کاور آرت بازی های پلی استیشن 5 سونی رونمایی شد

شرکت سونی کنسول پلی استیشن 5 را در جریان رویداد ماه ژوئن رونمایی کند. کنسولی که از طراحی منحصربفردی برخوردار بوده و با ویژگی‌های برجسته از جمله کنسول‌های نسل نهمی است که قدرت سخت افزاری بی نظیر دارد.

تاکنون شایعات بسیاری درباره پلی استیشن 5 منتشر شده بود و سونی با رونمایی این کنسول به آنها پایان داد. در این بین به تازگی شرکت ژاپنی کاور آرت بازی‌های پلی استیشن 5 را رونمایی کرد. کاوری که شبیه به پلی استیشن 4 بوده و به جای خط آبی از خط سفید بهره می‌برد.

یکی از عناوین انحصاری آینده این کنسول Spider-Man: Miles Morales  بوده که به تازگی کاور آرت آن رونمایی شد. با رونمایی آن سایر عناوین نیز چنین طرحی را خواهند داشت.

پلی استیشن 5 با عناوین بزرگ 

ظاهرا اختلاف بین دو کنسول پلی استیشن 5 و 4 در بحث گرافیک بسیار زیاد است. بنابراین باید انتظار اختلاف عملکرد بالایی را داشت. همچنین در مقاله پیشین وب سایت Wired، مارک سرنی طراح کنسول پلی استیشن 5، اطلاعاتی درباره این کنسول نسل نهمی ارائه داده است. مشخصاتی که خبر از یک کنسول بسیار قدرتمند داده و انتظار داریم قیمت چندان ارزانی هم نخواهد داشت. در این بین پرسشی به وجود آمده که آیا محصول سونی یعنی بازی‌های پلی استیشن 5 سازگاری با کنسول نسل هشتم پلی استیشن 4 دارد یا خیر. پرسشی که ذهن گیمرهای پلی استیشن را به شدت درگیر کرده اما پاسخ روشنی درباره آن وجود ندارد.

پیش از این سونی تایید کرد که کنسول پلی استیشن 5 از چیپ Ryzen AMD نسل سومی بهره می‌برد. این یک چیپ هشت هسته‌ای بوده که تحت معماری ذن 2 و با فناوری 7 نانومتری توسعه یافته است. در زمینه گرافیکی نیز AMD به چیپ سفارشی Navi AMD Radeon اشاره کرده است. این گرافیک به پشتیبانی فناوری ردیابی اشعه پرداخته که نقطه قوت گرافیک‌های نسل جدید بوده و پویایی گرافیکی را در بازی‌ها به دنبال دارد.

در حالی که مایکروسافت کنسول نسل نهمی خود را معرفی کرده و طراحی آن را شاهد بودیم، اما هیچ تصویری تاکنون از پلی استیشن 5 به بیرون درز نکرد. بنابراین نمی‌دانیم دقیقا با چه کنسولی رو به رو هستیم. کنسولی که قطعا می‌تواند طراحی نهایی جالبی داشته باشد. پیشتر نیز وب سایت LetsGoDigital، طرح رندر این دستگاه را فاش کرده که برگرفته از نمونه کیت توسعه بود. البته نخستین بار این فناوری در گرافیک‌های RTX انویدیا تعبیه شده و حال در محصولات گرافیکی AMD هم وجود دارد. سونی درصدد است از جدیدترین معماری گرافیکی Navi AMD برای قدرت بالا پردازشی پلی استیشن 5 استفاده کند. بنابراین می‌توان انتظارات بسیاری در زمینه اجرا بازی‌های روز دنیا بخصوص انحصاری‌های این کمپانی داشت.

بیشتر بخوانید  فروش پلی استیشن 5 در ابتدا بهتر از پلی استیشن 4 بود

مارک سرنی اخیرا در مصاحبه‌ای طی GDC بیان داشت که سونی درصدد است نسخه پایه پلی استیشن 5 را با حافظه SSD دارای ظرفیت 825 گیگابایتی عرضه کند تا قیمت را پایین نگه دارد. سرنی اظهار داشت که افزوده شدن قطعات سخت افزاری جدید شاید برای اجرا بازی روی کنسول پلی استیشن 5 وسوسه برانگیز است اما به مراتب هزینه را برای خرید افزایش خواهد داد.

مشخصات فنی پلی استیشن 5:

  • پردازنده هشت هسته‌ای Zen 2 ای ام دی با فرکانس 3.5 گیگاهرتز
  • گرافیک با قدرت 10.28 ترافلاپس و فرکانس 2.23 گیگاهرتز
  • معماری گرافیکی سفارشی  RDNA 2
  • حافظه رم 16 گیگابایتی  GDDR6 از نوع 256 بیت
  • پهنای باند حافظه 448 گیگابیت برثانیه
  • حافظه اس اس دی  825GB SSD
  • توان عملیاتی IO : بیش از 5.5 گیگابیت برثانیه
  • حافظه ذخیره سازی  NVMe SSD
  • پشتیبانی از  USB HDD
  • دیسک درایو 4K UHD Blu-Ray Drive

هر سال بازی‌های جدیدی برای پلی استیشن 5 باید شاهد باشیم و عناوین مورد اشاره نیز از این قاعده مستثنی نیست. گفتنیست که از طرف دیگر، سونی پیش از این فقط بازی‌های قدیمی‌تر را از طریق سیستم cloud gaming ،پلی استیشن ناو یا از طریق فروشگاه پلی استیشن به عنوان تعداد انتخابی از دانلود دیجیتال ارائه داده بود. در نتیجه ، نه تنها گیمرها مجبور به پرداخت هزینه‌هایی برای بازی هستند که احتمالاً در حال حاضر خودشان دارند، بلکه به دلیل ماهیت ناامیدکننده بازی‌های ابری نیز تجربه بدتری در این روند داشته است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کاور آرت بازی های پلی استیشن 5 سونی رونمایی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *