کدام پروازهای خارجی ارزانترند؟

کدام پروازهای خارجی ارزانترند؟

برای افرادی به واسطه شغل یا دلایل دیگر مدام در حال پرواز به نقاط مختلف جهان هستند یا کسانی که قصد گذراندن تعطیلات خود در خارج از کشور را دارند، اطلاع از اینکه کدام پروازهای خارجی ارزانترند بسیار ضروری به نظر می‌رسد. قیمت بلیط هواپیماهای خارجی بسیار گران است و دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می‌شود یک کشور، بلیط ارزانتری نسبت به کشور دیگری داشته باشد. اگر شما بتوانید در قیمت بلیط صرفه‌جویی کنید، می‌توانید بودجه‌ای که برای سفر درنظر گرفتید را در جای دیگر مثل رزرو هتل یا رفتن به رستوران و مراکز تفریحی هزینه کنید. در نتیجه پیدا کردن یک مقصد با بلیط ارزان ‌قیمت بسیار مفید خواهد بود.

 

قیمت بلیط کدام کشورها کمتر است؟

برای اینکه ارزان بودن یک سفر هوایی مشخص شود، مطمئنا فاصله مبدأ تا مقصد مهم است. با درنظر گرفتن این موضوع، باید دید تعداد پروازها از ایران به سمت کدام کشور بیشتر است. به نظر قابل حدس است که کشورهای همسایه ایران مثل ترکیه، ارمنستان، امارات و عراق سهم بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند؛ علت این امر فاصله کم بین ایران و این کشورها، عدم نیاز به ویزا در برخی موارد، تبدیل ارز با قیمت مناسب و مسائل کاری است. اما کشورهای دیگری نیز هستند که به دلیل گسترش صنعت گردشگری در آن‌ها، تورهای بسیاری از مناطق مختلف جهان به سمت آن‌ها روانه می‌شود. به طور مثال کشورهای آسیای شرقی در سال‌های اخیر گام‌های قدرتمندی در این زمینه برداشته‌اند. تایلند، مالزی و مالدیو در این لیست قرار می‌گیرند. کشورهایی مثل سوریه و عراق نیز بواسطه بعد مذهبی خود، سهم زیادی در معاملات پروازی دارند. کاروان‌های زیارتی زیادی از ایران به مقصد کاظمین، سامرا، حلب، دمشق و غیره به پرواز در می‌آید و معمولا قیمت خرید بلیط پرواز به سمت این شهرها قیمت چندان زیادی ندارد. اما در ادامه به چند کشور که هم از لحاظ تعداد پرواز و هم قیمت ارزان ر سفرهای پروازی جایگاه ویژه‌ای دارند، اشاره خواهیم کرد.

کدام پروازهای خارجی ارزانترند؟

بلیط ترکیه

با وجود عدم نیاز به ویزا و رفت و آمد گسترده بین تهران و استانبول، ترکیه کشوری است که مطمئنا درصد بسیار زیادی از پروازها را به خود اختصاص داده است. سفر به این کشور به دلیل وجود تور ترکیه که بیشتر حول محور تور استانبول می‌چرخد، گاهی اوقات با قیمت بسیار ارزان‌تر از حالت معمولی صورت می‌گیرد. جز استانبول، تور آنتالیا، تور آنکارا، تور ازمیر، تور قونیه و غیره نیز در ایران بسیار محبوب است. عدم نیاز به ویزا و وجود بلیط چارتری ترکیه که با قیمت بسیار اندکی فروخته می‌شود، باعث شده‌ تا افراد با مبلغ بسیار پائین، بدون برنامه قبلی به این کشور سفر کنند. درنتیجه یکی از اررانترین سفرهای خارجی از ایران، سفر به ترکیه است.

 

بلیط ارمنستان

یکی دیگر از همسایگان شمالی ما که سفر به آن در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته، ارمنستان است. سفر به ارمنستان چه در قالب تور ایروان و چه به صورت مستقیم، جزو سفرهای ارزان قیمت پروازی از ایران است. از دیگر نکات مثبت سفر به ارمنستان، صدور ویزا در فرودگاه است. از همین رو، در کنار هزینه پائین، راحتی سفر به ارمنستان نیز باعث افزایش توجه به این کشور شده است.

 

 

بلیط امارات

سفر به امارات بیشتر به مقصد دبی صورت می‌گیرد. این شهر زیبا در کرانه خلیج فارس، به یکی از پرتکرارترین مقاصد گردشگری و کاری ایرانیان تبدیل شده است. سفر به دبی به دلیل وجود تعداد بالای تور دبی و وجود بلیط چارتری دبی جز سفرهای ارزان‌قیمت پروازی است.

 

بلیط گرجستان

یکی دیگر از پروازهای خارجی ارزان قیمت برای ایرانی‌ها، سفر به گرجستان است. گرجستان نیز در شمال ایران قرار دارد و تور تفلیس اخیرا محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است. دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گرجستان و خوردن غذاهای محلی گرجستان افراد بسیاری را ترغیب می‌کند تا سفر به تفلیس یا سفر به باتومی را در برنامه‌های خود بگذاند و با هزینه نسبتا اندک به این کشور سفر کنند.

 

بلیط تایلند

هر اندازه تعداد پرواز به یک مقصد بیشتر باشد، می‌توان روی پیدا کردن یک بلیط ارزان قیمت به آن حساب باز کرد. از همین رو، به دلیل گسترش صنعت گردشگری در تایلند و بالا رفتن میزان سفر به تایلند در سراسر دنیا که به قصد لذت بردن از امکانات طبیعی و تفریحی وارد این کشور می‌شوند، قیمت بلیط تایلند را نیز می‌توان جز ارزان‌ها به شمار آورد. کمااینکه فاصله زیادی که بین ایران و تایلند وجود دارد را نیز نباید نادیده گرفت. به هر ترتیب، تور پاتایا یا تور پوکت بر روی قیمت بلیط تایلند تاثیرگذار بوده و باعث ایجاد بلیط چارتری تایلند شده است و این خود موجب پیدا شدن بلیط ارزان قیمت تایلند گشته است.

 

کدام پروازهای خارجی ارزانترند؟

نکات مهم در خرید بلیط ارزان قیمت خارجی

نکته اول: زمان پرواز

نکته اول این است که هنگام رزرو پروازهای بین المللی ارزان، تاریخ سفر خود را عاقلانه انتخاب کنید. یک ضرب المثل قدیمی درباره اینکه رزرو پرواز در روز سه شنبه برای شما سود بیشتری دارد جود دارد. این ضرب المثل را فراموش کنید. بهترین روز برای رزرو پرواز وجود ندارد؛ اما اینکه واقعاً چه روزی از هفته وارد هواپیما می‌شوید، چه در حال سفر به داخل یا خارج از کشور باشید، نقش مهمی در میزان پرداخت شما دارد. ارزان‌ترین روزهای هفته برای سفر معمولا سه‌شنبه، چهارشنبه و شنبه است. وقتی نوبت به یافتن پروازهای بین‌المللی ارزان می‌رسد، مسئله فصل پرواز نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. درنتیجه برای پیدا کردن پروازهای بین المللی ارزان، روی فصل پرواز تمرکز کنید. زمان از سال نقش مهمی در ارزان بودن بلیط هواپیما بین المللی ایفا می‌کند. سفر به اروپا در اوج تابستان تقریباً همیشه هزینه کمی دارد، زیرا خطوط هوایی تقاضای زیادی دارند. البته اگر امیدوارید در پروازهایتان صرفه جویی بیشتری کنید، سعی کنید از یک سفر بین المللی بزرگ از اواسط ژوئن تا آگوست (خرداد تا مرداد) اجتناب کنید. نکته بعدی درباره فصل این است که در بهار و اواخر تابستان تا پاییز می‌توانید در پرداخت بلیط پروازهای خود صرفه‌جویی کنید، ازدحام جمعیت را پشت سر بگذارید و با توجه به مقصدتان، همچنان در آب و هوای عالی موفق مسافرت کنید. پس مسئله زمان پرواز را دست کم نگیرید.

 

نکته دوم: خرید بلیط چارتری

آیا درباره بلیط چارتری یا پرواز چارتری اطلاع دارید؟ هنگامی که یک هواپیما به یک ارگان خاص یا یک آژانس گردشگری اجاره داده می‌شود، پرواز حالت چارتر یا اجاره‌ای به خود می‌گیرد. یعنی هواپیما در اجاره آن آژانس گردشگری قرار می‌گیرد و آژانس مربوطه، تمام بلیط‍‍‌های هواپیما را می‌خرد. در این حالت اگر آژانس مورد نظر نتواند تا تاریخ موعود تمام تورها را به فروش برساند، ناگریز شروع به فروش بلیط هواپیما به مردم عادی با قیمت بسیار کمتر می‌کند تا تمام صندلی‌ها فروخته شود و هواپیما با تکمیل ظرفیت به پرواز درآیِد. این قضیه درباره بلیط های خارجی نیز صدق می‌کند؛ به خصوص در باب کشورهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. بدین ترتیب مثلا شما هنگام خرید بلیط استانبول با عبارت چارتری در کنار برخی از ایرلاین‌های ارائه شده مواجه می‌شوید و می‌بینید که قیمت بلیط، با کاهش چشمگیری به شما عرضه شده است. نکته مهم درباره بلیط هواپیما چارتری این است که لحظه آخری هستند. یعنی در لحظات آخر فروش عرضه می‌شوند. بلیط لحظه آخری نیز که با قیمت بسیار کمتری به فروش می‎‌رسد، معمولا حالت چارتری دارد.

 

خطوط هوایی پر رفت و آمد

هنگامی که یک ایرلاین به واسطه امکانات و امنیت بهتر نسبت به سایر ایرلاین‌ها دارای محبوبیتی جهانی می‌شود، به طبع کشور مبدأ این ایرلاین جز مسیرهای هوایی پر رفت و آمد به حساب می‌آید. ایرالاین‌های مختلف در رقابت با هم سعی می‌کنند امکانات بهتری به مسافران ارائه دهند تا گزینه اول انتخابی آن‌ها باشند. یکی از کارهایی که این خطوط هوایی می‌کنند، کاهش قیمت یا مشخص کردن تخفیف بر روی قیمت پروازها است. درادامه به چند خط هوایی بزرگ در دنیا اشاره می‌کنیم که با بیشترین مسافر و جابه‌جایی و تعداد ناوگان، در رتبه‌های بالای صنعت مسافربری هوایی ایستاده‌اند. هرکدام از این ایرلاین‌ها در یک شاخص خاص سرآمد هستند. به طور مثال، دلتا ایرلاین آمریکا از نظر درآمد، ارزش دارایی ها و ارزش بازار، گروه آلمانی لوفت هانزا از نظر تعداد کارمند، فدکس اکسپرس آمریکا برحسب تن-کیلومتر بار، ترکیش ایرلاینز از نظر تعداد کشورهای مورد استفاده، رایان ایر ایرلند از نظر تعداد مسیرها و خطوط هوایی UPS آمریکا بر اساس تعداد مقصدهای ارائه شده، بزرگترین هستند. چند نمونه دیگر از خطوط هوایی مشهور در جهان:

 

قطر ایر ویز

یکی از بزرگترین خطوط هوایی خاومیانه، روزانه مسافران بسیاری را به سرتاسر جهان می‌رساند و سهم بسیاری در سفرهای پروازی دارد. قطر ایرویز، شرکت هواپیمایی ملی قطر و از جمله بزرگترین و لوکس ترین ایرلاین‌های دنیاست. دولت قطر مالکیت این شرکت هواپیمایی را به طور کامل در اختیار دارد. گفتنی است قطر ایرویز به عنوان یکی از معتبرترین ایرلاین‌های خاورمیانه، از اکتبر ۲۰۱۳ عضو اصلی اتحادیه بین المللی وان ورلد شده است.

 

ایر فرانس

بزرگترین شرکت هواپیمایی در فرانسه ایر فرانس است که میزان جابه‌جایی مسافر و بار آن بسیار بالا است و مردم علاقه بسیاری به جابه‌جا شدن با آن نشنان می‌دهند. این ایرلاین تنها در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۳۲ مقصد در داخل فرانسه و همچنین به ۱۶۸ مقصد در ۹۳ کشور جهان پروازهای مسافربری تجاری و ارسال بار انجام ‌داد.

 

مجموعه امارات

هواپیمایی امارات، بزرگترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه است که به بیش از ۱۵۰ مقصد در شش قاره پرواز می کند و دارای ناوگانی متشکل از ۲۵۰ هواپیمای غول پیکر است. این هلدینگ به یکی از بزرگترین کارفرمایان در خاورمیانه تبدیل شده است که گردش مالی بسیار بالایی دارد و کارمندان بسیار زیادی مستقیم و غیرمستقیم زیر نظر آن مشغول فعالیت هستند. این شرکت متعلق به دولت دبی است.

 

کلاس پروازی

مسئله دیگری که بر روی قیمت بلیط‌های یک پرواز تاثیرگذار است، کلاس پروازی است. ساده‌ترین توضیح برای اینکه چرا قیمت پروازی که به آن نگاه می‌کردید ناگهان افزایش یافت، به دو کلمه خلاصه می‌شود: کلاس‌های کرایه. در حالی که ممکن است در هواپیما یا هنگام جستجوی پروازها فقط اکونومی و فرست کلاس را ببینید، خطوط هوایی در واقع الفبای پر از طبقه بندی به نام کلاس کرایه دارند. و منظور ما از حروف الفبا این است که ۲۶ کلاس کرایه مختلف وجود دارد. هر کلاس کرایه قوانین و مهمتر از همه قیمت مخصوص به خود را دارد. وقتی ارزان‌ترین کلاس کرایه مورد نظر شما به فروش می‌رسد (یا یک شرکت هواپیمایی تصمیم می‌گیرد آن را حذف کند)، قیمت به‌طور خودکار به کلاس کرایه بعدی با قیمت بالاتر می‌رود. مهم‌ترین کلاس‌های پروازی «اکونومی»، «بیزنس کلاس» و «فرست کلاس» هستند. اگر به دنبال یک سفر ارزان‌قیمت خارجی هستید، ناچارید گزینه اکونومی یا اقتصادی را انتخاب کنید. سفرهای اقتصادی با قیمت بسیار کمتری نسبت به دو نوع دیگر ارائه می‌شوند و درخواست‌های بیشتری را نیز به خود اختصاص می‌دهند؛ اما امکانات این نوع کلاس پروازی بسیار اندک است. در برخی موارد حتی وعده غذایی نیز ارائه نمی‌شود و شما در صورت درخوات وعده غذایی، ناچارید هزینه آن را بپردازید؛ اما این نکته درباره دو کلاس دیگر صدق نمی‌کند و بیزنس کلاس و بویژه فرست کلاس فول آپشن با امکانات ویژه پذیرایی و رفاهی هستند. صندلی‌های این نوع پروازها بسیار راحت و به حالت تخت‌خواب شو هستند و غذاهایی که سرآشپزهای معرف و بین‌المللی طبخ کرده‌اند سرو می‌شود. از همین رو قیمت نیز به طرز محسوسی بسیار بیشتر از حالت اولیه است. در نتیجه برای داشتن یک پرواز خارجی ارزان‌قیمت باید دور این دو کلاس را خط بکشید و به اکونومی بسنده کنید.

 

سخن آخر

سفر با هواپیما راحتی بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت. به همین خاطر و بویژه در مسیرهای خارجی که حتی به صورت هوایی مدت زمان زیادی به طول می‌انجامد تا هواپیما به مقصد برسد، گزینه سفر زمینی یا دریایی چندان عاقلانه نیست. دلیل بسیاری از مردم از انتخاب هواپیما به عنوان یک وسیله نقلیه عمومی، امنیت سفرهای پروازی است. به طور میانگین سفر با هواپیما تقریبا بدون حادثه است و در برابر سیل حوادث رانندگی با ماشین یا قطار تقریبا هیچ به نظر می‌رسد. درنتیجه دلیل دیگری که مردم را برای سفر هوایی اقناع می‌کند امنیت آن است. برای خرید یک بلیط ارزان‌قیمت خارجی شما می‌توانید با توجه به عوامل دخیل یاد شده به سایت سفرمارکت از لینک https://safarmarket.com/flights/international مراجعه کنید. در این حالت کار سختی ندارید؛ کافی است اطلاعات پرواز مثل زمان، مبدأ و مقصد را مشخص کنید و سپس با دادن اطلاعات شخصی، به درگاه خرید منتقل شوید. امیدواریم سفر خوبی داشته باشید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کدام پروازهای خارجی ارزانترند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *