکیل شده و هر ساتوشی معادل 0.000000001بیت کوین است. بنابراین، حداقل میزان خرید این رمز ارز روی کاغذ 1ساتوشی است. اما سوالی که حتما برای شما پیش می‌آید این است که: «چرا روی کاغذ؟!» چون عملا خرید 1ساتوشی شدنی نیست و کسی هم پیدا نمی‌شود که تمایلی به انجام این کار داشته باشد.

در نیمه فروردین ماه 1402 که این مقاله نوشته شده، قیمت آنلاین هر سکه بیت کوین حدودا 1.428.000.000تومان است. اگر این عدد را بر 100میلیون تقسیم کنیم؛ قیمت هر ساتوشی به‌دست می‌آید که 14.28تومان است. آیا شما می‌توانید 14.28تومان را خرج کنید تا یک واحد ساتوشی بخرید؟ مطمئنا خیر! اینجاست که مساله حداقل میزان خرید بیت کوین کمی پیچیده می‌شود.

خب، حالا چه رقمی را می‌توان برای این کار پیشنهاد کرد؟ عموما مشاوران و تریدرهای باتجربه توصیه می‌کنند که حداقل رقمی بین 500هزار تومان تا  1میلیون تومان را برای خرید بیتکوین درنظر بگیرید؛ چون:

  1. اگر کمتر خرید کنید، ممکن است موقع فروش بیت کوین دچار مشکل شوید. به‌عبارت دقیق‌تر، شاید موجودی شما برای حداقل مقدار فروش این ارز دیجیتال کافی نباشد.
  2. شما قیمت لحظه‌ای بیتکوین را محاسبه می‌کنید ولی گاهی کارمزد آن را درنظر نمی‌گیرید. با احتساب مبلغ کارمزد، عملا بعد از خرید بیت کوین، میزان کمتری از آن به والت شما واریز می‌شود. پس اگر میزان بیتکوین خریداری‌شده کم باشد؛ باز هم هنگام فروش آن دچار مشکل خواهید شد.
  3. قیمت آنلاین و لحظه‌ای بیت کوین دائما در حال تغییر است. با این حال، اگر بیت کوین دچار افت قیمت شدیدی شود؛ ارزش موجودی حساب شما ممکن است به کمتر از حداقل میزان فروش بیت کوین برسد.
  4. کمترین میزان خرید بیت کوین چقدر است؟

چقدر و چگونه بیت کوین بخریم؟

با توجه به نکاتی که در این مقاله مطرح کردیم، توصیه می‌شود برای خرید بیتکوین، مبلغی منطقی و قابل قبول را درنظر بگیرید. فراموش نکنید که از آن مبلغ درنظر گرفته شده، مقداری به‌عنوان کارمزد خرید بیت کوین کسر خواهد شد. همچنین، با کاهش احتمالی قیمت بیتکوین، ارزش موجودی حساب‌تان نیز پایین‌تر خواهد آمد. نهایتا، همواره به این توجه داشته باشید که هنگام فروش بیت کوین هم باید حداقل مقداری از آن در حساب شما باشد.

بهترین کار، درنظر گرفتن میزان حداقل فروش بیت کوین در هر یک از شبکه‌های بیت کوین است. در کنار آن، بهتر است از صرافی‌هایی استفاده کنید که کارمزد کمتری دریافت می‌کنند. در حال حاضر، رقمی که به‌عنوان حداقل مقدار خرید بیتکوین توصیه می‌شود، بین 500هزار تومان تا 1میلیون تومان است.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کمترین میزان خرید بیت کوین چقدر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *